آب تنی با طعم وایتکس/ بیشتر از ۲ بار در هفته به استخر نروید

تابستان و رفتن به استخر یکی از ورزش ها و سرگرمی هایی است که می تواند برای شناگران دردسر ساز باشد.اما راه های مقابله با این دردسرها چیست؟

به گزارش خبرنگار  خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران،با فرا رسیدن فصل گرما، مراجعه به استخرهای عمومی افزایش یافته است. این در حالی است که همواره در آغاز تابستان، به‌ویژه در چند سال اخیر، نگرانی از آلودگی این استخرها و انتقال بیماری‌های افزایش پیدا می‌کند.کارشناسان بهداشتی معتقدند آلودگی برخی از استخرها مهم‌ترین عامل شیوع بیماری‌های آسم و آلرژی در تابستان است.
اما داستان استخرهای امروزی سر دراز دارد.این تفریح که بیشتر در تابستان و هوای گرم طرفدار دارد ممکن است تا حدی برای شنا کردن دردسرساز باشد.
بهداشت باید در آب موج بزند
کیفیت آب استخرها یکی از موارد مهمی است که باید به آن توجه داشت.شفافیت از مهم ترین ویژگی های ظاهری آب استخرهای شنا به شمار می آید و از جنبه های زیر حائز اهمیت است.
۱٫شفافیت آب استخر باید به حدی باشد که یک صفحه سیاه و سفید به قطر ۱۵ سانتی متر در عمیق ترین نقطه استخر به راحتی دیده شود.
۲٫ عدم وجود ذرات معلق و کلوئیدی که مانع تماس مستقیم و مناسب عامل گندزدایی می شود.
کلر یا وایتکس؟
در حال حاضر کلر گزینه انتخابی برای گندزدایی آب استخر ها است.اما می تواند موجب بروز تشدید بسیاری از بیماری ها شود.در همین راستا هوشنگ احسانی فوق تخصص پوست مو و زیبایی اظهار داشت:کلر آب استخرها نباید از یک حد مجاز بیشتر شود و بیماری هایی که کلر آب استخر می تواند آن را تشدید کند آسم و آلرژی است.
احسانی ابراز داشت: گاهی اوقات بعضی از استخرها برای شست و شو ازماده شوینده وایتکس استفاده می کنند که این ماده شوینده می تواند برای بیماران تنفسی محرک شدیدی باشد و یا منجر به بروز علائم آسم و آلرژی در فردی شود که دارای مشکلات تنفسی است.وایتکس جزء سموم است و حتی تنفس آن در فضای بسته خطر مرگ را در پی دارد و به جای این ماده خطر آفرین باید از کلر و پرکلرین استفاده کرد.
ویروس های ناشی از آب های آلوده در استخر
احسانی در خصوص ویروس های موجود در آب استخرها افزود:  استخر ها به ویژه در تابستان موجب بیماری های پوستی مثل عفونت های قارچی،عفونت میکروبی ،قرمزی،خشکی و التهاب پوست و سوزش چشم می شود.ویروس ها می توانند توسط رطوبت رشد کنند و به فرد دیگری انتقال یابند.
وی در ادامه گفت: رفتن به استخر معمولا بین سنین ۱۲ تا ۳۰ شایع تر است.اما توصیه می شود برای کودکان بین ۸تا ۱۲ سال مراقبت های بیشتری صورت گیرد.همچنین بهتر است برای تمام گروه های سنی رفتن به استخر و شنا کردن حداکثر دو روز در هفته باشد.

 

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*