اخبار کوتاه سیاسی

 

 

 

 

 

 

 

گفته می شود آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در دیدار با علی ربیعی درباره کارشکنی‌هایی که به بهانه انتقاد از برجام در کار دولت می‌شود، گفته قبلا فساد بود و حالا که این دولت این مسئله را حل کرده نمی‌گذارند کار شود. متاسفانه عده‌ای ملتفت نیستند و در کار‌ها اخلال می‌کنند و ما همیشه دعا می‌کنیم که خداوند آن‌ها را هدایت کند تا مشکلات را بیش از این ایجاد نکنند. متاسفانه عده‌ای در مملکت ما نمی‌گذارند اشخاصی همانند شما که با حسن نیت در دولت کار می‌کنند و زحمت می‌کشند به کار خود به راحتی ادامه دهند اما با همه این سختی‌ها و در همین شرایط که زحمت می‌کشید اجر آن نزد خداوند محفوظ است. قطعا آن‌ها که با دولت همکاری بیشتری کنند تا مشکلات مردم رفع شود اجرشان پیش خدا بیشتر است. خیلی خوشحال هستم که افرادی چون شما که نیت پاکی در انجام کار‌ها دارند در حال خدمت به جامعه هستند و امیدوارم خداوند به شما توفیق دهد و من از همه شما دولتمردان تشکر می‌کنم و سلام مرا به همه ‌در دولت برسانید. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

گفته می شود صداوسیما در یک اقدام جالب توجه  سخنان دکتر روحانی رییس جمهوری در خصوص بررسی اعتبارنامه منتخبان مجلس در خانه ملت ، افرادی که ۲ میلیارد دلار در اختیار امریکا گذاشتند، عذرخواهی مسئولان در هنگام اشتباهات و آگاه سازی و مطلع کردن مردم از اتفاقات کشور، سانسور کرد.

 

 

 

سرنوشت «جیسون رضاییان» پس از آزادی
«جیسون رضائیان» در دانشگاه «هاروارد» درباره آینده روابط ایران و امریکا پژوهش خواهد کرد.«آسوشیتدپرس» گزارش داد؛ خبرنگار روزنامه «واشنگتن پست» که بعد از متهم شدن به جاسوسی ۱۸ ماه را در ایران در زندان گذراند سال آینده را به عنوان «پژوهشگر میهمان» در دانشگاه «هاروارد» سپری خواهد کرد.بر اساس گزارش روزنامه «بوستون گلوب»، «جیسون رضائیان» در مدت حضور در«هاروارد» این موضوع را که «سپهر جدید در روابط امریکا و ایران چه معنایی برای سیاست خارجی امریکا در خاورمیانه دارد » مطالعه خواهد کرد.برنامه «فلوشیپ نیمن» هر سال چندین روزنامه نگار را که در اواسط دوره روزنامه نگاری خود قرار دارند برای گذراندن دوره‌ای چند ماهه در «هاروارد» انتخاب می‌کند.روزنامه ایران این مطلب را منتشر کرده است.
سقوط امارات از جایگاه اول تجارت با ایران
به نظر می‌رسد امارات متحده عربی که در سال‌های اخیر در صدر فهرست شرکای عمده تجاری ایران قرار داشته و معمولا اولین یا دومین طرف معامله واردات و صادرات ایران بوده، در حال سقوط از این جایگاه است.امارات متحده عربی که مدت‌ها اولین یا دومین شریک تجاری ایران بود، در روز هفتم اردیبهشت‌ماه سال ۹۵ هشتمین مقصد صادرات و چهارمین مبدأ واردات ایران بوده است. در این روز کشورهای مقصد عمده صادرات ایران به ترتیب عبارتند از: چین، اسپانیا، عراق، لهستان، مصر، هند، افغانستان، امارات متحده عربی، سوریه و ترکیه.بررسی آمارهای رسمی گمرک ایران نشان می‌دهد در روز هفتم اردیبهشت ماه سال ۹۵ کشورهای چین، آلمان، ترکیه، امارات متحده عربی، کره، سوئد، ایتالیا، برزیل، هند و فرانسه نیز به ترتیب مبدأ عمده واردات ایران هستند.
گفته می شود رضا ضراب روز چهارشنبه در دادگاه فدرال نیویورک اتهام توطئه چینی به همراه دو نفر دیگر برای کمک به ایران به منظور دور زدن تحریم‌های آمریکا و پولشویی میلیون‌ها دلار از طریق شرکت‌هایش را رد و ادعای بی‌گناهی کرد.رضا ضراب ۳۳ ساله تاجر ایرانی تبار ساکن ترکیه ماه گذشته در میامی بازداشت شد.وی اظهار بی‌گناهی خود را به ریچارد برمن قاضی حوزه در منهتن ارائه کرد.بنجامین برفمن وکیل ضراب به خبرنگاران گفت:‌ از اینکه ضراب سرانجام به نیویورک رسید تا ما روند دفاع از این پرونده را آغاز کنیم خوشحالیم. اعتقاد داریم که اتهامات قابل دفاع هستند.ضراب ماه گذشته به همراه کاملیا جمشیدی ۲۹ ساله و حسین نجفی‌زاده از کارمندان ارشد صرافی بانک ملت در ایران مورد تعقیب قانونی قرار گرفت و این دو ایرانی آزاد هستند. ایسنا این مطلب را منتشر کرده است.

 

گفته می شود حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنج‌شنبه در همایش بزرگ شوراها که همزمان با نهم اردیبهشت؛ روز ملی شوراهای اسلامی شهر و روستا، در سالن اجلاس سران برگزار شد، گفت: همه انتخابات ها معنایش یک کلمه است و اینکه اگر کسی به رای شخصی خود اتکا کند و استبداد و جمود پیدا کند و به نظرات دیگران اعتنا نکند در مسیر حرکت و نابودی و خسران قرار گرفته است. رییس جمهوری گفت: براساس قانون اساسی هر نماینده ای که از هر حوزه انتخابیه انتخاب می شود پس از رای آوردن، اعتبارنامه آن باید در مجلس شورای اسلامی بررسی شود و هیچ نهاد دیگری نمی تواند در آن مداخله کند .

 

گفته می شود وزیر صنعت با بیان اینکه به کرات گفته‌ایم شورای رقابت باید قیمت گذاری تکلیفی را بردارد، گفت: مجوز واردات خودروهای آمریکایی باید لغو شود. محمد رضا نعمت زاده در برنامه تیتر در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه بی‌کیفیت ترین خودروها کدام است؟ اظهار داشت: هرخودرویی منزلت خود را دارد و سازمان بازرسی علاوه بر مباحث کنترل کیفی، ماهانه در خصوص خودروها گزارش می‌دهد و نمره‌گذاری می‌کند.وی گفت: برخی اوقات ما به یک نوع برند خودرو نمره کم می‌دهیم و ماه بعد خود را اصلاح می‌کند، در هر حال خودروهای ارزانتر و قدیمی‌تر شرایط پایین تری دارند اما نسبت به خودشان طبق استاندارد عمل کرده‌اند.نعمت زاده افزود:در سال ۹۴ از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفری که خودرو خریداری کردند به طور حضوری و تلفنی نظرخواهی شد و تحلیل ما از این نظرها نشان می دهد که روند رو به بهبودی بوده است.

روایتی حداد از نفوذ دشمن در مدارس
غلامعلی حداد عادل امروز در همایش بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از فرهیختگان تعلیم و تربیت اسلامی، اظهار داشت: افرادی که در امر آموزش و پرورش و شغل معلمی و مدرسه‌داری فعال هستند، باید تلاش کنند تا تعلیم و تربیت را تخصصی‌تر کنند. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به امکان نفوذ دشمن در آموزش و پرورش، گفت: باید مدارس اسلامی را توسعه داده و تلاش کنیم تعداد بیشتری از دانش‌آموزان کشور در مدارس هدفمند تربیت شوند. وی مطرح کرد: چند ماه گذشته بروشوری به مدرسه ما آمده بود که از برگزاری همایشی در رابطه با مدیریت مدارس در دبی خبر می‌داد. ۱۷ نفر در این همایش به عنوان سخنران حضور می‌یافتند که تنها دو نفر آنها از ایران بوده و بقیه سخنران‌ها از آمریکا به دبی می‌آمدند تا مدیران مدارس از ایران به کشور امارات رفته و این افراد آنها را ارشاد کنند؛ این همان نفوذی است که رهبر معظم انقلاب بارها به آن اشاره کرده‌اند.

گفته می شوداحمد توکلی در مطلب کوتاهی که در کانال تلگرام خود منتشر کرد، نوشته اگر گشت نامحسوس مبارزه با فساد اقتصادی را جدی گرفته بودیم امروز گشت‌های نامحسوس اجتماعی رونق کمتری داشت.

 

 

مهران مدیری بهشتی ترین نقطه ایران را معرفی کرد
مهران مدیری در گفت و گو با یکی از رسانه ها از ارادت خاصی که به امام رضا (ع) دارد گفته و حرم ایشان را تنها محل آرامش خود دانسته است.بخشی از این گفتگو حالا در فضای مجازی و کانال های تلگرامی به اشتراک گذاشته شده است.مهران مدیری می گوید: زیارت رفتن یک رویه ثابت در زندگی ما بود و البته امروز در پنجاه سالگی، آرامش را تنها متعلق به بهشتی ‌ترین نقطه ایران عزیز، یعنی حرم امام رضا(ع) می‌دانم.
پاسخ عجیب خداداد عزیزی به گزارشگر فوتبال!
چند شب پیش علیفر گزارشگر فوتبال به برنامه خنوانه رفت و مدعی شد که می خواهد سرمربی یک تیم لیگ برتری در فصل بعد شود.
بعد از این اظهار نظر خداداد عزیزی در انتقاد به این گزارشگر فوتبال گفت: آقای علیفر فکر می کند عقل کل است! یعنی گواردیولا نمی فهمد و علیفر می فهمئ؟ دوباره بعد از این علیفر جواب حماسه ساز ملبورن را داد و گفت عزیزی سواد ندارد و نمی فهمد من چه می گویم!
این کشمکش و دعوا تا جایی ادامه داشت که عزیزی امروز جواب زشتی به علیفر داد.  وی در این باره گفت: بنده عادت ندارم جواب هرکسی را بدهم. خیلی ها می توانند مرا نقد کنند اما شنیده ام این آقا در لابه لای انتقادات خود گفته اند من تربیت خانوادگی و فرهنگ ندارم. اما می خواهم فقط به یک موضوع اشاره کنم. پدرم همیشه به من گفته خودت باش. دنبال ظاهرسازی و عوام فریبی نرو. اگر حتی به ضررت تمام شد و به همین علت است که همیشه یک رو داشته ام و دنبال به دست آوردن دل کسی با حرف ها و یا رفتار فریبنده نرفته ام. وی افزود:به نظر من شخصی که کلاه گیس روی سرش می گذارد، دارد ظاهرسازی می کند. تکلیف آدمی که کلاه گیس می گذارد و باعث زیر سوال رفتن اعتبارش می شود با خودش و بقیه مشخص است و من پاسخی برای این فرد ندارم.
شهرام جزایری در میان گنجینه برترین‌های ایران
نام شهرام جزایری در لیست گنجینه ای از برترینهای ایران در حاشیه همایش روزملی خلیج فارس که باحضور مسئولان بلندپایه برگزار شد.
بازهم صداوسیما رئیس‌جمهور را سانسور کرد/روایتی حداد از نفوذ دشمن در مدارس/کاش گشت نامحسوس فساد اقتصادی داشتیم

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*