آخرین خبر :

مدیر صندوق بازنشستگی خراسان جنوبی: پارک ویژه سالمندان در خراسان جنوبی راه‌اندازی شود

 

بازنشستگان

مدیر صندوق بازنشستگی خراسان جنوبی گفت: در خراسان جنوبی از ۱۲ هزار و ۶۰۰ نفر مجموع بازنشستگان کل استان ۲۷ درصد سالمند هستند.

حسن حاجی آبادی ظهر امروز در شورای ساماندهی امور سالمندان شهرستان بیرجند اظهار داشت: مصوباتی که بر روی کاغذ آورده می‌شود باید اجرا و پیگیری شود.

وی با اشاره به اجرایی شدن مصوبات افزود: دستگاه‌هایی که موظف به انجام این مصوبات هستند نیز پیگیری‌های لازم را انجام دهند تا متوجه شویم مشکلات و کمبود‌ها از کجا بوده است.

مدیر صندوق بازنشستگی خراسان جنوبی بیان کرد: باید فرهنگ‌سازی‌های لازم انجام شود و بهترین جایگاه برای فرهنگ سازی امامان جمعه و جماعت مساجد و صدا و سیما هستند که باید در زمینه تکریم و احترام به سالمندان فرهنگ سازی کنند.

حاجی آبادی تصریح کرد: باید برای سالمندان مکان مناسبی مانند پارک در بهترین نقطه شهر که تردد راحت باشد آماده تا باعث شادی و نشاط آنان شود و همچنین در ادارات نیز یک کار‌شناس سالمندان تعیین شود و در خصوص بهداشت و اوقات فراغت هم باید فکری برداشته شود.

عضو شورای شهر بیرجند نیز در این جلسه اظهار داشت: از سالمندان باید به عنوان بحران سالمندی یاد کنیم و در حال حاضر براساس پیش بینی بهداشت جهانی ۲۵ درصد کشور ما سالمند خواهند شد و در سال ۱۴۲۰ خورشیدی بیش از ۱۴ میلیون سالمند وجود خواهد داشت.

مهدی بهترین بیان کرد: در بیرجند ۲ مرکز نگهداری سالمند وجود دارد و آمار فعلی سالمندان نشان می‌دهد حدود ۴۰ هزار سالمند بالقوه وجود دارد و پدیده سالمندی دو برابر رشد جمعیت است و این اهمیت بحرانی سالمند است و باید برای این بحران فکری برداریم.

وی تصریح کرد: دولت به عنوان تصدی و حاکمیت نمی‌تواند به این قشر بپردازد و سالمندان فقط یک درصد از قوانین تصویب شده را دارند و تعریف روشنی از سالمندان در تعریف فرهنگ عمومی نداریم.

عضو شورای شهر بیرجند با اشاره به وضعیت سالمندی کشور خاطرنشان کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد در وضعیت سالمندی کشود وضعیت زنان سالمند بد‌تر از مردان است زیرا زنان از محدودیت‌های بیشتری برخوردار هستند.

بهترین در بحث اعتبارات یادآور شد: جامعه ما به شدت به سمت سالمندی می‌رود و باید خدماتی برای سالمندان تعریف شود و نباید به دنبال بودجه باشیم.

وی در بحث اقدامات شورای شهرو شهرداری برای سالمندان افزود: در بحث مناسب سازی پارک‌ها، پارک سلامت در سال گذشته مصوب شد و در این پارک خیابان‌های متعددی وجود دارد و ۳۸۰ میلیون تومان نیز برای بهسازی این پارک اختصاص داده شده است.

عضو شورای شهر بیرجند با اشاره به دیگر اقدامات شورای شهر و شهرداری خاطرنشان کرد: مسیرهای پیاده روی که در جنوب شهر ایجاد شده بود در شمال شهر نیز ایجاد شده و ورزش‌های همگانی نیز علاوه بر پارک توحید در شمال شهر با هزینه شورای شهر و شهرداری انجام شده است.

بهترین با بیان اینکه شعار سازمان جهانی بهداشت «سالم پیر شدن چیز دیگری است”، است، اظهار داشت: در محورهای بهزیستی باید بیماری‌های مفصل استخوان و قلب و عروقی در دستور کار قرار داده شود زیرا ۴۰ درصد از بیماری‌ها را قلب عروقی تشکیل می‌دهند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*