آخرین خبر :

وزیر نفت اعلام کرد: منتظر شوک گرانی قیمت نفت نباشید/ روند کاهش قیمت نفت متوقف شد

وزیر نفت با بیان اینکه پس از برگزاری نشست دوحه روند کاهش قیمت نفت متوقف شد، گفت: با هماهنگی تولیدکنندگان بازار با کمبود عرضه و شوک افزایش قیمت نفت روبرو نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بیژن زنگنه امروز در حاشیه دیدار با وزیر انرژی آفریقای جنوبی در پاسخ به این سئوال که آیا ایران با توجه به نشست دوحه تولید نفت خود را افزایش داده و به دوران قبل از تحریم‌ها بر می‌گردد، گفت: تولید نفت ایران به دوران قبل از تحریم‌ها بسیار نزدیک شده است و تولید نفت ایران یک میلیون بشکه بعد از لغو تحریم‌ها افزایش یافته که این روند تا رسیدن به سهم کشور پیش از تحریم‌ها از بازار ادامه دارد.

وزیر نفت با اشاره به نشست نفتی دوحه تصریح کرد: ایران از هر برنامه ای برای تنظیم و پایدار کردن بازار حمایت می کند، ضمن اینکه نشست دوحه را قدم خوبی می دانیم؛ گرچه نتوانست به نتیجه برسد اما شروع بحث خوب بود به این صورت که بین اعضای اوپک و غیراوپک همکاری شود و تولیدکنندگان بزرگ اوپک هم بپذیرند که باید کاری برای تغییر وضع بکنند.

این عضو کابینه دولت با اشاره به کاهش قیمت نفت یک روز قبل از نشست دوحه، اظهار داشت: با این حال پس از برگزاری نشست دوحه، قیمت نفت روند نزولی نیافت، زیرا جریان بازار و خواست تولیدکنندگان و مصرف کنندگان برای اقتصاد جهانی این است که قیمت‌های نفت در سطح جهانی باید افزایش بیاید.

این مقام مسئول همچنین خاطرنشان کرد: این مسئله سبب می شود تا در بلند مدت عرضه ، تقاضا و به ویژه بخش عرضه بتواند به سرمایه گذاری بپردازد تا در آینده کمبود عرضه ای ایجاد نشود و دوباره با شوک قیمتی جهش رو به بالا روبرو نشویم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*