گفته می شود

گفته می شود «فارن پالیسی»  در مطلبی به آماده شدن حماس برای جنگ با اسرائیل اشاره کرده و معتقد است، نشانه هایی وجود دارد که می توان بنا بر آن ها گفت که حماس در حال آماده سازی خود برای جنگ با رژیم اسرائیل است. فارن پالیسی نوشت: «تنش ها یک بار دیگر در نوار غزه بالا گرفته است. در ۱۸ آوریل یک حمله انتحاری در بیت المقدس علیه نیروهای اسرائیلی توسط حماس صورت گرفت. این در حالی است که اولین حمله از این نوع حملات ده سال پیش و در جریان انتفاضه دوم رخ داده بود. مدت کوتاهی بعد از این حادثه، نیروهای امنیتی اسرائیل یک تونل عریض و عمیق را در نوار غزه به سمت اسرائیل کشف کردند؛ تونل هایی که حماس برای پنهان کردن تجهیزات خود و انتقال نیروهایش حفر کرده است تا در صورت وقوع جنگ از آن ها استفاده کند؛ این ها موضوعاتی است که مقامات اسرائیلی را از حملات احتمالی حماس دچار ترس کرده است».
گفته می شود مشکلات و موانع پیش روی توافق هسته ای و به ویژه نگرانی های ایران درباره آن باعث شد تا روزنامه «العربیه» وابسته به عربستان سعودی به نقل از یک روزنامه نگار ایرانی، مدعی شود که ایران و آمریکا به زودی مذاکرات دوجانبه ای را برای رفع این موانع آغاز خواهند کرد. بر اساس این گزارش، «کاملیا انتخابی‌فرد» روزنامه نگار ایرانی که مذاکرات ادواری هسته‌ای ایران با قدرت‌های جهانی را پوشش می‌داده و اینک در آمریکا ساکن است، مدعی شد به دلیل مناسب نبودن اوضاع و قابل قبول نبودن وضعیت بعد از توافق هسته‌ای بین ایران و قدرت های جهانی به ویژه آمریکا، احتمال دارد ایران و آمریکا دوباره مذاکراتی را انجام دهند.
گفته می شود یک مقام آمریکایی گفته است، کره شمالی تولید سوخت پلوتونیم را از سرگرفته است. مسأله ای که نشان می دهد، پیونگ یانگ قصد ندارد برنامه تسلیحات هسته ای خود را متوقف کند. این مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاری «رویترز» گفته است، تلاش جدید کره شمالی برای بازفرآوری پلوتونیم این کشور مایه نگرانی واشنگتن است. او گفت: « آنها سوخت مصرف شده راکتور ۵ مگاواتی یونگ بیون را دریافت و آن را سرد و بعد آن را وارد تأسیسات بازفرآوری می کنند؛ جایی که پلوتونیم لازم برای آزمایش های هسته ای قبلی خود را از آنجا به دست آوردند».

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*