سرنوشت نامعلوم فرهنگسرای پروفسور گنجی هیچ کدام از وعده های مسئولان استان عملیاتی نشده است

امروز خراسان جنوبی – حمیدی
نماینده بنیاد علمی فرهنگی پروفسور گنجی گفت: هیچ کدام از وعده های مسئولان استان در مورد اقداماتی که قرار بوده برای ماندگاری و گرامیداشت دکتر گنجی در استان انجام شود تاکنون عملیاتی نشده است. اسماعیلی در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: با وجود اینکه چهار سال از فوت دکتر گنجی می گذرد مجموعه هایی مانند شهرداری، استانداری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و… تاکنون هیچ حرکتی برای احداث فرهنگ سرای دکتر انجام نداده اند. وی ادامه داد: مقالات، دست نوشته ها و آثار دکتر در تهران در حال دست به دست شدن است و هیچ مجموعه ای پای کار نیامده تا این آثار جمع آوری شود.
احداث فرهنگ سرای دکتر گنجی
به اعتبار ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیونی نیازمند است
وی با بیان اینکه برای احداث فرهنگ سرا ۳۰۰ یا ۴۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز است، اذعان داشت: کلنگ احداث فرهنگ سرا زده شده و اقدامی بیشتر از این تاکنون صورت نگرفته است. نماینده بنیاد علمی فرهنگی پروفسور گنجی با بیان اینکه اقدام مسئولان استان در این زمینه فقط در حد نامگذاری پارکی با نام دکتر گنجی در بیرجند بوده است، گفت: ما پیشنهاد داده ایم در گوشه ای از همین پارک زمینی اختصاص پیدا کند تا ساختمانی  در دو طبقه ساخته شود تا در یک طبقه آثار دکتر جمع آوری و نگهداری شود. اسماعیلی با بیان اینکه اگر اقدامی در این زمینه صورت نگیرد این بزرگان و شخصیت ها به فراموشی سپرده خواهند شد، افزود: از مدیران استان انتظاری نیست که اینگونه عمل کنند چون شناختی از این بزرگان ندارند.
استانداری به جد پیگیر احداث فرهنگ سرای دکترگنجی
معاون دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خراسان جنوبی در گفت وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه تعهدات داده شده در مورد اجرای برنامه هایی مانند احداث فرهنگ سرای دکتر گنجی در راستای گرامیداشت این شخصیت علمی و فرهنگی استان و کشور به فراموشی سپرده نشده بلکه ما پیگیر این موضوعات هستیم ،گفت: ما به جد پیگیر احداث فرهنگ سرای دکتر گنجی هستیم و طی دیداری که با شهردار بیرجند داشته ایم قرار شده شهرداری سه طرح در این زمینه آماده سازی کند تا به نزدیکان دکتر گنجی، دانشکده هنر در تهران و استان ارائه شود و بهترین طرح اجرایی شود.
مشخص نیست چه مجموعه ای اعتبار احداث
فرهنگ سرا را تامین خواهد کرد
محمودی از کمبود اعتبار به عنوان یک عامل مهم در طولانی شدن روند اجرایی فرهنگ سرای دکتر گنجی یاد کرد و افزود: شهرداری پای کار هست و بعد از تصویب طرح نهایی از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مشخص خواهد شد که چه ارگان و مجموعه ای اعتبار احداث فرهنگ سرا را تامین خواهد کرد .
شهرداری به تعهدات خود عمل کرده است
شهردار بیرجند در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه شهرداری به تعهدات خود در این زمینه عمل کرده است ،گفت: شهرداری متعهد بوده زمین احداث فرهنگ سرا را تامین کند که به این تعهدش عمل کرده است.
دکترمدیح افزود: در دو سال گذشته کلنگ فرهنگ سرا نیز با حضور مسئولان به زمین زده شد و به نظر می رسد تنها مجموعه ای که به تعهداتش در این زمینه عمل کرده شهرداری بیرجند است.
فرهنگ و ارشاد اسلامی تعهدی
درقبال احداث فرهنگ سرا نداشته است
بهاری معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی هم در این باره به خبرنگار ما گفت: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هیچ تعهدی در احداث فرهنگ سرای دکتر گنجی نداشته است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*