گزارش/ خراسان جنوبی؛ سه روز مهمان بر سفره میزبان کریم

سکنیه وثوقی
آماده می‌شود برای یک قرار، وعده‌ای که یازده سال از آن می‌گذرد و هر ساله بی‌تاب‌تر از گذشته چشم انتظار وعده موعودش روز‌ها را سپری می‌کند. قرار یک مهمانی دارد تا در آن، بال پرواز خود را در عطر معنویت جلا داده و در آسمان بی‌کران رحمت الهی پر بگشاید. می‌گوید رایحه خوش معنویت اعتکاف را با هیچ زرق و برقی از دنیا معاوضه نمی‌کند، هر آنچه دارد از اعتکاف دارد و خدمت به معتکفان.  در کوله‌اش یک سجاده نیایش، یک سفره دعا و یک قلب مملو از حاجت با خود می‌برد و در مدت حضور مداوم یازده سال شرکت در این مهمانی خدایی، به پذیرایی از دلدادگان سفره الهی در سه رو اعتکاف نیز مشغول است.
چشمه‌های بی‌قرار
«طاهره جهانیان» به گفتگو با خبرنگار ما نشسته و از احساس خود برای شرکت در مراسم معنوی اعتکاف اینگونه می‌گوید: اعتکاف برای من فرصت ارزنده و افتخاری است که یازده سال است نصیبم می‌شود تا بهتر از گذشته خود را و خدای خود را بشناسم. بانوی فرهیخته شهرستان بشرویه ادامه می‌دهد: اعتکاف عشق است و عشق را باید با تمام وجود احساس کرد. او که هر ساله خادم معتکفین نیز هست به جوانان شرکت کننده در این مراسم غبطه می‌خورد و با این توصیه به اینکه برخی فرصت‌ها در سال فقط یک بار نصیب می‌شود می‌گوید: روح پر تلاطم جوان همیشه بدنبال شکار فرصت بوده و اعتکاف فرصت مغتنمی برای بازیایی هویت اصیل جوانان مسلمان است تا در روزهای زیبای اعتکاف و عبادات شبانه، ناب‌ترین لحظات نزدیکی به پروردگار خویش را درک کنند. جهانیان، با اطمینان خاطر، همه موفقیت‌های زندگی‌اش را مدیون اعتکاف می‌داند.  «زهره مظفر» از دیگر بانوان جوان خراسان جنوبی است که از تجربه حس زیبای حضور در مراسم معنوی اعتکاف می‌گوید: زیبایی‌های اعتکاف را باید فقط دید، از هر طیف و قشر و سنی در مراسم معنوی اعتکاف شرکت می‌کنند، این کاروان دلدادگی شاهد حضور مسن‌ترین‌ها و کوچک‌ترین‌ها است که هر دو گروه، دستان پرنیاز خود را به سمت درگاه پر رحمت الهی دراز می‌کنند. آری، اعتکاف یعنی حصاری بین خودت و هرچه تو را از خداوند جدا کند. در این میهمانی همه فاصله می‌گیرند از رنگ و بوی دنیا و با آبشار رحمت پروردگار خود را تطهیر می‌کنند.  «ابوالفضل دنیایی» از نوجوانانی است که عزم خود را جزم کرده تا امسال را در اعتکاف شرکت کند، او از حال و هوای خود می‌گوید: اعتکاف برای من همچون تولدی دوباره است که چراغ آینده‌ام را روشن سازد، در اعتکاف باید فقط دستانت را‌‌ رها کنی تا پرواز را تجربه کنی و در جستجوی گریز از تباهی‌ها، راه صعود به سوی رحمت بیکران خداوندی را بیابی.
مسئولین استان از اعتکاف می‌گویند
به گفته معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی اعتکاف امسال در بیش از دویست و سی مسجد در سطح این استان برگزار می‌شود و به دلیل استقال با شکوه جوانان و مردم متدین خراسان جنوبی این تعداد ممکن است افزایش یاید. حجت الاسلام محمدعلی سلم آبادی در ادامه تصریح کرد: آمار معتکفین سال گذشته دوازده هزار و ۹۴۹ نفر بوده که ازین تعداد ده هزار و ۸۷۸ نفر زن و دو هزار و ۸۶۲ نفر مرد بودند. رئیس ستاد اعتکاف خراسان جنوبی با اشاره به فضلیت‌های ماه رجب اظهار کرد: طبق فرموده پیامبر اکرم (ص) ماه رجب ماه خداست و هر کس یک روز را در این ماه روزه بگیرد عذاب الهی از او برداشته و درهای جهنم بر روی او بسته می‌شود. در ادامه حجت الاسلام رضا بهشتی فر، مسول اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بشرویه، در گفتگو با خبرنگار…………. خاطر نشان کرد: در آمار چهارساله مراسم اعتکاف در شهرستان بشرویه شاهد رشد خوب و حضور چشمگیری بوده‌ایم که ۶۰درصد شرکت کنندگان را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند. وی با اشاره به عمده برنامه‌های برگزار شده در مراسم معنوی اعتکاف افزود: بیان احکام، مسائل شرعی، جلسات پرسش و پاسخ، قرائت زیارات و ادعیه از دیگر برنامه‌های اعتکاف است که در نظر گرفته شده است.
دعوت امام جمعه بشرویه از جوانان برای معتکف شدن
حجت الاسلام محمد شمس الدین هم در گفتگو با خبرنگار…. با توصیه به جوانان برای شرکت در این مراسم معنوی خاطر نشان کرد: ماه رجب ماه تطهیر قلوب و مقدمه‌ای است برای ماه رمضان ماه ضیافت الله است و از اعمال این ماه، مراسم معنوی اعتکاف است. امام جمعه بشرویه افزود: اعتکاف دارای عظمت بالایی در نزد خداوند است تا انجا که به دو پیامبر خود دستور پاکیزگی مساجد را برای مراسم اعتکاف می‌دهد. حجت السلام شمس الدین با توصیه به معتکفین برای بهره‌مندی از فرصت پیش آمده گفت: اعتکاف فضای سازنده‌ای را ایجاد کرده و بوی عطر دل انگیز معنویت، شهر را از آسیب‌های اجتماعی بیمه می‌کند. وی افزود: هجمه‌های فرهنگی دشمنان رو به روز بیشتر می‌شود در این میان فریضه اعتکاف و حضور باشکوه جوانان در این مراسم، رشته‌های ننگین تهاجات فرهنگی را پنبه می‌کند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*