اخبار سیاسی

 

روایت رئیس جمهور از جلسه دیروز با رهبر انقلاب

رییس جمهور در جمع علما ، ایثارگران و برگزیدگان استان کرمان به جلسه دیروز خود با رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و اینکه در مورد کرمان صحبت شده و رهبری با ذکر خاطرات خوب از این استان و یاران انقلاب، گفتند که اگر قرار بود شهر دیگری را برای سکونت انتخاب کنم، یکی از اولین شهرها،کرمان بود.

گفته می شود حسین مروتی در نشست خبری اولین کنگره بین‌المللی سلامت باروری که در شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شده گفته در سال ۹۲ نیز اعلام شد که ۲۵۶ هزار مورد سقط سالانه داریم که از این میان، تنها ۶ هزار مورد قانونی است و ۲۵۰ هزار مورد غیرقانونی انجام شده است.وی ادامه داد: ما ۱۸ هزار کشته تصادفات داریم و برای آن برنامه‌ریزی و فرهنگسازی می‌کنیم تا این تعداد را کاهش دهیم که البته کار بسیار خوبی است، اما برای ۲۵۰ هزار سقط جنین و غیرقانونی، کاری انجام نمی‌دهیم.مروتی افزود: در سال ۹۴ آمار سقط جنین ها ۲۲۰ هزار مورد اعلام شد که نسبت به دو سال گذشته خود کاهش داشته است.

احتمال تولد «فراکسیون سوم»!

روزنامه شرق امروز سه شنبه (۹۵/۲/۲۱) با تیتر «بزرگانی فراتر از جمع نمایندگان برای هم‌گرایی وارد شوند» از زبان سبحانی‌فر نماینده اصلاح‌طلب دور نهم مجلس به بررسی آینده فراکسیون امید پرداخته است.سبحانی فر در نکته قابل تاملی می گوید: «درباره فراکسیون امید هم این مشکل به نوعی دیگر وجود دارد. …. اگر هم‌گرایی شکل نگیرد و این دو طیف فراکسیون امید هم از هم جدا شوند، آن‌وقت زمینه فراهم می‌شود تا یک فراکسیون سوم از این افرادی که از دو فراکسیون اصولگرایان و امید جدا شده‌‌اند، تشکیل شود».سخنان سبحانی‌فر نشان می‌دهد بر خلاف انتظار اصلاح‌طلبان و تبلیغات این چند روزه، در فراکسیون امید اختلافات، جدی‌تر از آن چیزی است که فکر می‌شد و جریانات مختلف این فراکسیون تمایل به جدایی و تشکیل فراکسیون سوم دارند.

 

 

 

نظر وزیر ارشاد درباره فرشچیان

علی جنتی روز سه‌شنبه ۲۱ اردیبهشت با حضور در شهر آفتاب از غرفه‌های تعدادی از ناشران حاضر در نمایشگاه کتاب دیدن کرد. وزیر ارشاد در انتشارات خانه فرهنگ و هنر گویا به دیدار محمود فرشچیان رفت و خطاب به این هنرمند پیشکسوت اظهار کرد: شما فقط هنرمند نیستید و ما شما را فقط به عنوان یک هنرمند نمی‌شناسیم؛ بلکه به عنوان یک انسان ارزشی شما را می‌شناسیم.

گفته می شود نمایندگان منتخب مجلس دهم برای رایزنی با عارف برای تعیین رئیس آینده مجلس با وی دیدار کردند.بنا بر خبرهای دریافتی عصر ایران، بخشی از نمایندگان مستقل مجلس دهم به ملاقات عارف رفتند.این بخش از نمایندگان در دیدار با عارف از ریاست وی در مجلس دهم حمایت کردند. این نمایندگان بر این باور هستند که عارف می‌تواند مجلس را به خوبی اداره کند.

گفته می شود مهدی تاج در گفتگو با برنامه نود به مسائل مختلفی از جمله نحوه انتخابش به عنوان رئیس جدید فدراسیون فوتبال، با رد ادعای مصطفی آجرلو گفت: هرگونه رایزنی با مسوولان رده بالا را رد می کنم. هر کس محبتی به من داشته چه از وزارت ورزش و یا هر جای دیگر نظر خودشان بوده و من درخواستی نداشته ام.وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر وضعیت سرمربی تیم ملی تصریح کرد: ما در فدراسیون فوتبال چند چالش داریم که باید آنها را حل کنیم. یکی بحث تیم ملی و امکانات است و بحث دیگر حق پخش تلویزیونی. رئیس فدراسیون فوتبال با بیان اینکه کارلوس کی روش در هیات رییسه ۱۱ درخواست خود را اعلام کرد، گفت: این درخواستها زیاد نیست. سه ساعت به حرفهای کی روش گوش دادم و حفظ او به نفع فوتبال ما است.تاج در پاسخ به سئوالی مبنی بر وضعیت انتخاب دبیر کل فدراسیون، خاطرنشان کرد: باید دراینباره فکر کنیم ولی ممکن است در یکسری از بخش ها تغییرات داشته باشیم. تیم ملی چند روز دیگر اردویش آغاز می شود و ما هنوز لباس و اردو نداریم.وی در پایان بدهی فدراسیون فوتبال را ۱۳ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان دانست.

 

نامه خیلی محرمانه بسیج دانشجویی به روحانی

محمدامین سلیمی دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشور در گفت‌وگویی، با اشاره به نامه محرمانه بسیج دانشجویی به رئیس‌جمهور، اظهار داشت: در سخنان و مواضع اخیر رئیس‌جمهور مواردی نسبت به مسائل اصلی کشور مشاهده می‌شود که از نظر بسیج دانشجویی صلاح کشور و حتی شخص رئیس‌جمهور را تأمین نخواهد کرد.وی افزود: در این نامه “خیلی محرمانه” به آسیب‌شناسی و تشریح ابعاد این نوع عملکرد پرداخته شده و به‌عنوان دلسوزان آینده انقلاب اسلامی توصیه‌ای شده که امید است این توصیه‌ها را از ما پذیرا باشند.

شرط وزارت راه برای قرارگاه خاتم

علی نورزاد، مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل در گفت وگویی گفت شرط وزارت راه و شهرسازی برای ورود شرکت‌های پیمانکاری ازجمله قرارگاه خاتم به این پروژه، تامین مالی حداقل ۶۰ درصدی هزینه ساخت است.

بحث حقوق‌های ۱۸۰میلیونی در آنتن زنده تلویزیون

فیش های حقوقی چند ده میلیونی با واکنش های مختلف دیوان محاسبات، دستگاه قضایی، نمایندگان مجلس، دولت و ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی روبرو شده است. برنامه شب گذشته گفتگوی ویژه خبری درباره این موضوع بود.در گزارش ابتدای این برنامه حقوق های ۱۸۰ میلیون تومانی روسای بیمه مرکزی ایران، وام های ۴۰۰ میلیونی و اضافه کاری های ۳۳ میلیونی مطرح شد که با واکنش مصطفی زندی مدیر روابط عمومی بیمه مرکزی روبرو شد.صفایی نسب معاون امور اقتصادی دیوان محاسبات نیز در گزارش ابتدای این برنامه گفت این تخلف در برخی از بانکها نیز مطرح شده است و اصل ماجرا صحیح است.محمدعلی پورمختار رئیس کمیسیون اصل ۹۰ به صورت حضوری در برنامه به بیان نظراتش درباره فیش های حقوقی داغ پرداخت. همچنین موسی الرضا ثروتی نماینده مجلس و صفایی نسب معاون امور اقتصادی دیوان محاسبات به صورت تلفنی در این برنامه شرکت داشتند.

دل‌نوشته پرویز پرستویی برای شهدای مدافع حرم

پرویز پرستویی بازیگر کشورمان در صفحه اینستاگرامش نوشت: امروز دوباره در کوچه های شهر ما شهید می آورند، شهید حرم؛ شهیدِ دفاع، دفاع از ارزش و دفاع از اعتقاد و دفاع از مرزهای کشورم. شهیدانی که آگاهانه به استقبال مرگی پر از شرف و عزت، می شتابند و جان خویش را فدای امنیت، آسایش و آزادی آینده میهن خود می کنند. افسون در مهر آنها و شگفت زده از بیداری آنها و احساس مسئولیت آنها، بغضی عظیم وگران سینه ام را می فشارد؛ آری خاموش کردن آتش خطرى که هر لحظه بیشتر به سوی سرزمینم زبانه می کشد، بهایش جان شیرین مردان ِ مرد ایران من است. آنانکه از مرگ نمی هراسند وآن را گرم در آغوش می گیرند و شیرینی وصالش را به حسی پر غرور از ایجاد امنیت برای مردم سرزمین خود آکنده می کنند.

میرحسین با رانت نخست وزیر شد

غفوری‌فرد دبیرکل خانه احزاب گفت: یکبار عربستان می‌خواست ۵۰ میلیون به آقای علی پروین بدهد و او را به عربستان ببرد، آقای هاشمی مرا دید و گفت چرا ایشان می‌خواهد به عربستان برود؟ گفتم چون آنها ۵۰ میلیون می‌دهند و ما یک قِران هم به او نمی‌دهیم،‌ آقای هاشمی گفت به پروین بگویید نرود، ما هم به او گفتیم به عربستان نروید و ایشان هم پذیرفت و گفت چشم. وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ملت ما مظلوم‌نواز است و هرکس گریه‌ و زاری کند دل مردم می‌سوزد اصلاح‌ طلبان مظلوم‌نمایی کردند و موفق هم شدند. وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما رانتی‌ترین دولت تاریخ در دوران بعد از انقلاب کدام یکی از دولت‌های ما بوده است؟ گفت: بالاخره رانت همه جا وجود دارد، خود آقای موسوی هم با رانت نخست‌وزیر شد. من نمی‌دانم او خودش رانت خواست یا خیر اما بالاخره موثر واقع شد که این اتفاقات بیفتد و نظام هزینه‌های زیادی سال ۸۸ برای موسوی داد؛ خیلی هزینه فراوانی نظام کرد و به همین راحتی نمی‌توان آن را جبران کرد،‌ آمدند گفتند آقای موسوی نخست‌وزیر امام است، اسم این رانت هست یا خیر؟ رانت که فقط پول نیست. مردم هم به این اعتقاد که ایمان داشتند به او رای دادند، بعد هم که آن اتفاق برای کشور افتاد و خیلی هزینه داشت و بعید می‌دانم به این زودی این زخم التیام پیدا کند.

 

حقوق ماهانه روحانی چقدر است؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه حقوق نمایندگان مجلس ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان است که در نهایت دریافتی آنها حدود ۴ میلیون می‌شود؛ که ضریب حقوق نمایندگان ۱۶۰۰ است اما حقوق رئیس جمهور ۱۸۰۰ است یعنی در ماه حدود ۶ میلیون حقوق می‌گیرد. معاونین مجلس و معاون رئیس جمهور ضریب حقوقی ۱۷۰۰ دارند؛ اما قطعاً حقوق وزرا و معاونین آنها در این حد نیست و در سطح پاداش ها حقوق های بیشتری دریافت می کنند. ثروتی با بیان اینکه روحانی اعلام کرده است حقوقی از دولت دریافت نمی‌کند خاطر نشان کرد: حقوق آقای روحانی از هیئت علمی دانشگاه ها بوده که در حال حاضر هیئت های علمی حدود ۱۵ میلیون در ماه حقوق می‌گیرند.

برای برخی مدیران ماهانه سه‌فیش صادرمی‌شود

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس گفت: تخلف آشکاری در پرداخت به برخی مدیران روی داده و در برخی موارد پاداش‌های ناموجه میلیاردی به یک نفر پرداخت می شود.برخی مدیران در مجامع عمومی شرکت های دولتی ۲۰۰-۳۰۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند.اطلاع داریم فیش های متعددی برای چند نفر صادر می شود و در برخی موارد یک نفر سه فیش دریافت می کند.

 

موضع گیری برخی ائمه جمعه مساله ساز شده

نماینده مردم مسجد سلیمان در مجلس شورای اسلامی از شورای سیاست گذاری ائمه جمعه خواست نظارت و کنترل بیشتری بر عملکرد ائمه جمعه داشته باشد.اسماعیل جلیلی در تذکری در جلسه علنی صبح امروز اظهار کرد: یکی از نگرانی‌هایی که در طول هفته‌های گذشته توسط نمایندگان وجود داشته و تقاضایی که داشتند صیانت از جایگاه نماز جمعه به عنوان یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی بود که حاصل مجاهدت و تلاش ائمه جمعه دلسوز و عالم به علوم دینی در طول سالهای انقلاب است.وی افزود: اقداماتی که برخی از ائمه جمعه با موضع گیری ‌های خود له یا علیه کاندیداها و یا راه اندازی تشکیلات و انجام اقدامات غیر ضروری داشته‌اند مساله ساز بوده و به این جایگاه مقدس خدشه وارد کرده و باعث می‌شود زحمات سایر ائمه جمعه که دلسوز هستند خنثی شود.این نماینده مجلس خاطر نشان کرد:‌ لزوم بررسی موضوع نظارت و کنترل بیشتر وجود دارد و امیدواریم با حسن مدیریت و نظارت شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه تذکرات لازم داده شود و اجرای چرخش دوره‌ای ائمه جمعه را شاهد باشیم که درآینده از این نگرانی‌ها کاسته شود.

 

 

ارجاع پرونده مرتضوی از دیوانعالی به تجدیدنظر استان

سرپرست دادگاه‌های کیفری یک استان از بازگشت پرونده سعید مرتضوی از دیوان عالی کشور به دادگاه خبر داد.محسن افتخاری در پاسخ به این سئوال که آیا پرونده مرتضوی از دیوان عالی کشور به دادگاه بازگشته است یا خیر اظهار کرد: فکر می‌کنم پرونده از دیوان بازگشته و مرجع تجدیدنظر یک اشکال گرفته و پرونده به تجدیدنظر استان تهران ارسال شده است.

معاون اول رئیس جمهور از تغییرات در کابینه خبر داد

اسحاق جهانگیری در جلسه هفته گذشته هیات دولت که بدون حضور حسن روحانی رئیس جمهور برگزار شد، احتمال تغییر در کابینه را منتفی ندانسته و گفته است با توجه به ترکیب جدید مجلس طبیعی است که برخی تغییرات در کابینه صورت گیرد.یک عضو کابینه که دراین جلسه حضور داشته به خبرنگار «پایش» گفت گه اسحاق جهانگیری این سخنان را در پاسخ به گلایه یکی از وزیران درباره انتشار اخباری درباره تغییر برخی اعضای کابینه بیان کرده است.این وزیر با اشاره به گمانه زنی های رسانه ای درباره جابجایی برخی وزیران گفته است که این شایعات موجب تزلزل جایگاه آن وزیر در وزاتخانه اش می شود اما معاون اول رئیس جمهور این تغییرات را با توجه به تغییر مجلس طبیعی قلمداد کرده و از اعضای دولت خواسته بدون حساسیت به کار خود ادامه دهند.خبرنگار «پایش» مطلع شده که دستکم سه وزیر و یک معاون رئیس جمهور و همچنین تعدادی از استانداران در هفته های آینده تغییر خواهند کرد.

منتشر کننده عکس های مینو خالقی ناپدید شد

یک کانال تلگرامی که هفته ی پیش، عکس های بی حجاب «مینو خالقی»، منتخب مردم اصفهان در انتخابات مجلس را منتشر کرده بود ساعاتی پیش بسته شد.این کانال سه عکس بی حجاب منتسب به مینو خالقی را منتشر کرده بود و علی رغم اعتراضات و انتقادات کاربرانی در ساعات اولیه، اما آنها را حذف نکرد.پیش از حذف این کانال، وزیر کشور دستور داده بود که با منتشر کننده ی عکس های مینو خالقی برخورد شود.از شب گذشته برخی کانال های تلگرامی تصویر و نام کسی را که می گفتند ادمین این کانال تلگرامی است منتشر کردند و ساعاتی پس از آن کانال با تغییر آدرس، از دسترس خارج شد.

عکس سلفی با روحانی در مراسم استقبال

یک جوان کرمانی در حال گرفتن عکس سلفی با حسن روحانی در حاشیه مراسم استقبال مردمی از رئیس جمهور

بسته

غیبت دو ماهه حسین فریدون در جلسات هیات دولت

با بررسی تمامی تصاویری منتشر شده از جلسات هیئت دولت یازدهم، مشخص می‌شود که مرد ساکت اما پر حاشیه دولت یازدهم و همراه همیشگی رئیس‌جمهور از ابتدای سال ۹۵ بر خلاف دو سال و نیم ماقبل آن در جلسات هیأت دولت شرکت نمی‌کند.جلسات هیئت دولت در سال ۹۵ همچنان طبق برنامه برگزار می‌شود، اما یک صندلی خالی در این جلسات جلب توجه می‌کند.صندلی فردی که سالهاست قدم به قدم همراه حسن روحانی است و در هر جا و مکانی رئیس‌جمهور را همراهی می‌کند.با بررسی تمام عکس‌های منتشرشده از جلسات هیئت دولت یازدهم در سال ۹۵ مشاهده می شود که صندلی‌هایی که از ابتدای دولت یازدهم حسین فریدون بر آن‌ها تکیه می‌زد این روزها یا خالی است یا به فرد دیگری اختصاص‌یافته، و هیچ اثری هم از این فرد پرحاشیه در جلسه هیئت دولت نیست، فردی که هیچ‌گاه تا به امروز از رئیس‌جمهور جدا نشده بود و همراه در همه محافل ازجمله هیئت دولت در کنار حسن روحانی مشاهده می‌شد.نسیم انلاین این خبر را منتشر کرده است.

سرو مشروبات الکلی در ۲۹ رستوران کرج

حاجی رضا شاکرمی، دادستان عمومی و انقلاب کرج از اجرای طرح برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی و مصادیق بی‌حجابی در کرج خبر داد و گفت: در این راستا از ابتدای سال ۱۳۹۴ تعداد ۱۳۳۳ دستگاه خودرو به دلایلی از قبیل عدم رعایت حجاب شرعی، ایجاد مزاحمت برای بانوان، دور دور کردن و ایجاد آلودگی صوتی توقیف شده است.وی اضافه کرد: همچنین در این مدت ۲۹ رستوران که اقدام به برگزاری مراسم به شکل مختلط کرده بودند یا در آن‌ها مشروبات الکلی سرو شده بود پلمب شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*