مدیرعامل شرکت برق خراسان جنوبی: شرکت برق خراسان جنوبی از سازمان‌های دولتی ۱۹ میلیارد تومان طلب دارد

 

ابراهیم شرکاء مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی با اشاره به بحث وصول مطالبات گفت: این شرکت ۲۷ میلیارد تومان از مشترکان طلب دارد که ۱۹ میلیارد تومان مربوط به ادارات و سازمان‌های دولتی است.

 محمد ابراهیم شرکا صبح امروز در آئین تکریم و معارفه مدیر شرکت برق قاین با تقدیر و تشکر از حمایت‌های فرماندار این شهرستان در راستای تخصیص اعتبارات برای تأمین زیرساخت‌های لازم در حوزه برق رسانی اظهار داشت: انرژی یکی از شاخصه‌های مهم در توسعه یافتگی کشور است و کارکنان این مجموعه در شرایط سخت و طاقت فرسا تلاش می‌کنند به نحو احسن به مردم خدمت رسانی کنند.

وی گفت: برای پویایی و استفاده از تجارب و هنر مدیریت برخی نیروها این جابجایی‌ها انجام می‌شود و تلاش ما بر این است که از نیروهای توانمند در دیگر شهرستان‌های استان نیز استفاده کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان جنوبی به بحث وصول مطالبات اشاره داشت و گفت: این شرکت ۲۷ میلیارد تومان از مشترکان طلب دارد که ۱۹ میلیارد تومان مربوط به ادارات و سازمان‌های دولتی است.

شرکا با اشاره به اهمیت مدیریت مصرف نیز گفت: از جمله مشترکانی که باید به طور جدی به بحث مدیریت مصرف اهمیت دهند مشترکان اداری هستند.

وی در پاسخ به سوال فرماندار شهرستان قاینات درباره برخی از روستاهای این شهرستان که خدمات برقی آنها از شهرستان‌های دیگر تامین می‌شود، بیان کرد: به علت آرایش شبکه‌های برق و مسئله بعد مسافت جهت ارائه خدمات به موقع و همچنین رعایت اصول ایمنی در بعضی از نقاط شهرستان‌ها خدمات برق از مرکز شهرستان مجاور به هم استانی‌ها ارائه می‌شود.

وی اظهار داشت: زیرساخت‌های برق استان از وضعیت مطلوبی برخوردار است و این تلاش و همت بیشتری را می طلبد تا بتوان وضعیت را به همین شکل حفظ کرده و به سمت ارتقا حرکت کنیم و نیاز است ادارات و سازمان‌ها توجه و حساسیت بیشتری به این بخش داشته باشند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق خراسان جنوبی با قدردانی از کارکنان برق شهرستان قاینات گفت: تمام زحمات و تلاش همکارانمان در صنعت برق کشور از تولید تا توزیع در بخش توزیع به نمایش گذاشته شده و به نوعی بخش توزیع ویترین صنعت برق است و این وظیفه ای بسیار مهم است که ما باید فعالیت‌های پشت صحنه صنعت برق کشور را به درستی و با کیفیت به نمایش بگذاریم.

برخورداری ۵۴ هزار مشترک از نعمت نیروی برق در قاینات

مدیر سابق برق شهرستان قاین نیز بیان کرد: شهرستان قاینات در حال حاضر دارای ۱۷۱ روستای برقدار، ۴۳۶ چاه کشاورزی برقدار، ۱۷۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط، ۸۱۴ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و ۱۴۱۸ دستگاه ترانس است.

محمدرضا عبدی افزود: شهرستان قاینات ۵۴ هزار و ۲۶۶ مشترک دارد که ۴۵ درصد مشترکین شهری، ۵۴ درصد روستایی و ۱٫۶ درصد مشترکین دیماندی یا سنگین هستند و برق از زیرساخت‌های مهم است و  این زیرساخت‌ها در استان خراسان جنوبی و به ویژه شهرستان قاین فراهم شده و زمینه سرمایه گذاری برای صنایع و صنوف مختلف فراهم شده است.

مدیر سابق برق شهرستان قاین به پست ۱۳۲ کیلو ولت بزرگمهر به عنوان یکی از زیرساخت‌های مهم استان اشاره داشت و گفت: شهرک صنوف مزاحم و شهرک صنعتی شماره ۲ در شهرستان نیز تامین برق شده و آماده بهره برداری از طرف صنوف و صنایع  است.

عبدی به کاهش تلفات به عنوان یکی از شاخص‌های مهم در صنعت برق اشاره و تصریح کرد: در راستای کاهش تلفات و کاهش انرژی توزیع نشده در شهرستان اقدامات زیادی از جمله جایگزینی کابل خودنگهدار به جای شبکه سیمی، فعالیت خط گرم در شهرستان، تعویض و جایگزینی وسایل اندازه گیری معیوب و بهبود اتصالات سست انجام شده است.

وی افزود: با اقدامات انجام شده از سال ۹۱ تاکنون مدت زمان انرژی توزیع نشده به ازای هر مشترک در روز از ۳۶ ثانیه به ۹ ثانیه به ازای هر مشترک، همچنین تلفات شهرستان از ۹٫۸ درصد به ۶٫۵ درصد کاهش یافته است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*