آخرین خبر :

اخبار سیاسی

زلزله ۷ ریشتری ۸۰۰ هزار نفر را در تهران می‌کشد
محمد شکرچی‌زاده امروز در نشست تخصصی زلزله تهران و بافت فرسوده، با اشاره به اینکه مساحت شهر تهران حدود ۷۰ هزار هکتار است که بیش از ۶ درصد آن بافت فرسوده و ۳۰ درصد آن بافت ناپایدار است، گفت: در مطالعات میدانی جدیدی که از سوی مرکز تحقیقات، راه، مسکن و شهرسازی در چهار نقطه تهران صورت گرفته است، به این نتیجه رسیده‌ایم، اگر یک زلزله ۷ ریشتری در تهران رخ دهد، بیش از ۸۰۰ هزار نفر جان خود را از دست خواهند داد.رئیس مرکز تحقیقات، راه، مسکن و شهرسازی ادامه داد: بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار بافت فرسوده در تهران وجود دارد که احتمالاً با بررسی‌های دقیق‌تر مساحت آن به بیش از ۴ هزار هکتار می‌رسد، بنابراین باید اذعان کرد که مساحت شهر تهران حدود ۷۰ هزار هکتار است که بیش از ۶ درصد آن بافت فرسوده و ۳۰ درصد آن بافت ناپایدار است.خبرگزاری فارس این خبر را منتشر کرد.
اعتراض به لغو کنسرت برادر شهید
پس از لغو کنسرت کیهان کلهر در نیشابور بسیاری از کاربران شبکه‌های اجتماعی به این مسئله اعتراض کردند. دادستان نیشابور علت لغو کنسرت کیهان کلهر را نارضایتی مردم به ویزه خانواده شهدا و ایثارگران اعلام کرده بود. کاربران شبکه‌های اجتماعی هم با پرداختن به این موضوع که کلهر خود از خانواده شهداست و برادرش کامران کلهر از شهدای دفاع مقدس است به لغو کنسرت استاد برجسته موسیقی سنتی ایران اعتراض کردند. حسین علیزاده در سریال زیر تیغ، قطعه سوگ را به شهید کامران کلهر تقدیم کرده بود.

گفته می شود عبدالرضا هاشم‌زائی مسن‌ترین منتخب مردم تهران در مجلس دهم، ضمن تشریح روند تشکیل هیأت رئیسه سنی مجلس، بیان کرده رقابت برای کرسی ریاست قطعاً بین عارف و لاریجانی خواهد بود اما در حال حاضر نمی‌توان پیش‌بینی دقیقی داشت. بر اساس آنچه در آیین‌نامه مجلس پیش‌بینی شده مسن‌ترین منتخب به عنوان رئیس سنی انتخاب می‌شود و نفر بعدی به لحاظ سن به عنوان نایب رئیس سنی و جوان‌ترین فرد هم به عنوان منشی هیأت رئیسه سنی انتخاب می‌شود. تا آنجایی که اطلاع دارم جوانترین فرد در حال حاضر فاطمه حسینی منتخب تهران است اما اگر مشکل اعتبارنامه مینو خالقی حل شود وی جوان‌ترین فرد محسوب می‌شود. زیرا این دو نفر چهل روز با یکدیگر اختلاف سنی دارند.

 

گفته می شود عبدالرضا داوری از نزدیکان محمود احمدی‌نزاد معتقد است هم‌اکنون احمدی‌نژاد ۷ به ۳ از روحانی پیش است. او در گفت و گویی می‌گوید:  آقای احمدی نژاد تا این لحظه هیچ اراده و تصمیمی برای شرکت در انتخابات ندارند. اما تمام نظرسنجی ها نشان می دهد، در صورتی که ایشان در رقابت با آقای روحانی قرار بگیرند، با نسبت ۷ به ۳ پیروز می شوند. اتفاقا دلیل این حملات همه جانبه به آقای احمدی نژاد، در همین اقبالی است که توده های مردم،نیروهای حزب اللهی و بخش های ارزشی جامعه به ایشان دارند. بازتاب سفر اخیر آقای احمدی نژاد به جیرفت را هم که ببینید، متوجه می شوید که چنین اقبالی برای هیچ یک از چهره های سیاسی کشور صورت نمی گیرد. قطعا برای همین اقبال از سمت مردم است که آقای احمدی نژاد از طرف آقای هاشمی و خیلی های دیگر مورد حمله قرار می گیرند.

بازیگرانی که در مهمانی سعادت‌آباد حضور نداشتند، تکذیب کنند
بازیگر سینما و تلویزیون گفت: بعد از انتشار خبر دستگیری ۷ بازیگر در پارتی شبانه برخی در رسانه‌ها با انتشار نام اختصاری برخی بازیگران شائبه هایی ایجاد کردند و باعث شدند که جامعه هنری زیر سوال برود اگر این افراد از نام اختصار هم استفاده می کنند باید به صورت صحیح آن را بنویسند. حسام نواب‌صفوی گفت: با انتشار نام اختصاری به نام (ح-ن) برخی گمان کردند که من در آن پارتی شبانه بودم در حالی که نام اختصار من هیچ گاه (ح-ن) نبوده است بنده نواب صفوی هستم که در این صورت نام اختصار من (ح- ن-ص) می شود. پیشنهاد می کنم همکارانم اگر در آن پارتی نبوده اند و چنین شایعه ای برایشان ایجاد شده این موضوع را تکذیب کنند.
وزیر احمدی‌نژاد: دولت روحانی ۴ ساله است
مسعود میرکاظمی عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی در مورد اینکه آیا اصولگرایان را پیروز انتخابات مجلس دهم می داند یا خیر گفت: گاهی می‌بینیم افراد در لیست اصلاح طلبان است اما اصلاح طلب نیست ،همانگونه که ممکن است در لیست اصولگرایان باشد اما اصولگرا نباشد و به همین دلیل تا افراد خودشان را در مجلس نشان ندهند نمی‌توانیم بگوییم کدامیک از جریانات سیاسی پیروز انتخابات دهم بودند.وزیر بازرگانی دولت احمدی نژاد ادامه داد: با این وضعیت اقتصادی معتقدم که دولت بعدی دولتی غیر از دولت روحانی است زیرا بر این باورم امریکا قابل اعتماد نیست و به تعهدات خودش عمل نمی کند و دولت‌مردان و کنگره امریکا نیز چندین بار اعلام کرده‌اند که ما اجازه نمی‌دهیم ایران نفس اقتصادی بکشد چون ایران خودش را بازیابی می کند و ما به اهدافمان در ایران و منطقه نمی رسیم، بر همین اساس اهداف آنها در ایران انجام برجام ۲ و ۳ و تا تغییر نظام است. وی با بیان اینکه اگر همین الان احمدی نژاد با روحانی رقابت کند احمدی نژاد رای می آورد گفت: در ریاست جمهوری فرد مهم است جریانات و گروه‌های سیاسی مهم نیست و در واقع فرد می تواند موج را بیندازد احزاب و گروهها مهم نیست زیرا مردم به فرد نگاه می کنند ونه گروه‌ها و احزاب، هر فردی که بتواند این موج را ایجاد کند رای می آورد و احمدی نژاد توانسته است و می تواند این موج را راه بیندازد و روحانی در برابر او شانسی ندارد.
دولت قبل باید محاکمه می شد
مسعود پزشکیان در گفت و گویی اظهار داشت دولت قبل پول صنعت و کشاورزی را نداد؛ از منابع دیگر پول برداشت کردند تا یارانه را پرداخت کنند. اگر از همان ابتدا مجلس و قوه قضاییه درست نظارت می کردند، دولت قبل باید محاکمه می شد. این نماینده مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: ما در دوره قبل به برخی از دولتمردان در کمیسیون تلفیق اعتراض می کردیم که چرا خلاف قانون عمل می کنید؟ می گفتند ما نمی توانیم در مقابل رئیس جمهوری بایستیم، اما اکنون در این دوره به دولت یازدهم می گویند چرا یارانه ۲۴ میلیون نفر را می خواهید قطع کنید؟ پزشکیان گفت: برخی افراد به دنبال این هستند که در فضای جامعه این طور برداشت شود که دولت سابق یارانه ها را به همه پرداخت کرد، اما دولت یازدهم یارانه بخشی از جامعه را می خواهد قطع کند. این عدم شفافیت و سیاسی کاری ها و طرفداری های غیرمنصانه بسیار زشت است. خبرگزاری ایلنا این خبر را منتشر کرد
شکایت نمایندگان از خرید هواپیماها توسط دولت
محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: چند روز قبل شکایتی از تعدادی از نمایندگان در مورد خرید تعدادی هواپیما توسط دولت با قیمت بالاتر از حد معمول به کمیسیون اصل نود واصل شد.وی افزود: با توجه به پیچیدگی موضوع مطرح شده در شکایت و با توجه به زمان اندکی که تا پایان کار مجلس نهم باقی مانده بعید به نظر می‌رسد تا این موضوع در مجلس فعلی به سرانجام و حتی به نتایج اولیه برسد.رئیس کمیسیون اصل نود مجلس اظهار داشت: با توجه به اینکه باید بررسی‌های مفصلی در خصوص این شکایت انجام شود رسیدگی به این موضوع به مجلس آینده محول خواهد شد.

 

مصالحه بر سر حذف مینو خالقی
هیات عالی حل اختلاف و تنظیم روابط قوای سه‌گانه چند روز قبل، نظر شورای نگهبان درباره رد صلاحیت مینو خالقی را تایید کرد. آرای هیات حل اختلاف صرفا مشورتی است و الزام آور نمی باشد، اما به نظر می رسد حذف خانم خالقی قطعی شده است.وزارت کشور پیش از این حاضر به پذیرفتن نظر شورای نگهبان مبنی بر رد صلاحیت منتخب اصفهان بعد از اعلام نتایج آرا نشده بود. دولت معتقد است نظر شورای نگهبان درباره صلاحیت نامزدها بعد از تایید صحت انتخابات نافذ نیست.یک منبع آگاه گفت که دولت اگرچه از رویه شورای نگهبان در رد صلاحیت خانم خالقی انتقاد دارد اما در صورتی که همانند انتخابات دوره گذشته سمیرم، نفر بعدی به مجلس راه یابد اعتراضی نخواهد کرد.مذاکره کنندگان دولت و وزارت کشور با شورای نگهبان می گویند حتی اگر مینو خالقی از فهرست منتخبان حذف شود، بر اساس رویه گذشته شورای نگهبان باید علیرضا آجدانی نفر ششم که او هم یک اصلاح طلب است به مجلس راه یابد اما شورای نگهبان با حذف خالقی گفته است که باید مجددا انتخابات میان دوره ای برگزار شود. به گفته آنها در دوره گذشته انتخابات، آرای مسعود پیرمرایان نفر اول حوزه سمیرم توسط شورای نگهبان ابطال شد اما نفر بعدی به مجلس راه یافت.سایت پایش این مطلب را منتشر کرده است.
انتقاد استاد حوزه از حوزویان
فاضل لنکرانی با بیان اینکه امروز صدای اسلامی و شیعه در دنیا بلند شده و مردم از آن استقبال می کنند، گفت: باید به همان روش سابق برگردیم، ترمی ساعتی بودن دروس یکی از آسیب های کنونی روحانیت شده است، یک روحانی باید آنقدر قوی باشد که هیچ بادی آن را نلرزاند، مسؤولان حوزه ها باید به فکر تربیت روحانی مانند گذشته با نیازهای امروز باشند، درس خواندن باید مانند گذشته عمیق باشد.او ادامه داد: شنیده شده می خواهند برخی متون درسی را تغییر دهند و باید توجه شود که در این دهه نتایج خوبی را از حوزه ندیده ایم، امروز وقتی در حوزه ها درس عمیق می شود طلبه می گوید این موضوعات در امتحانات نمی آید بنابراین آن را نمی خوانم.فاضل لنکرانی گفت: امروز اگر یک طلبه به خاطر رسیدن جایگاه شغلی درس بخواند خود و علم را ضایع کرده است، باید به شیوه های گذشته برگردیم، عقل می گوید عمرت را فدای یک مدرک و حقوق نکن، البته مشکلات وجود دارد ولی طلاب باید علم خود را عمیق و قوی کنند، امروز دنیا از فقه شیعه خبر ندارد، فقه شیعه تنها یک شعار نیست بلکه برای دنیای امروز حرف دارد.او ادامه داد: بقای این نظام وابسطه به علمای مسلط به علوم فقهی است، گاهی برخورد برخی روحانیت با موضوعات دینی باعث بی احترامی به دین می شود، اگر بخواهیم برای دین و نظام اسلامی خدمت کنیم باید علم و مسائل علمی را بیشتر فرا گیریم.شفقنا این مطلب را منتشر کرده است.
دو دلال فوتبال دستگیر شدند
دو دلال فوتبال به دلیل دریافت وجوه غیرمجاز و غیرقانونی و همچنین اعمال مجرمانه متخلف شناخته شده و دستگیر شدند.محاکم قضایی هم‌اکنون مشغول بررسی پرونده این دو فرد متخلف در فوتبال هستند که از اهالی فوتبال مبالغ مختلفی را دریافت کرده بودند.پرونده یکی از این دلال‌ها به استان اصفهان ارجاع شده زیرا بیشترین شاکی او در این استان بوده است.حجت‌الاسلام علیرضا علیپور رئیس کمیته صیانت از لیگ این خبر را در گفت‌وگو با فارس، تایید کرد.
روایت نقوی حسینی از دخالت دولت‌ در انتخابات
نقوی حسینی با بیان اینکه دخالت دولت در انتخابات کاملاً آشکار است گفت: ما صدها نمونه از دخالت دولت در انتخابات را در همین استان تهران شاهد بودیم و در شهرستان نیز خود من شاهد بودم که در ایام تبلیغات انتخاباتی معاون سیاسی استاندارد به منطقه بنده آمد، فرماندارها را جمع کرد و کاندیداهای مورد حمایت دولت را هم آورد و تعیین تکلیف کرد که شما باید از وی حمایت کنید البته فرمانداران از قبل هم حمایت می‌کرد ولی بالاخره این که رسماً این فعالیت‌ها انجام می‌شود خود تخلف مجزایی است.وی افزود: وقتی به معاون سیاسی استاندار گفتم که شما به چه حقی معاونانان و فرمانداران را به همراه کاندایدای مورد حمایت دولت دعوت کردید می‌گوید همه چیز اتفاقی بود و من اتفاقی به فرمانداری قرچک رفتم که فرمانداران اتفاقی دور هم جمع شده بودند و این کاندیدا هم اتفاقی آمده بود، این یعنی انگار با یک آدم ساده روبه‌رو هستند.نماینده مردم ورامین با بیان اینکه ما دلایل زیادی مبنی بر دخالت دولت‌ها در انتخابات داریم گفت: این حمایت‌ها ادامه دارد و وقتی که فراکسیون حامیان دولت با عنوان فراکسیون امید تشکیل می‌شود می‌بینیم که مقامات دولتی به نشست آنها می‌آیند و این فراکسیون در محل دولت برگزار می‌شود.
نام مقدس روی جوراب تیم ملی فوتبال!
طرحی از لباس تیم ملی فوتبال ایران بر روی یکی از خبرگزاری ها منتشر شد که البته برخی ابهامات در مورد لباس تیم ملی فوتبال را از بین برد.در این طراحی نماینده برند مورد نظر توضیحاتی را در مورد انتخاب طرح و کیفیت لباس تیم ملی داده است به نوعی که دراین باره به نظر می رسد باید منتظر لباس های اصلی ماند و بعد قضاوت نهایی را انجام داد.اما این که چرا فدراسیون فوتبال در این باره زود تصمیم به برگزاری مراسم رو نمایی از لباس تیم ملی فوتبال را گرفت بر ما پوشیده است اما یک ابهام در تصاویر منتشره کمی خاطرمان را آزرد که آیا در این طراحی چه شخصی تصمیم گرفته است و چرا و به چه دلیل روی جوراب تیم ملی نام مقدس الله را درج نموده است.البته می دانیم که پس از این گزارش به طور یقین آن هم تکذیب می شود و برند مورد نظر اصلاح را انجام خواهد داد اما حرف ما این است که نباید کمی در مورد طراحی لباس تیم ملی فوتبال دقت بیشتری انجام شود؟آرم مقدس روی ساق پای بازیکنان جایی که بارها به زمین می خورد و لگد مال می شود مغز متفکر نمی خواست با یک نگاه ساده می توان به این موضوع پی برد.پرچم ایران با دیگر کشور ها متفاوت است و نام مقدسی که پرچم ایران به آن مزین است نامی نیست که راحت از درج آن در هر قسمتی از لباس اقدام کرد.
پزشکیان به دنبال محاکمه احمدی‌نژاد/نظر سردار نقدی درباره خان‌طومان/تکلیف سوءقصد به موسوی مشخص شد/پیشنهاد حسام نواب‌صفوی درباره پارتی سعادت‌آباد
گفته می شود یک منبع آگاه در مورد ابلاغ نظر هیات حل اختلاف قوا و راه نیافتن مینو خالقی به مجلس گفته بله قطعی است، البته هیات عالی حل اختلاف قوای سه گانه نظر مشورتی به رهبری می دهد و تصمیمات هیات مستقیم ابلاغی و اعمالی نیست و باید نظر نهایی را رهبری اعلام کنند.وی گفت: البته این هیات درباره راهکار بعدی گویا تصمیم شورای نگهبان مبنی بر برگزاری انتخابات میان دوره ای را قبول ندارد و به رویه پیشین شورای نگهبان در موارد مشابه استناد می کند و پیشنهاد می دهد که نفر بعدی (که گویا باز هم یک اصلاح طلب است) به جای خانم مینو خالقی به مجلس راه یابد.
.
نظر نماینده ولی فقیه درباره برجام ۲ و ۳
همزمان با فرارسیدن اعیاد شعبانیه و خجسته سالروز میلاد باسعادت اباعبدالله الحسین(ع)، حجت‌الاسلام علی سعیدی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در گفت‌وگویی به‌مناسبت روز پاسدار ضمن تبیین نقش، جایگاه و اهمیت پاسداری از انقلاب اسلامی، از سپاه به‌عنوان نهادی انقلابی، مکتبی، پیش‌برنده و پیش‌رونده یاد کرد و با اشاره به خباثت‌های آمریکا در سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی علیه ملت ایران، اعتماد و تسلیم شدن در برابر خواست “کدخدا” را “اشتباه گرفتن دوست و دشمن” توصیف کرد و اظهار داشت: مطرح شدن برجام ۲، ۳ و ۴ پس از برجام دامی برای انقلاب اسلامی بود که رهبر معظم انقلاب با هوشمندی و ژرف‌اندیشی خط آمریکا را خواندند و مانع تحقق آن شدند.

 

 

افشای جزئیات یک برکناری توسط احمدی نژاد
محمود بهمنی رئیس کل سابق بانک مرکزی در گفت‌وگویی درباره ابهامات پیرامون دو میلیارد دلار اموال جمهوری اسلامی در آمریکا اظهار داشت: خرید اوراق قرضه آمریکایی به مبلغ دو میلیارد دلار در دولت هشتم و از سوی کسی انجام شده که به مدت ۱۲ سال معاون ارزی بانک مرکزی بوده و هنگامی که دکتر احمدی نژاد متوجه می‌شود فرد مزبور همچنان در این پست حساس قرار دارد دستور برکناری وی را به رئیس کل وقت بانک مرکزی صادر می‌کند. رئیس کل سابق بانک مرکزی افزود: مصادره دو میلیارد دلار از دارایی‌های ایران یک راهزنی آشکار از سوی دولت آمریکاست و دولت یازدهم باید مسئولیت خود را در پیگیری سریع و مجدانه موضوع از مجاری حقوقی بین‌المللی و بازگرداندن این مبلغ به خزانه کشور به رسمیت بشناسد.وی تصریح کرد: دولت قبل با تحلیل صحیح و پیش‌بینی دقیقی که از فضای اقتصاد جهانی داشت، چند صد تن طلا به قیمت هر انس ۶۵۴ دلار خریداری کرد که این قیمت بعدا به هر انس ۱۷۰۰ دلار افزایش یافت و به این ترتیب با هوشمندی دولت قبل، ارزش دلاری طلای ایران که پشتوانه اقتصاد کشور است، تقریبا به سه برابر افزایش یافت.بهمنی به یک اقدام هوشمندانه دیگر بانک مرکزی در دولت قبل اشاره کرد و گفت: با اطلاعی که از وضعیت دلار و یورو داشتیم در یک موقعیت مناسب دارایی‌های ارزی خود را از دلار به یورو تبدیل کردیم که در نتیجه آن ۶٫۵ میلیارد دلار سود عاید کشور شد.رئیس کل سابق بانک مرکزی از مقامات دولتی خواست تمام توان و همت خود را معطوف به فشار آوردن بر دولت آمریکا برای آزاد کردن دارایی‌های ایران و بازگرداندن پول‌های مصادره شده به کشور کند. این گفت و گو را باشگاه خبرنگاران منتشر کرده است.

 

یک مسابقه عجیب با جوایزی عجیب‌تر
تصویری می‌بینید از تابلو اعلانات یکی از ساختمان‌های دانشگاهی، که فراخوانی برای مسابقه تزئین سالاد کاهو را نشان می‌دهد. علاوه بر سوژه مسابقه، جایزه نفر دوم آن از نکات جالب این تصویر است.
پیشنهاد حسام نواب‌صفوی درباره پارتی سعادت‌آباد/

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*