آخرین خبر :

گفته می شود

گفته می شود    

گفته می شود  جان کری، وزیر خارجه آمریکا، روز پنجشنبه با مدیران ارشد هشت بانک بزرگ اروپایی در لندن، پایتخت انگلیس دیدار کرد. وی گفت: «بانک‌ها تا آنجا که احتیاط‌های لازم را به کار می‌بندند و می‌دانند که دارند با چه کسی مبادله می‌کنند، با معیارهای قانونی نامناسب و غیرمشخص روبه رو نخواهند شد». با این حال، مقامات بانک‌های اروپایی پس از این دیدار گفته‌اند، اظهارات کری آن‌ها را درباره ازسرگیری مبادله با ایران متقاعد نکرده است. به عنوان مثال، بانک «استاندارد چارترد» در بیانیه‌ای اعلام کرده که هیچ مشتری ایرانی نخواهد پذیرفت و تراکنش‌های مالی مربوط به هیچ فردی را در این کشور انجام نخواهد داد.

*****

این در حالی است که به نوشته «رویترز»، کری در دیدار مذکور بار دیگر تأکید کرده که هیچ مانعی برای تعامل بانکی قانونی با ایران وجود ندارد. وزیر امور خارجه آمریکا تأکید کرده که هیچ مانع یا محدودیتی در برابر تعامل بانکی قانونی با ایران وجود ندارد و بانک‌ها برای تجارت مشروع با ایران مشکلی ندارند. کری گفته تلاش می‌کند سوء برداشت‌ها را درباره تحریم‌های ایران برطرف کند. جان کری همچنین اشاره کرده که با بانکداران اروپایی برای پاسخ گویی به سئوالات درباره تحریم‌های ایران دیدار نمود. وی اضافه کرده هدف از برگزاری نشست لندن، شنیدن این نگرانی‌ها و تلاش برای پاسخگویی به آن‌ها بوده است. یک مقام انگلیسی اعلام کرده، حدود ده مدیر ارشد بانک‌های اروپایی در این نشست حضور داشتند.

*****

گفته می شود «المانیتور» خبر داده که نمایندگان کنگره آمریکا در حال آماده کردن طرحی جدید برای تحریم ایران هستند. قانونگذاران هر دو مجلس و هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات در کنگره آمریکا در ماه‌های گذشته با یکدیگر برای آماده کردن یک طرح تحریمی جامع علیه ایران همکاری کرده‌اند. قرار است، طرح تحریمی جدید قانونگذاران آمریکایی، ایران را به بهانه‌های حقوق بشر، آزمایش‌های موشکی و فعالیت‌های دیگر تنبیه کند. رابرت منندز، سناتور دموکرات ایالت نیوجرسی که از سخت‌ترین مخالفان «برجام» و تهیه‌کننده چندین طرح قانونی در سال‌های گذشته برای تحریم ایران بوده، می‌گوید: «احساس من درباره حزب جمهوری‌خواه این است که رهبران این حزب، تنها به تمدید قانون تحریم‌های ایران، بدون وضع تحریم‌های بیشتر راضی نخواهند شد». وی گفته که طی ماه‌های اخیر به همراه باب کورکر، سناتور جمهوری‌خواه، برای تهیه طرح تحریمی جدید ایران همکاری کرده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*