آخرین خبر :

اخبار سیاسی

برنامه آینده حداد عادل برای سیاست

سید رمضان شجاعی کیاسری می گوید: در پایان دوره ریاست آقای ضرغامی بر صداوسیما، موضوع جانشینان احتمالی وی مطرح بود. خبرنگاری در این باره از من سوال کرد و من گفتم که آقای حدادعادل یکی از گزینه‌ها هستند. چند روز بعد ایشان مرا صدا کردند. روی میزشان هم مشتی گل یاس بود. به من گفتند امروز چه روزی است؟ گفتم ۱۷ شهریور. گفت پس بیا این گل مال تو. گفتم منظورتان را نفهمیدم؟! با خنده گفت «در این روز مردم به نیروهای نظامی گل هدیه دادند که معروف شد به روز پیروز گل بر گلوله. من هم به توپخانه تو گل هدیه می‌کنم! من می‌خواهم در این کشور رئیس جمهور شوم، بعد تو می‌گویی من می‌خواهم رئیس صداوسیما شوم؟ درست است که اینطوری مرا از عرش به فرش بیاوری؟»بعد هم اضافه کرد در این مملکت هر وقت که قرار بوده رئیس صداوسیما عوض شود، گفته شده که من یکی از گزینه‌ها هستم و هیچ وقت هم این پیش بینی محقق نشده.

گفته می شود دبیرکل جامعه روحانیت مبارز از برنامه اصولگرایان برای انتخابات ریاست جمهوری در سال ۹۶ خبر داد.آیت‌الله موحدی کرمانی با بیان اینکه جلسات ائتلاف اصولگرایی تمام نشده است، اظهار داشت: جلسات همگرایی نیروهای انقلابی هر زمان لازم باشد، برگزار خواهد شد.وی در پاسخ به سؤالی درباره زمان آغاز برنامه جریان اصولگرا برای انتخابات ریاست‌جمهوری آتی، تصریح کرد: برای انتخابات ریاست‌جمهوری زمان زیادی مانده است، اما زمانی که ضرورت پیدا کند، جلسات(وحدت اصولگرایی) آغاز خواهد شد.

«هلل یوس هل یوسه» یعنی چه؟

در پی قهرمانی تیم استقلال صنعتی خوزستان در لیگ برتر فوتبال ایران، اصطلاح «هلل یوس هل یوسه» بار دیگر بر سر زبان هواداران شادمان نشسته و برخی از روزنامه های ورزشی نیز تیتر زدند: هلل یوس هل یوسه.در این میان بعضی از گویندگان و نویسندگان نیز به اشتباه تلفظ می کنند یا می نویسند.اما «هلل یوس هل یوسه» یعنی چه؟

شاهین بهرام نژاد در وبلاگ خود دراین باره می نویسد: معنی “هلل یوس” در طول زمان فراموش شده است. واژه “هلل یوس” عربی است اما در اشعار فارسی به اشتباه می نویسند: “هللیوسه” یا “هللیوس” . حتی معنی این واژه ها ارتباطی با اشعار ندارند .«هلل » به معنی آواز بارش باران است مانند: «هلهله» که به معنی سر و صدای حاکی از شادی و شعف است.«یوس» نیز به معنی مرد ناامید است. [“یوس” برای نوشتن زن ناامید در جمله به کار گرفته نمی شود].اگر این دو واژه را تبدیل به یک جمله پارسی امروزی کنیم چنین می شود: «ای مرد ناامید! آوازبارش باران بخوان».

گفته می شود در پی بخش یکی از بخش‌های برنامه اکسیر از شبکه سوم سیما با اجرای فرزاد حسنی که در آن مجری برنامه، رفتار توهین‌آمیز و تحقیر‌کننده‌ای با یکی از میهامانان برنامه داشت، موجی از اعتراضات مردمی از سوی مخاطبان این برنامه ایجاد شد و مخاطبان، نوع برخورد و ادبیات استفاده شده توسط فرزاد حسنی در مقابل میهمان این برنامه را توهین‌آمیز و به دور از شان رسانه ملی و حاوی جنبه‌‌های بدآموزی دانستند.اما امروز و پس از گذشت حدود یک هفته از این موضوع و بازخوردهای مختلف این امر از سوی مخاطبان، سایت رسمی شبکه سوم سیما، اقدام به تبلیغ برای فرزاد حسنی و برنامه اکسیر وی کرده است که این اقدام پس از اتفات اخیر، قابل تامل است.جالب اینکه در تبلیغات برنامه “اکسیر” در سایت شبکه سوم سیما، هدف این برنامه “اصلاح سبک زندگی در راستای ارتقای سلامت” معرفی شده است.

تحریم های گوگل علیه ایران برداشته شد

پس از ۴ سال، شرکت گوگل بخشی از تحریم های نرم افزاری اعمال شده علیه ایران را لغو کرد.از سال ۲۰۱۲، با آغاز تحریم ها علیه ایران محدودیت های اینترنتی برای کاربران کشورمان ایجاد شد. حالا، شرکت گوگل اعلام کرد که برای اولین بار پس از چند سال برخی از این تحریم ها توسط این شرکت برداشته شد.این شرکت به طور رسمی از برداشته شدن این تحریم ها خبری اعلام نکرده است، ولی گویا ساعاتی قبل دسترسی کاربران ایرانی به برخی از سرویس های این شرکت مثل google Analytics ،google developer و android developer باز شده است و کاربران می توان از آی‌پی‌های ایران از آنها استفاده کنند. باشگاه خبرنگاران این مطلب را منتشر کرده است.

توضیح در مورد خلبان فراری نیروی انتظامی

سردار سعید منتظرالمهدی در پاسخ به سوالی درباره سرانجام خلبان فراری هواناجای پلیس که از کشور خارج شده است، گفت: این فرد کمک دوم خلبان بوده و از مشکلات روحی و روانی رنج می‌برده است و شنیده‌ها حاکی است که وی در حال حاضر در کشور دانمارک مستقر است.سخنگوی ناجا اضافه کرد: در صورت صحت اخبار رسیده مبنی بر حضور وی در کشور دانمارک، اقدامات تکمیلی برای شناسایی، دریابی و تعقیب وی در این کشور انجام خواهد گرفت و در صورت عدم حضورش در این کشور اعلان قرمز از طریق پلیس اینترپل برای وی صادر می‌شود تا نسبت به تحت تعقیب قرار گرفتن وی در ۱۹۰ کشور عضو اینترپل انجام شود. منتظرالمهدی در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا این فرد دارای اطلاعات طبقه‌بندی شده و محرمانه بوده‌است افزود: هیچ اطلاعات خاصی در دسترس وی قرار نداشته است.

هفت هزار پرونده در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس

محمدعلی پورمختار نماینده بهار و کبودر آهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پرونده های ورودی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در دوره مجلس نهم گفت: در این دوره حدود هفت هزار پرونده به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس واصل شد.وی با اشاره به محتوای این پرونده ها گفت: شکایت از طرز کار ادارات دولتی، سازمانها و نهادهای عمومی و همچنین شکایات فردی و از اشخاص محتوای این پرونده ها بود.رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اضافه کرد: تخلفات ادارات و ضایع شدن حقوق افراد بخش دیگری از این پرونده ها بوده که بیشتر این پرونده ها تعیین تکلیف شد.پورمختار تاکید کرد: کار بررسی عمده پرونده ها در کمیسیون به اتمام رسید و فقط تعداد کمی از پرونده ها که بیشتر آنها به شکایات فردی مربوط می شود، باقی مانده است.وی افزود: تا ششم خرداد مجلس نهم فعالیت دارد که در این مدت برخی از پرونده ها بررسی می شود و مابقی پرونده ها باید در مجلس دهم بررسی شود.سایت افکار نیوز این مطلب را منتشر کرده است.

محاکمه بخاطر برداشتن روسری یک زن

یک آمریکایی به دلیل برداشتن اجباری روسری یک زن محاکمه شد.«عصرایران» به نقل از رویترز نشت: این مرد در دادگاه در ایالت نیومکزیکو آمریکا اعتراف کرد دقایقی قبل از فرود هواپیما به سمت یک زن محجبه رفت و با گفتن این جمله که «بردار، اینجا آمریکاست» از او خواست روسری‌اش را بردارد. این زن از برداشتن روسری‌اش خودداری کرد و در نتیجه مرد به زور روسری این زن را برداشت.این مرد به نام «جیل باین» ۳۷ ساله از ایالت کارولینای شمالی است که در دادگاه به جرم خود اعتراف کرد. اتهام وی استفاده از زور برای منع یک زن از اظهار آزادانه اعتقادات دینی‌اش است.«فانیتا جوبتا» رئیس بخش حقوق مدنی در وزارت دادگستری آمریکا گفت: با صرف نظر از اینکه هر فردی به چه چیزی ایمان دارد، هر آمریکایی حق دارد با آزادی، اعتقادات دینی‌اش را بدون تبعیض و خشونت بیان کند.

تعیین و تکلیف وزیر کشور اصلاحات برای رحمانی فضلی

حجت‌الاسلام عبدالواحد موسوی لاری در گفت‌وگویی در پاسخ به سوالی در مورد منتخب سوم اصفهان و اینکه آیا وزارت کشور می‌تواند با وجود عدم تایید شورای نگهبان اعتبارنامه خالقی را صادر کند؟ خاطرنشان کرد: اولین فردی بودم که در ایام تعطیلات نوروز وقتی شنیدم شوای نگهبان این تصمیم را گرفته نظر خود را گفتم طبق قانون بعد از اتمام انتخابات شورای نگهبان یا هیات نظارت و هیات اجرایی باید کار را در مسیر خود قرار دهند طبق قانون بعد از پایان انتخابات هیات اجرایی و فرماندار باید اعتبارنامه را صادر کنند و به وزارت کشور بفرستند و از آنجا هم به مجلس برود اگر هیات نظارت و اجرایی و فرماندار استنکاف کردند، وزیر کشور اعتبارنامه را امضا می‌کند. در اینجا اصلا قید نشده که وزیر باید امضای دیگران را هم بگیرد. وزیر کشور موظف است با همراهی هیات نظارت اعتبارنامه را امضا کند و به مجلس بدهد اگر هیات نظارت تایید کرد بهتر، اگرنه مجلس باید تصمیم بگیرد که با اعتبارنامه‌ای که هیات نظارت تایید نکرده چه کار باید بکند. تکلیف وزیر کشور روشن است و باید اعتبارنامه را امضا کند و آن را به مجلس بفرستد من هم امیدوارم هیات حل اختلاف به شکلی که قانون زیر پا گذاشته نشود این مساله را حل کند که در نتیجه منتخبان مردم در مجلس نسبت به موضوع تصمیم‌گیری کنند. ما معتقدیم بعد از طی مراحل قانونی همه باید به رای مردم احترام بگذارند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*