جزئیات واگذاری اینترنت نسل چهارم به روستاییان/ فروش اقساطی مودم

 

مسئول راهبری طرح خدمات اجباری مخابراتی از واگذاری اینترنت پرسرعت برپایه فناوری ال تی ای به ۱۵ هزار روستا در هفته آینده و فروش اقساطی مودم اینترنت به این روستاییان خبر داد.

حسن رضوانی در گفتگو با خبرنگار مهر، جزئیات طرح واگذاری خدمات اینترنت پرسرعت مبتنی بر نسل چهارم ارتباطات (LTE) را به روستائیان کشور تشریح کرد و گفت: با اجرای این طرح، دسترسی روستائیان به تکنولوژی های روز از مشترکان شهری، پیشی خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه طرح خدمات الزامی عمومی مخابراتی (USO)، مشمول مناطقی می شود که اپراتورهای ارتباطی تمایلی به سرمایه گذاری شبکه ای در آنجا ندارند ادامه داد: بر این اساس، سرمایه گذاری در این مناطق کمتر برخوردار و دورافتاده، براساس مناقصه به متقاضیان واگذار می شود.

مسئول راهبری طرح خدمات الزامی عمومی (USO) در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، با اشاره به طرح ارتباط رسانی اینترنت به روستاهای کشور که در فاز نخست ۱۵ هزار روستا را شامل می شود گفت: این طرح در دهه فجر سال ۹۴ و براساس مناقصه ۳۰۰ میلیارد تومانی به اپراتور های‌وب واگذار شد که این اپراتور با شبکه سازی در مناطق روستایی، امکان واگذاری اینترنت پرسرعت مبتنی بر فناوری LTE را فراهم کرد.

وی با بیان اینکه هم اکنون این سرویس در روستاهای ۵ استان آماده عرضه است خاطرنشان کرد: در این فاز سیم کارتهای نسل چهارم موبایل و مودم اینترنت پرسرعت به روستاییان واگذار می شود. براساس ثبت نام انجام شده، تاکنون ۷ هزار و ۵۰۰ نفر برای دریافت سیم کارت و مودم در این روستاها اعلام آمادگی کرده اند که سرویس دهی را از هفته آینده آغاز می کنیم.

رضوانی با تاکید براینکه در این طرح درنظر داریم که سرویس ارزان قیمت تری را به مشترکان روستایی نسبت به شهرنشینان ارائه کنیم، اضافه کرد: قیمت سیم کارت نسل چهارم برای روستاییان ۱۰ هزار تومان درنظر گرفته شده و قیمت مودم نیز در دو نوع حدود ۱۵۰ و ۱۹۹ هزار تومانی خواهد بود که درنظر داریم هزینه مودم اینترنت به صورت اقساطی از روستاییان دریافت شود.

وی گفت: البته الزامی به خرید مودم اینترنت نیست و مشترکان می توانند در صورت داشتن تلفن هوشمند، از خدمات نسل چهارم موبایل در روستاها بهره ببرند.

این مقام مسئول در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، تاکید کرد: در فاز بعدی اجرای این طرح، به زودی مناقصه ارتباط رسانی به ۱۷ هزار روستا در دستور کار قرار دارد که سرمایه گذاری ۴۰۰ میلیارد تومانی برای آن برآورد شده است.

به گزارش مهر، پیش از این نیز رگولاتوری اعلام کرد: تمامی بسترهای الکترونیکی فروش و تحویل سیم‌کارت و تجهیزات و احراز هویت متقاضیان آماده شده و واگذاری سیم‌کارت و مودم از هفته آینده در مناطق روستایی استانهای آذربایجان غربی، سیستان و بلوچستان، اصفهان، اردبیل و گیلان آغاز می‌شود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*