اخبار کوتاه سیاسی

لاریجانی نسبت به عارف ارجحیت دارد؟

سید رضا اکرمی درباره ریاست مجلس آینده و گزینه‌های مطرح‌ شده، گفت: من آقای لاریجانی را به خاطر سابقه، تجربه و معتدل بودن مناسب می‌دانم و وی نسبت به عارف ارجحیت دارد. به نظرم تعویض رئیس مجلس چندان کار مناسبی نیست.تسنیم این مطلب را منتشر کرده است.

بازیگری که نمی خواهد مسئولین زیر تابوتش را بگیرند

پرویز پرستویی بازیگر سینما و تلویزیون در صفحه اینستاگرام خود به مشکلات بازیگر کمدی پرداخت.وی نوشت:سلام بر مدیران ومسئولین فرهنگ و هنر .سلام بر مردم شریف ایران .بد نیست حرف آخر اسدالله یکتا، هنرپیشه کمدی قدیمی سینما، که البته بعد از انقلاب هم فعال بوده ودر فیلم سینمایی بنام عشق شیشه ای .بنده در خدمتشان بودم.یعنی زمانیکه بنده پا به عالم بازیگری نگذاشته بودم ،ایشان باحضور خود درفیلم های کمدی کلی مردم را خندانده.واز بعد انقلاب در گوشه ای از میدان هفت تیر تهران،شرافتمندانه ،مشغول فروختن سیگار بوده وهست.وحالا حرف آخر این هنرمند زحمتکش را بشنوید:”حرف آخرم رابا صدای بلند می زنم که آی آقایان،ای مسئولان. اسدالله یکتا کار می خواهد فقط کار. و اگرحال امروز من برایتان مهم نیست وصدایم را نشنیدید، پس ازمرگم زیر تابوتم را نگیرید.”

خانواده کدام وزیر 14 کارخانه دارد؟!/ احتمال ورود رهبری به پرونده مینو خالقی/ واکنش کاریکاتوری صداوسیما به انتقادها/ شهروندان درجه دوم در مجلس نهم!

تغییرات قریب الوقوع در شورای سیاستگذاری ائمه جمعه

رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور بزودی تغییر خواهد کرد.حجت الاسلام سید رضا تقوی که از سال ۱۳۸۸ تاکنون رییس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور بوده، بزودی از سمت خود کنار رفته و روحانی دیگری جایگزین وی خواهد شد.خبرنگار «پایش» مطلع شده که با حجت الاسلام حاج علی اکبری، نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان و رئیس مرکز رسیدگی به امور مساجد برای تصدی این سمت صحبت شده اما وی گفته است ترجیح می دهد همچنان در مرکز رسیدگی به امور مساجد به کار خود ادامه دهد.تقوی ۷۰ ساله، پیش از این چند دوره نماینده مردم دامغان و تهران در مجلس شورای اسلامی بوده است.

واکنش مینو خالقی به انتشار تصاویرش در فضای مجازی

مینو خالقی، منتخب سوم مردم اصفهان در انتخابات مجلس با انتشار بیانیه‌ای نسبت به انتشار برخی تصاویر در رسانه‌های مجازی واکنش نشان داد.

متن بیانیه مینو خالقی به این شرح است:

هو العادل

یا ایها الذین آمنو اجتنبوا کثیراً مِن الظّن انّ بَعْضَ الظّنِ اثمٌ

در کمال تأسف افرادی بی هویت و منفعت‌طلب که در رسیدن به منافع و مطامع سیاسی خود تمامی اصول شرعی و قانونی را زیر پا می‌گذارند ؛ اقدام به انتشار تصاویر جعلی و انتساب بی‌شرمانه آن‌ها به اینجانب در فضای مجازی نموده‌اند ؛ بدین وسیله ضمن تکذیب شدید هرگونه ارتباط این تصاویر جعلی به خود ، از کلیه مراجع ذی‌صلاح تقاضا می‌نمایم در جهت حفظ شئون جامعه اسلامی و حق خود به عنوان زنی مسلمان و پایبند به اصول شریعت اسلامی با جدیت کامل با برهم زنندگان امنیت روانی جامعه و مرتکبین جرم افترا در این زمینه برخورد نمایند.ضمناً پی‌گیری قضایی این موضوع توسط اینجانب در حال انجام است.قطعاً مرتکبین این اعمال شنیع باید خود را آماده پاسخگویی در محضر عدل الهی و سپس قانون و ملت نمایند.

و العاقبه للمتقین

در مجلس گذشته خانم ها به عنوان شهروند درجه دو دیده می شدند!

شهربانو امانی درباره فعالیت های نمایندگان زن مجلس در درون مجلس گفت:« حضور زنان در هیات رئیسه مجلس، در هیات رئیسه موقت، در کمیسیون ها و… پیام مثبتی را به جامعه خواهد رساند. و این یک نقطه عطف و نقطه امیدی بود که به جامعه داده شد. جامعه نیز این نقطه امید را می بیند، و انشالله برای گام های بعدی تلاش بیشتری خواهد کرد. وی ادامه داد: « بسیاری از ستاد های انتخاباتی در این انتخابات را زنان می گرداندند. و زنان تلاش مضاعف تری را از خود نشان دادند. و این باید پاس داشته شود.در دوره گذشته نیز ۹ تن از بانوان کشور به عنوان نماینده مردم در مجلس حضور داشتند. نمایندگانی که به گفته بسیاری گام های موثری در مسیر گرفتن مطالبات مردم و همچنین حوزه زنان نداشتند. شهربانو امانی در این باره نیز گفت: «عملکرد خانم ها در دو مجلس گذشته، در واقع حساسیت جامعه را بیشتر کرد. ضمن اینکه منافع اجتماعی خانم ها تامین نمی‌شد و متاسفانه بانوان به عنوان شهروند درجه دو دیده می شدند، و چنین اندیشه و چنین تفکری در مجلس و به خصوص در بین نمایندگان زن مجلس نمایان بود.»

از نظر شخص رئیس جمهور نمایندگان زن مجلس ۱۸ نفر هستند

مجید انصاری با اشاره به اینکه از دیدگاه رئیس جمهوری و هیأت دولت نمایندگان زن راه یافته به مجلس ۱۸ نفر هستند، اظهار کرد: از دید رئیس جمهوری نمایندگان زن مجلس ۱۸ نفر هستند نه ۱۸ منهای یک. ما معتقدیم قانون اساسی در کشور فصل‌الخطاب است و همه جا باید به آن عمل شود. بنابراین، طبق قانون اساسی کاندیدایی که در مرحله تأیید صلاحیت‌ها از سوی شورای نگهبان مجوز حضور در انتخابات را می‌گیرد و مردم به او رأی می‌دهند می‌تواند وارد مجلس شود.انتخاب این مطلب را منتشر کرده است.

گفته می شود یک نماینده مجلس خواستار اصلاح قانون انتخابات بویژه شفاف شدن بندهای مربوط به تبلیغات انتخاباتی شد. نماینده ملایر از اینکه اصلاح قانون انتخابات، در هر دوره از مجلس به دوره بعد موکول می‌شود، انتقاد کرد.وی با بیان اینکه باید برای سبک تبلیغات انتخاباتی فکری شود نه اینکه هر مجلس آن را به چهار سال بعد موکول کند، ادامه داد: متاسفانه برای تبلیغات انتخاباتی شاهد توزیع برنج، سیب زمینی و…حتی مواد مخدر هستیم! این در حالی است که تا کنون برخورد موثری با این رویه غیرقانونی صورت نگرفته است.خبرآنلاین این مطلب را منتشر کرده است.

انتقاد روزنامه اصولگرا از گشت نامحسوس

روزنامه رسالت در مطلبی از طرح گشت نامحسوس امنیت اخلاقی انتقاد کرد.این روزنامه درباره گشت نامحسوس پلیس نوشت: برخوردهای انتظامی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نه تنها موثر نبوده بلکه باعث شدت آسیب نیز شده است در حالی که باید اطلاعات صحیح، به موقع و شفاف به مردم داده شود تا بتوانند خوب و بد را تشخیص دهند و در جهت کاهش آسیب و یا جلوگیری از آن اقدام کنند.اگر فقط و فقط این گشت‌ها برای تذکر و ارشاد یا نظارت باشد می‌تواند مفید و موثر در حفظ نظم اخلاقی در جامعه واقع شود.ولی اگر بنای چنین گشت‌هایی دخالت در کار‌ها و ورود به حریم خصوصی شهروندان باشد، نتیجه بخش نخواهد بود جز آنکه اضطراب اجتماعی را افزایش می دهد و نوعی احساس عدم امنیت را برای شهروندان ایجاد می‌کند.

هشدار ناطق نوری در مورد دین داران دین ناشناس

حجت‌الاسلام و المسلمین علی اکبر ناطق نوری با تاکید بر این که دین داری غیر از دین شناسی است گفت: متاسفانه بسیاری از مسلمانان دیندار دین ناشناس هستند. عضو مجمع تشخیص نظام در مراسمی که به مناسبت بزرگداشت روز معلم و شهادت آیت‌الله مطهری در دانشکده الهیات ومعارف اسلامی دانشگاه تهران برگزار شد اظهارکرد: یکی از دغدغه‌های بزرگ و جدی استاد مطهری نسبت به دین، جامعه اسلامی و جهان اسلام این بود؛ چراکه جامعه اسلامی در طول تاریخ گرفتار غفلت از فهم و شناخت دین شده است. ناطق نوری با اشاره به اینکه پیامبر (ص) در صدر اسلام فرصت تبیین دین شناسی را برای مردم پیدا نکردند، افزود:این موضوع سبب شد تا اسلام از مسیر اصلی منحرف شود چون دین داری بود، اما شناخت دین نبود. اولین ضرری که دین ناشناسی به دین واردمی‌کند این است که هر چه رنگ و بوی دین در جامعه داشته باشد توسط جامعه پذیرفته می‌شود . یعنی هر کس فریاد و ندای دین سر دهد به دنبالش می‌رود و از اینجاست که فرقه‌های مذهبی به وجود می‌آید یعنی دچار انشقاق و انشعاب در دین می‌شویم. ایسنا این خبر را منتشر کرد.

اصلاح‌طلبان مثل سعودی‌ها، ما اصولگرایان را بمباران می‌کردند

حجت السلام جعفر شجونی فعال سیاسی اصولگرا درباره نتایج انتخابات گفت: ?کیهان در این مورد گفته اصولگرایان پیروز شده اند و به نظر بیراه نگفته است. اصلاح طلبان فقط تهران شانس آوردند و پیروز شدند آن هم بخاطر نجابتی بود که اصولگرایان خرج کردند وگرنه آن هم باز اصولگرایان پیروز می شدند. من هیچ عقیده ای به اصلاح طلبی و اصلاح گرایی ندارم و این افراد را با مجلس دوره ششم تطبیق میکنم و چون این افراد ریشه و اساس اصولی ندارند قطعا در این پیروزی شکست هم خواهند خورد؛ به دلیل اینکه این افراد اصالت ندارند و برگرفته از جبهه ملی و نهضت آزادی هستند و بین این افراد نه شهید دادند و نه ترور شدند. تنها از اصولگرایان بودند که شهید و ترور شدند. به نظر من، اصلاح طلبان با جبهه ملی و نهضت آزادی هیچ فرقی ندارند و ما با آنها هرگز سازش نخواهیم داشت. بحث اصلاح طلبان و اصولگریان مثل بحث عربستان و یمن است که عربستان بمباران می کند و یمن پیروز میدان است . اکثریت این مجلس در دست اصولگرایان است، نه افراد تازه به دوران رسیده که نمی دانند پارلمان و مجلس چیست. به نظر من، آن کسی که کارکشته تر و تجربه آموخته تر است باید رییس مجلس شود، نه دیگران که صفر کیلومتر هستند. لاریجانی کار کشته تر است. به ضرس قاطع می گویم که در انتخابات سال ۹۶ اصولگرایان پیروز میدان هستند. عصر ایران این خبر را منتشر کرد.

اظهارات حدادعادل لبخند را برلبان ما نشاند

مرتضی مبلغ عضو شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: قبلا پیش‌بینی شد اگر ۴۰ کرسی از فهرست امید رای بیاورد اکثریت قابل قبولی در مجلس تشکیل می‌شود که این اتفاق افتاد الان اکثریت قابل قبول لیست امید به مجلس راه یافته است و به نظر می‌رسد افرادی که در هیچ لیستی نبودند برای تشکیل فراکسیون امید به این لیست اضافه شوند. فردی مثل حدادعادل برخلاف سوابق خود در این مدت رفتارهایی نشان داد که گویا جزئی از تندرو‌ها و بلکه یکی از رهبران این جناح است. برخی رفتارهای این چند سال حدادعادل تناسبی با شخصیتی که قبلا از او دیده بودیم، نداشت و این جای تاسف دارد.البته صحبت‌های اخبر حداد عادل جز اینکه لبخند روی لب همگان بیاورد جایگاهی نداشت. چراکه انتخابات قاطعانه برگزار شد و می‌توان گفت تمام افسار و زمام انتخابات دست جریانی بود که حداد عادل منتسب به آن است. تعداد قابل توجهی از اصولگرایان امروز رفتار سازنده‌ای پیش گرفتند و گویی از گذشته درس گرفته و فهمیدند افکار عمومی چه چیزی می‌خواهد. من احساس می‌کنم ما در سال‌ها و روزهای آینده شاهد نزدیکی بیشتر دو جریان اصولگرا و اصلاح باشیم و وارد فرآیند آشتی میان دو جناح شویم. خبرگزاری ایرنا این خبر را منتشر کرد.

گفته می شود برنامه ملاقات محمود احمدی نژاد با آیت الله جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان بنا به دلایل نامشخصی لغو گردید. در حالی که قرار بود محمود احمدی نژاد پس از ورود به کرمان به دیدار امام جمعه کرمان برود در میانه راه این برنامه تغییر و محمود احمدی نژاد راهی جیرفت شد. گفته می شود که امام جمعه جیرفت تمایلی به این دیدار نداشته است.

گفته می شود علیرضا زاکانی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی طی مطلبی نوشته سال ۸۳ وقتی وارد مجلس شدیم، بعد از بررسی اعداد و ارقام این موضوع، با نامه‌ای مواجه شدم که از وزارت خانه مسئول برخورد با این فساد صادر شده بود.نامه از این قرار بود که یکی از قاچاقچیان را به مبلغی معادل چهار برابر بودجه کشور در شش ماهه اول سال برای مبارزه با قاچاق متهم کرده بودند. معاون وزیر سال ۸۳ گفته بود جلوی این قاچاقچی را بگیرند؛ آن هم برای یک جرم.یکی از جرم‌هایش این بود که مواد ۱۲ ماه تاریخ مصرف گذشته را ۲۴ ماه بعد استفاده کرده بود.گمرک هم از این قاچاقچی شکایت کرده بود. ابتدای سال ۸۳ نامه دوم آمده بود که راه نشان داده بود که چطور می توانند شکایت شان را پس بگیرند.معاون وزیر فکر کرده بود آن قاچاقچی منتصب به یک جریان سیاسی کشور است که می‌تواند به ضررش باشد. این را به وزیر گفتم و وزیر در عین تعجبم گفت این از جناح شماست و به همین خاطر بخشیده است. بعد هم وزیر آمد مجلس و محکوم شد؛ وزیر بعدا هم گفت حرف شما درست است اما نمی‌توانم آن را جا به جا کنم.این موضوع یک فاجعه است. شش ماه مسئولان کشور دودنگی می‌کند اما قانون اجرا نمی‌شود.

واکنش کاریکاتوری صداوسیما به انتقادها

صداوسیما در ماه‌های اخیر کانون انتقادهای فراوانی بوده است. انتقادهایی که در بیشتر موارد پاسخ و واکنش مسئولان این سازمان را نیز در پی داشته است.روزنامه جام جم، ارگان رسمی صداوسیما یکی از کانال‌های این سازمان برای پاسخ به انتقادها بوده است.

بسته دوشنبه

حمله دوباره مایلی‌کهن به کارلوس کی‌روش

محمد مایلی‌کهن فاز جدید حمله‌های خود به کی‌روش را آغاز کرد؛ هر چند حرف‌ها همان حرف‌های تکراری همیشگی است.«محمد مایلی‌کهن فاز جدید حمله‌های خود به کی‌روش را آغاز کرد. پس از این که او در روزهای گذشته با رئیس فدراسیون بر سر طلبش درگیر شد، حالا بار دیگر صحبت‌های خود در مورد سرمربی تیم ملی را تکرار کرد.مایلی‌کهن در این باره گفت: «من که مثل کی‌روش نبودم که در ایران نباشم و طلبکار هم باشم. چرا کیروش در داربی پایتخت نباید حضور داشته باشد؟ کی‌روش نتایج بسیار درخشانی در تیم ملی گرفته، در جام ملت‌ها حذف شدیم، در جام جهانی ۲۰۱۴، سی و یکم شدیم، از سویی دیگر در تیم منتخب آسیا هیچ بازیکنی نداشتیم. هیچ بازیکنی از ایران، مرد برتر سال آسیا در این ۵ سال نشد. لژیونرهای ایرانی از اروپا دیپورت شدند. در نیمه اول بازی ایران و عراق هم به داور حمله‌ور شد و یک جوان ۲۱ ساله مثل کریم انصاری‌فر او را‌ آرام کرد. اگر بخواهم بگویم مثنوی ۷۰ من کاغذ می‌شود.» ۱۱ نیوز این خبر را منتشر کرده است.

گفته می شود علی مطهری در گفت‌وگویی، با اشاره به استیضاح وزیر کشور به دلیل تعلل در ارسال اعتبارنامه مینو خالقی به مجلس، اظهار داشت: موضوع استیضاح وزیر کشور همچنان در حال پی‌گیری است و بر این اساس از طریق قانونی این مسئله را دنبال خواهیم کرد. مطهری در تشریح راه‌های سه‌گانه ممکن برای رسیدگی به این پرونده گفت: به طور کلی سه راه برای رسیدگی به این پرونده وجود دارد؛ فارغ از راه اول نخست که‌‌ همان استیضاح وزیر است، امکان استفسار به‌عنوان راه‌حل دوم نیز مطرح شده که به نظر بنده باتوجه به این‌که قانون در این خصوص هیچ ابهامی ندارد، ضروری نیست و راه سوم این است که رهبر انقلاب این پرونده را به هیات حل‌اختلاف واگذار کند.مطهری در پایان نتیجه‌گیری کرد: شخصاً معتقدم وزارت کشور باید هرچه سریع‌تر اعتبارنامه را صادر و به مجلس ارسال کند، ‌ چراکه هیچ مشکل و ابهامی در این پرونده وجود ندارد. ا

توافق یک میلیاردی بیرانوند با پرسپولیس؟!

سرخپوشان پایتخت که از عملکرد سوشا مکانی رضایت ندارند قبل از پایان فصل با بیرانوند به توافق رسیدند تا این دروازه بان از فصل آینده سنگربان تیم باشد.یک منبع آگاه اعلام کرد که قرارداد داخلی با بیرانوند امضاء نشده و در پایان لیگ به طور رسمی نهایی می شود به هر حال علیرضا منصوریان سر مربی نفت تهران با جدایی بیرانوند موافقت کرده واین دروازه بان نیز تمایل خود را برای حضور در پرسپولیس اعلام کرده است.در حال حاضر مسئولان باشگاه پرسپولیس این توافق را تائید نکردند اما از شواهد هم پیداست که دروازه‌بان نفت در صورت ترانسفر نشدن به اروپا به باشگاه پرسپولیس می پیوندند.این خبر را باشگاه خبرنگاران منتشر کرده است.

خانواده کدام وزیر ۱۴ کارخانه دارد؟!

احمد توکلی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شب گذشته در برنامه تلویزیونی پایش گفت: وقتی مجلس مصوبه پرداخت وام ازدواج را تصویب کرد، حتماً در توان بانک‌ها بوده و می‌توانند پرداخت کنند. از این تسهیلات گاهاً سود دریافت می‌کنند و وقتی تقاضای کاهش این سود و یا پرداخت وام ۱۰ میلیونی ازدواج را به آن‌ها می‌دهند توجیه بانک‌ها این است که خرجمان زیاد است. احمد توکلی با بیان اینکه یک وزیر به همراه دختران و دامادهای خود ۱۴ کارخانه دارد،گفت: در حال حاضر به مرحله ای رسیدیم که دستگاه‌های مسئول مبارزه با فساد خودشان به درجاتی از فساد آلوده شده‌اند.

میزان دقیق بدهی «بابک زنجانی»؟

وکیل‌مدافع بابک زنجانی رقم دقیق بدهی موکلش را اعلام کرد و گفت: طبق اعلام قاضی صلواتی در دادنامه‌ صادره، متهم ردیف اول پرونده نفتی به رد مال یک میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو در حق شرکت نفت محکوم شده است.رسول کوهپایه‌زاده گفت: در حکمی که قاضی صلواتی برای موکلم صادر کرده، میزان بدهی وی مشخص شده و موکلم به رد یک میلیارد و ۹۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو محکوم شده است؛ البته این رای قطعی نیست.وی افزود: دوستان شرکت نفت مدعی هستند که اموال بابک زنجانی یک ششم بدهی‌اش را پوشش نمی دهد که درست نیست؛ زیرا ارزش اموال داخلی موکلم در جلسه دادگاه از سوی معاون دادستان ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان اعلام شد که این اموال ۳۰ درصد بدهی موکلم را پوشش می‌دهد. این خبر را ایسنا منتشر کرده است.

ماجرای سانسور خلیج خوک‌ها از سخنان رهبری

رهبلر معظم انقلاب صبح امروز در دیدار با معلمان و فرهنگیان حرف‌های مهمی را بیان نمودند. ایشان در بخشی از سخنانشان که در ساعات اولیه انتشار از طریق بخش پیامک سایت khamenei.ir منتشر شده بود گفتند: «می‌گویند ایران در خلیج فارس رزمایش نداشته باشد؛ چه غلط ها! از آن طرف دنیا می‌آید رزمایش برگزار می‌کند؛ خب بروید همان خلیج خوک‌ها، اینجا چه می‌کنید!؟» که این بخش از سخنان ایشان به تیتر برخی از سایت‌ها تبدیل شد. اما در تنظیم نهایی که این سایت از متن کامل سخنان رهبری روی خروجی سایتش قرار داد هیچ اثری از بخش «خلیج خوک‌ها» دیده نمی‌شود.

گفته می شود ساعتی پس از توئیت رئیس‌جمهور در خصوص تعداد نمایندگان زن مجلس که مشخصا مینو خالقی را هم شامل می‌شد تصاویری منتسب به مینو خالقی در کانال‌های تلگرامی دست به دست شد که مدعی می‌شد همان تصاویر مربوط به رد صلاحیت مینو خالقی است. برخی گمانه‌زنی‌ها بر این باور است که انتشار این تصاویر وامنشی به ورود مستقیم روحانی به ماجرای مینو خالقی است. منتخب سوم اصفهان امروز و در بیانیه‌ای انتساب این تصاویر به خودش را رد کرد و انها را جعلی خواند.

اصلاح‌طلبان با لاریجانی رقابت نمی‌کنند

رییس کمیته ائتلاف و رایزنی اصلاح طلبان گفت: فراکسیون اصلاح طلبان در مجلس دهم با توجه به ترکیب راه یافتگان از فهرست اصلاح طلبان، حامیان دولت و احزاب معتدل ۱۶۹ نفره خواهد بود. حجت السلام محسن رهامی افزود: مشغول رایزنی و تبادل نظر برای رسیدن به مدلی مشخص برای ریاست مجلس و کمیسیون ها تا هفتم خرداد هستیم. وی درباره فراکسیون های مجلس دهم و رویکرد اصلاح طلبان در انتخابات مجلس تاکید کرد: در مجلس هم میان اصلاح طلبان و علی لاریجانی رقابتی ایجاد نخواهد شد و سعی خواهیم کرد در قالب یک فراکسیون همکاری کنیم. رییس کمیته ائتلاف و رایزنی اصلاح طلبان همچنین در تحلیل خود از نتیجه انتخابات مجلس دهم اظهارداشت: با توجه به این که اصلاح طلبان و حامیان دولت اکثریت مطلق مجلس دهم را به دست آوردند می توانیم هیات رییسه‌ قوی تشکیل دهیم. ایرنا این خبر را منتشر کرده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*