اخبار سیاسی

جنتی قبول نکرده کاندیدای ریاست خبرگان شود
حجت‌السلام حسین ابراهیمی عضو جامعه روحانیت مبارز تهران درباره ریاست مجلس خبرگان گفت: آنچه در این مورد شنیده ام، این است که آیت الله شاهرودی، آیت‌الله موحدی‌کرمانی، آیت‌الله امینی، آیت‌الله جنتی، آیت‌الله مومن و همچنین آیت الله هاشمی برای ریاست مطرح هستند. با این حال، خود آقای هاشمی گفتند من برای ریاست مجلس خبرگان کاندیدا نمی‌شوم. اعتقاد بنده این است که نه آقای هاشمی رئیس خواهد شد و نه آقای امینی، به دلیل اینکه؛ آیت‌الله امینی یک شخصیت ممتاز است، ولی سن و سال ایشان از مرز این حرفها گذشته و از آن طرف هم آقای هاشمی خود نمی خواهد کاندیدا شود و آن را اعلام نیز کرده است. آقای جنتی همه صلاحیت های لازم را دارند منتها خودشان قبول نمی‌کنند. خیلی ها رفتند سراغشان و صحبت کردند ولی قبول نکردند. آقای جنتی مستقل است هر کس نسبت به آقای جنتی بگوید اطرافیانی دارد که به او خط میدهند واقعا اشتباه بزرگی میکند. «آیت الله جنتی شدن» کار هرکسی نیست.اصلا شان این آقایان نیست که دنبال رقابتی مثل رقابت مجلس باشند و مطمئنا این کار را نمی‌کنند. سایت خبری عصر ایران این خبر را منتشر کرد
گفته می شود
وزیر خارجه عربستان سعودی در جمع خبرنگاران در وین با تلاش برای متهم کردن دولت سوریه گفته وقت آن است که طرح جایگزین مذاکرات در سوریه اجرا شود.عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان سعودی گفته وقت آن است که کشورش و متحدانش طرح جایگزین مذاکره با دولت سوریه، (موسوم به پلان B) را درباره سوریه به اجرا بگذارند.به گزارش رویترز وی بعد از دیدار با وزرای خارجه کشورهای گروه موسوم به تماس سوریه در وین، در جمع خبرنگاران گفت: «ما اعتقاد داریم که باید خیلی وقت پیش به سمت طرح جایگزین حرکت می کردیم
حقوق روحانی و لاریجانی ها چقدر است؟
حقوق افراد درجامعه ارقام مختلفی دارد. یکی با رقم‌های نجومی سر می‌کنند و یکی به اصطلاح با “آب باریکه”! اما در این بین حقوق مسئولین رده اول کشور هم کم نیست و می‌توان چرتکه‌ای بر آن انداخت.موثی الرضا ثروتی می‌گوید: ضریب حقوق رئیس مجلس ۱۸۰۰ است. با احتساب ضریب حقوق رئیس قوه مقننه وی در حال حاضر و ماهیانه حدود ۶ میلیون حقوق می‌گیرد. ثروتی همچنین در ادامه تاکید کرد: به دلیل اینکه رئیس قوه مقننه عضو هئیت علمی دانشگاه است حقوق خود را از دانشگاه دریافت کرده و از مجلس حقوقی نمی‌گیرد.در همین رابطه عضو شورای حقوق و دستمزد در مجلس می‌گوید: ضریب حقوق رئیس جمهور هم همچون رئیس قوه مقننه ۱۸۰۰ است. وی افزود: با احتساب ضریب حقوق رئیس جمهور وی در حال حاضر و ماهیانه حدود ۶ میلیون حقوق می‌گیرد. البته باید گفت که حقوق رئیس قوه قضائیه هم به مانند قوای دیگر ضریب ۱۸۰۰ داشته و رئیس این قوه هم ماهیانه حدودا ۶ میلیون تومان حقوق می‌گیرد.البته ثروتی در ادامه درباره حقوق و دستمزد معاونین رئیس مجلس و رئیس جمهور هم توضیحاتی داد.وی تصریرح کرد: معاونین مجلس و معاون رئیس جمهور ضریب حقوقی ۱۷۰۰ دارند؛ اما قطعاً حقوق وزرا و معاونین آنها در این حد نیست و در سطح پاداش ها حقوق های بیشتری دریافت می کنند. خبرگزاری باشگاه خبرنگاران این خبر را منتشر کرد.
هتاکی توهین آمیز مفتی اعظم عربستان به ایران
مفتی اعظم عربستان در مصاحبه با روزنامه سعودی عکاظ، در توهینی آشکار و وقیحانه علیه کشورمان با استفاده از الفاظی زشت و زننده، ایران را گیاهی نجس و دشمن بیت الله الحرام و رسول خدا توصیف کرد. وی در اظهارات زشت خود مدعی شد: رژیم ایران از ۳۰ سال پیش در خصوص مسأله حج رفتاری بد داشته است. وی در ادامه توهین های بی شرمانه خود علیه کشورمان افزود: اینها گیاهی نجس هستند. اینها دشمنان خدا و رسول هستند. ادعا می کنند از حج آنها جلوگیری شده، در حالی که دروغ می گویند. عربستان مانع حج آنها نشده، بلکه نظامی ویژه ترتیب داده که تمامی جهان اسلام بر سر آن توافق دارند. خبرگزاری
چالش جدید برجامی سیف!

«ولی‌الله سیف»، رئیس بانک مرکزی ایران، در مصاحبه‌ای جدید با روزنامه «گاردین» به انتقاد از عدم پایبندی آمریکا و اروپا به تعهداتشان تحت «برجام» پرداخته است. به نوشته گاردین، آقای سیف در این مصاحبه عنوان کرده که موانعی که باعث می‌شوند بانک‌های ایرانی نتوانند به نظام مالی جهان متصل شوند نشان می‌دهند که آمریکا و اتحادیه اروپا نتوانسته‌اند به طور کامل به تعهداتشان تحت «برجام» عمل کنند. آقای «سیف»، به علاوه اضافه کرد که محدودیت‌ها در زمینه دسترسی ایران به نظام دلار مسائل عدیده‌ای برای ایران، حتی در موارد عدم رد و بدل دلار، ایجاد کرده است. وی گفت: «اگر ما بخواهیم ریال عمان را به یورو تبدیل کنیم، نیازی به دلار نداریم، اما نظام (مالی) به گونه‌ای طراحی شده که این پول باید اول به دلار تبدیل شود و بعد به یورو. آنها باید راهی برای حل این مشکل پیدا کنند.»

شرط ستادکل نیروهای مسلح برای فوتبالی ها

پس از اینکه طی سال‌های گذشته کارت پایان خدمت چند بازیکن فوتبال ایران به خاطر مشکلات مربوط به جعل کارت و … باطل شد، این دسته از بازیکنان با تصمیم ستادکل نیروهای مسلح از حضور در تیم ملی فوتبال ایران منع شدند.با این حال دو شب پیش کارلوس کی‌روش، سرمربی تیم ملی دو بازیکن سرباز یعنی بختیار رحمانی و سروش رفیعی را در لیست خود برای اردوی جدید تیم ملی قرار داد تا به نوعی مسئولان امر را در این زمینه در عمل انجام شده قرار داده باشد.از سوی دیگر مسئولان فدراسیون فوتبال از جمله رئیس جدید این فدراسیون معتقد است که به زودی در جلسه با مسئولان ستادکل این مشکل را هرچه سریع‌تر حل خواهد کرد تا کارلوس کی‌روش از این لحاظ نیز خیالش راحت شود.با همه این اوصاف ستادکل نیروهای مسلح در آخرین موضع‌گیری خود اعلام کرده است که حتی اگر در این زمینه جلساتی هم بین مسئولان این ستاد با مسئولان فدراسیون فوتبال برگزار شود، همچنان روی تصمیم خود ثابت مانده و بازیکنان متخلف و آنهایی که کارت‌هایشان باطل شده است به منظور اعمال اقدامات تنبیهی برای این دسته از بازیکنان، باید پس از سپری کردن کامل دوران خدمت و گرفتن کارت پایان خدمت به تیم ملی بروند. این خبر را فارس منتشرر کرده است.

افشاگری جدید توکلی

احمد توکلی درباره نامه دبیرکل خانه پرستار به وزیر اقتصاد و دارایی با موضوع پرداخت‌های چند ۱۰۰ میلیون تومانی در وزارت بهداشت، افزود: متاسفانه باید گفت این دریافتی‌ها وجود دارد زیرا نظارت و کنترلی بر پرداختی‌ها وجود ندارد؛ از سویی دیگر قانون مدیریت خدمات کشوری اختیاراتی را برای برخی از مدیران قائل شده که اگرچه معقول است اما گاهی از آن سوء استفاده می‌شود.نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حوزه سلامت تعرفه‌ها به شکل نامتعارف افزایش پیدا کرده است، ادامه داد: به‌همین دلیل برخی پزشکان دریافتی‌های زیادی دارند که این ظلم بزرگی به دیگر کارکنان بهداشت و درمان است.این نماینده مردم درمجلس نهم، با یادآوری ۲ نامه ارسالی به رئیس جمهور و وزیر بهداشت و درمان، تصریح کرد: این نامه که به امضای چند نماینده مجلس ازجمله آقایان نادران، بحرینی و قادری رسید هشداری بود که در بخش بهداشت و درمان دریافتی‌های غیرمتعارف وجود دارد.این اظهارات را فارس منتشر کرده است.

گفته می شود در پی حذف ارز مبادله‌ای برای واردات کره، مدیرکل مرکز اصلاح نژاد دام وزارت جهاد کشاورزی اعلام کرد که واردکنندگان کره، سود سرشاری از این محصول می‌برند و علی‌رغم کاهش قیمت‌های جهانی، قیمت خود را کاهش نداده‌اند.محمدرضا ملاصالحی در گفت‌وگویی، اظهار کرد: کره مانند برخی دیگر مواد غذایی با کاهش قیمت در بازار جهانی مواجه شده در حالی که قیمت آن در بازار داخلی تغییری نکرده است.وی افزود: واردکنندگان کره سود سرشاری از این محصول می‌برند، چراکه ارزش افزوده کره عرضه شده در بازار داخلی بیشتر از ۷۵ درصد قیمت وارداتی آن است.این گفت وگو را ایسنا منتشر کرده است.

شروط داعش برای سفر حج

گروهک تروریستی داعش با تغییر در موضع قبلی در قبال ادای فریضه حج از سوی ساکنان مناطق تحت اشغال خود، اعلام کرد که بنا به شرایط مشخصی به آنها اجازه می‌دهد فریضه حج را به عنوان یکی از ارکان دین مبین اسلام به جای آورند.بر اساس این گزارش، افراد ساکن مناطق تحت اشغال داعش و خواهان ادای فریضه حج باید متولد سال ۱۹۷۰ میلادی و قبل از آن باشند، «دوره شریعت» را پشت سر گذاشته و برای تضمین بازگشت به محل زندگی خود پس از پایان موسم حج نیز باید اسناد مالکیت مورد تأیید از قبیل سند خانه را به رهن بگذارند و دو تن از عناصر وابسته به این گروهک تروریستی نیز ضامن آنها شوند.گروهک تروریستی داعش همچنین از افراد خواهان ادای فریضه حج در مناطق تحت اشغال خود خواست که برای اثبات هویت خود، فتوکپی شناسنامه، دو قطعه عکس و فتوکپی مجوز رسمی حج را به همراه داشته باشند.بدین ترتیب، شروط داعش عبارتند از: ۱- داشتن معرفی‌نامه از دو تن از عناصر داعش، ۲- سپردن وثیقه ملکی به داعش برای بازگشت، ۳- فرد متولد ۱۹۷۰ میلادی و قبل از آن باشد، ۴- دوره آموزشی داعش را دیده باشد.هنوز معلوم نیست این افراد با چه گذرنامه‌ای و از چه طریق می‌توانند به حج بروند.

گفته می شود “ارنست مونیز ” وزیر انرژی آمریکا دلیل خرید آب سنگین ایران از سوی آمریکا را محدودیت‌های موجود در توافق اتمی در بکارگیری مواد هسته‌ای اعلام داشت و افزود که با خرید آب سنگین ایران و متعاقبش استفاده آن در آمریکا ، زیر ساخت‌های هسته‌ای این کشور از بین می‌برد.مونیز افزود که خرید آب سنگین بر اساس روح توافق و موافقت همه کشورهای حاضر در آن صورت گرفته و بدین وسیله ایران نیز از حرکت به سوی سلاح‌ هسته‌ای باز می‌ماند.این در حالی است که مقامات کشورمان به کرات تکرار کرده اند که فروش آب سنگین یکی از دستاوردهای برجام است که در همین رابطه “بهروز کمالوندی” در گفت گویی بیان داشت: آنچه مونیز بر آن تاکید کرد این است که از نظر آنها مسیر دست یابی ایران به بمب هسته ای بسته شده که این ادعا از سوی انان از گذشته وجود داشت.وی ادامه داد: با توجه به فشارهای کنگره مونیز مجبور شد بگوید که این تنها محموله ای است که آمریکا از ایران می‌خرد.سخنگوی سازمان انرزی اتمی کشورمان در پایان خاطرنشان کرد: آمریکا به دنبال بستن کارخانه آب سنگین و اکنون خود یکی از خریداران محصول این کارخانه می باشد و لازم به ذکر است که ایالات متحده از بزرگترین مصرف کننده های آب سنگین در جهان است.

حمله یک بوکسور به روحانی آمر به معروف

محسن فراهانی، روحانی آمر به معروف در این رابطه اظهارکرد: یک خانم به همراه سه مرد جوان در کوچه های شهرک جانبازان قائمیه در حال انجام حرکاتی زننده بودند. من به داروخانه رفتم و برای فرزندم شربت گرفتم و برگشتم، با این حال دیدم این افراد همچنان درحال تکرار کارهای خود هستند.وی افزود: من سمت آنها رفتم و نسبت آنها را پرسیدم اما آنها جوابی نداشتند. در ادامه به آنها گفتم حتی اگر شما زن و شوهر هم باشید خیابان جای این کارها نیست که با گفتن این جمله آن خانم فرار کرد و یکی از آن سه نفر به یک باره با مشت به گیجگاه من زد.فراهانی تصریح کرد: پیشانی، سمت چپ و راست گردن، روی گونه ها و چشمان من در این درگیری آسیب دید و در آن میان تنها کاری که من انجام دادم بستن گاردم بود تا با چاقو به من ضربه نزند.این روحانی جوان تصریح کرد: آنها سه فرد جوان بودند که در هنگام درگیری دو نفر از آنها به عقب رفتند و یک نفرشان مرا مورد ضرب و شتم قرار داد که پس از تحقیقات ما مشخص شده این فرد شخصی با نام«م.ا» و از بوکسورهای این منطقه بوده است که اتفاقا در ماه های اخیر بنرهای مربوط به او نیز در قائمیه نصب شده است.وی خاطرنشان کرد: این آقا چون بوکسور بوده و فکر می کرده زورش زیاد است به راحتی یک روحانی را مورد ضرب و شتم قرار می دهد. گله من این است که حتما باید برای من هم اتفاقی مثل شهید خلیلی یا دو فقره دیگری که چشمشان تخلیه شد بیفتد تا مسئولان پیگیر چنین اموری شوند.

رقص خانم‌سخنگو جلوی خبرنگاران!

“ماریا زاخاروا”، سخنگوی وزارت خارجۀ روسیه، در حاشیۀ نشست “روسیه – آسیا” و در هنگام استقبال از اصحاب رسانه حرکات موزون خود را به نمایش گذاشت!خبرگزاری “راشا تودی” اعلام کرده است که رقص زاخاروا برای عمل به وعده ای بوده که قبلا داده است. البته این خبرگزاری توضیح نداده که این وعده چه بوده است.این خبر را العالم منتشر کرده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*