رئیس دانشگاه پزشکی بیرجند: دستگاه استریو تاکسی مغز با هزینه ۴۵۰ میلیون تومان در خراسان جنوبی افتتاح شد

 

کاظم قائمی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با بیان اینکه هر ماه تعداد ۵۰ مورد عملیات جراحی مغز و اعصاب در استان انجام می شود، گفت: در این راستا دستگاه استریوتاکسی مغز با هزینه ۴۵۰ میلیون تومان در بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند افتتاح شد.

کاظم قائمی ظهر امروز در مراسم افتتاح دستگاه استریو تاکسی مغز در بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند اظهار داشت: دستگاه استریو تاکسی مبنی بر استفاده از اصول ریاضیات و هندسه است.

وی با بیان اینکه این پنجمین دستگاه استریوتاکسی مغز در کشور است، افزود: اعتبارات دستگاه نزدیک به ۴۵۰ میلیون تومان است که ۲۰ درصد آن توسط دانشگاه علوم پزشکی بیرجند پرداخت شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: با نصب و افتتاح این دستگاه در بیمارستان امام رضا(ع) بیرجند بسیاری از ضایعات عمقی مغز بدون بازکردن مغز شناسایی و درمان می شود و بیماران مغز و اعصاب در خراسان جنوبی دیگر نگرانی در این راستا نداشته باشند.

قائمی افزود: با استفاده از این سیستم اهداف ما را به واقعیت آناتومیک نزدیکتر می کند و پیگیر هستیم تا ورود جراحان به نام مغز و اعصاب در خراسان جنوبی فراهم شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر تعداد ۳ نفر متخصص مغز و اعصاب در خراسان جنوبی هستند که با افتتاح این دستگاه اعزام بیماران مغز و اعصاب خراسان جنوبی به دیگر استان ها و شهرهای دیگر کاهش می یابد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: به طور متوسط هر ماه تعداد ۵۰ مورد عملیات جراحی مغز و اعصاب در خراسان جنوبی انجام می شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*