آخرین خبر :

تست سریع شناسایی “ایست قلبی” بدون حضور اورژانس!

یک تست علمی با حساسیت بالا به افراد کمک می کند که ایست قلبی ناگهانی اطرافیانشان را در صورت حضور نداشتن اورژانس تشخیص دهند.

به گزارش خبرنگار کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران؛ سالانه عده زیادی بر اثر بیماری های قلبی عروقی جان خود را از دست می دهند و معمولا فشار خون، چربی، چاقی، عدم تحرک، سابقه خانوادگی، استعمال دخانیات، سبک زندگی نامتناسب و نداشتن برنامه غذایی سالم و مغذی از مهم‌ترین عوامل حمله و ایست قلبی است.
اولین قدم برای شناسایی ایست قلبی پرسیدن پرسشی عملی از فرد است. می‌توانید از او بخواهید که لبخند یا چشمک بزند یا حتی زبانش را از دهانش بیرون آورد. اگر فرد نتوانست این قبیل از کارها را انجام دهد، ممکن است دچار ایست قلبی شده باشد.
در مرحله دوم از فرد بخواهید یک جمله را به طور کامل بگوید، در این حالت اگر جمله ای از دهان او خارج نشد احتمال اینکه فرد دچار ایست قلبی شده باشد، بیشتر است.
در مرحله آخر از او بخواهید هر دو دست به خصوص دست چپ خود را بالا بیاورد، اگر نتوانست این کار را نیز انجام دهد متاسفانه به احتمال بسیار زیاد دچار ایست قلبی شده است. البته در این شرایط تماس گرفتن با اورژانس اولین و مهم‌ترین اقدام است و نظر قطعی و نهایی را پزشک اعلام می‌کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*