آخرین خبر :

۴۰ درصد هواپیمای موجود در کشور اسقاطی هستند/کمبود ناوگان در پروازهای داخلی بازارسیاه بلیت را به دنبال دارد

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه ۴۰ درصد هواپیمای موجود در کشور اسقاطی هستند، گفت:حمایت مالی دولت از ایرلاین ها به خرید هواپیماهای جدید و آرامش بیشتر مسافرت درحین پرواز کمک می کند.
 

40 درصد هواپیمای موجود در کشور اسقاطی هستند/کمبود ناوگان در پروازهای داخلی بازارسیاه بلیت را به دنبال دارد

سیدبهلول حسینی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به فرسودگی ناوگان حمل و نقل هوایی کشور بر ضرورت نوسازی هواپیماها تاکید کرد و گفت: حمایت مالی دولت از ایرلاین ها به خرید هواپیماهای جدید و آرامش بیشتر مسافرت درحین پرواز کمک می کند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه درحال حاضر هواپیماهای فرسوده و زمین گیر موجود در فرودگاه فضای بسیاری را اشغال کرده اند، افزود: دولت باید با ارایه تسهیلات کافی نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی را تسریع دهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، با اشاره به رشد پروازهای فرودگاه مهرآباد، گفت: این فرودگاه و سایر فرودگاه های کشور نیاز به فضاهای مناسبی برای پارک هواپیما هستند که در صورت عدم تصمیم گیری در خصوص هواپیماهای فرسوده امکانی برای باز شدن فضای پارک وجود نخواهد داشت.

سید بهلول حسینی

ضرورت استفاده بهینه از لاشه هواپیماهای فرسوده

حسینی با بیان اینکه استفاده بهینه از لاشه هواپیماهای فرسوده در امور توریستی و گردشگری می تواند رشد اقتصادی را با جذب گردشگر موجب شود،تصریح کرد:درصورتی که خروج هواپیماهای فرسوده و زمین گیر از فرودگاه های کشور جدی گرفته شود رشد میزان پروازها و همچنین استفاده از قطعات آن ها در هواپیماهای جدید ممکن می شود.

وی با تاکید بر اینکه خرید هواپیما یکی از ملزومات اساسی کشور است، گفت: بسیاری از هواپیماهای مورد استفاده در کشور از عمر بالایی برخوردار هستند که این موضوع امنیت پرواز را دستخوش نگرانی هایی کرده است.

حسینی ادامه داد:درحال حاضر ایران ۴٠درصد هواپیماهای کشور زمین گیر بوده و هواپیماهای فعال نیز به دلیل فرسودگی و سن بالا نیازمند هزینه‌های نگهداری بالا است.

عضوکمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی،با اشاره به معایب وجود هواپیماهای فرسوده در کشور،تاکید کرد:کمبود ناوگان در پروازهای داخلی، چالش‌هایی مانند کمبود بلیت و راه افتادن بازار سیاه در روزهای اوج تقاضا را به دنبال دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،هم اکنون حدود ۴۰ هواپیمای اسقاطی در فرودگاه مهرآباد وجود دارد،احتمالاً درصورت امکان٬ قطعات مورد نیاز این هواپیماها برای سایر هواپیماها مورد استفاده قرار می‌گیرد،همچنین بدنه این هواپیماها می‌تواند برای کاربری‌های توریستی، گردشگری، رستوران یا سایر موارد استفاده شود./

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*