صاعقه در ۴۸ ساعت ۶۴ بنگلادشی را کشت

 

تنها در ۴۸ ساعت از روز پنجشنبه تا پایان جمعه گذشته صاعقه های ناشی از توفان های استوایی جان ۶۴ تن را در بنگلادش گرفته است.

به گزارش ایرنا، پایگاه خبری الیوم السابع روز شنبه به نقل از روزنامه «بروتوم الو آند» پرتیراژترین نشریه بنگالی زبان بنگلادش گزارش داد بیشتر صاعقه های منجر به مرگ افراد در مناطق روستایی این کشور رخ داده است؛ جایی که کشاورزان در آن مشغول برداشت محصول بوده اند.

این روزنامه افزوده است: افزایش میانگین نابودی جنگل ها در سال های اخیر و نیز نوع ابزارهای امروزی مانند وسایل فلزی مورد استفاده مردم و گوشی های تلفن همراه از دلایل افزایش خطر برخورد صاعقه ها و میزان مرگ و میر ناشی از آن است.
از نظر متخصصین، فلزی که در دستگاه تلفن به کار برده شده سبب هدایت امواج به طرف شخص می شود.

در استرالیا دستورالعمل هایی برای استفاده از تلفن همراه وجود دارد که یکی از آنها توصیه عدم استفاده از تلفن همراه در فضای باز هنگام رعد و برق است.

دانشمندان می گویند در هر لحظه در سراسر جهان ۱۸۰۰ توفان در حال وقوع است و در هرثانیه ۱۰۰ صاعقه اتفاق می افتد. احتمال برخورد صاعقه به انسان یک در هر سه میلیون مورد است.

از ماه مارس (اسفند ۹۴) تاکنون، بیش از ۱۰۰ نفر در بنگلادش جان خود را بر اثر اصابت رعد و برق از دست داده اند. این درحالی است که در سال گذشته میلادی (۲۰۱۵) تنها ۵۱ نفر به این علت جان باختند.

«محمد ریاض احمد» رئیس سازمان مدیریت بحران بنگلادش در گفت و گو با رسانه ها گفته است که نگرانی جدی درباره احتمال افزایش این دست حوادث در این کشور وجود دارد.

این کشور هر ساله از ماه ژوئن تا سپتامبر (به طور عمده در فصل تابستان) میزبان طوفان های پرشدت گرمسیری است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*