اخبار سیاسی

واکنش وزیر ورزش و جوانان به صحبت‌های آجرلو

محمود گودرزی درباره دخالت دولت و اظهارات آجورلو گفت: قسم خوردن جایز نیست اما از روزی که من در وزارت ورزش و جوانان قرار گرفتم، به هیچ توصیه ای تن ندادم و هیچ توصیه ای نکردم. در فدراسیون ها هیچکس به من دستوری نداده و از سوی دولت هیچ توصیه و دستوری دریافت نکردم. برای دولت تدبیر و امید شایسته نیست که بخواهیم دستور بدهیم،‌ چون رأی مردم را مهم و ارزشمند می داند. چیزی که من در این انتخابات دیدم سالم بود و شفاف و من چیزی ندیدم. اگر دیده بودم می گفتم. آیین نامه همه چیز را گفت و اگر چیزی از آیین نامه مغفول مانده بود مجمع می گفت. دولت هیچ توصیه ای نکرده و ما هم توصیه ای نداشتیم و اگر رایزنی بوده بدیهی است. خود شما رایزنی می کنید، صحبت می‌کنید و این در همه جا رایج و جایز است. برخی کاندیداها بیرون رفتند و مصاحبه کردند، اما همین افراد خودشان با من مذاکره می کردند یا نفراتی می آمدند که از این یا آن حمایت کن، اما حمایت من همان یک رأی بود که دادم. حمایت من درست نیست. این حرف ها توهین به شعور اعضای مجمع بوده و خودتان کارشناس و صاحب نظر هستید. اگر قرار بود کسی از دولت حمایت شود، اسلامیان امروز رأی می آورد. هیچ اتفاقی برای رأی شما رخ نداده و رأی شما حفظ شده است. نماینده AFC اینجاست و می تواند به شفافیت انتخابات شهادت بدهد. برد و باخت در هر میدانی حضور دارد و اینطور نیست که توصیه یا اتفاقی افتاده باشد. همانطور که از برد خوشحال می شویم باید در شکست ها نیز به برد دیگران تبریک بگوییم. این صحبت هایی که انجام شده است درست نیست. بارها در انتخابات فدراسیون ها کسی مورد وثوق من نبوده و رئیس شده است، اما اینطور نبوده که بخواهیم رأی کسی را زیر سؤال ببریم.خبرگزاری ایلنا این خبر را منتشر کرد.

شورای نگهبان رای مردم را وتو نکند

حجت الاسلام و المسلمین رسول منتجب‌نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی گفت: امروز فقط مردم تهران به اینترنت و تلگرام و شبکه‌های مجازی دسترسی ندارند بلکه در دور‌ترین نقاط روستایی مردان وزنان و جوانان با این فضا در ارتباطند و این فضا در بدست آمدن نتیجه‌ای مشابه نتیجه تهران در سراسر ایران موثر بوده است.اگر ردصلاحیت گسترده شکل نمی‌گرفت شاهد این بودیم که تمام ایران مثل تهران بود. در این زمان همه کاندیداهای منتخب لیست_امید باید بالاتفاق از عارف حمایت کنند و ریاست ایشان را اعلام کنند. هم به دلیل ایثار و فداکاری‌ای که ایشان در سال ۹۲ داشتند، هم به دلیل شایستگی‌های ایشان و هم به واسطه مطالبات مردم. در خصوص مساله انتشار عکس‌های منتخب مردم اصفهان ، این یک کار غیر اخلاقی و غیر شرعی است که مسبوق به سابقه است. ما در انتخابات سال ۸۸ شاهد بودیم در مناظره، یک طرف مناظره یک کار زشت غیر اخلاقی کرد و عکس همسر یکی از کاندیداها را از پشت تلویزیون نشان داد و با بگم بگم به ساحت آن شخصیت بی‌احترامی کرد. الان هم افراد بی‌تقوا و قانون شکن که همه اصول و ارزش‌ها را ابزار قدرت قرار می‌دهند گاهی کارهای زشت غیر اخلاقی انجام می‌دهند که یکی از نمونه‌های آن همین است.این بدعتی است که شورای نگهبان گذاشته است. فردی که قبلا صلاحیت او از سوی شورای نگهبان و هیات‌های نظارت تایید شده است، در معرض رای مردم قرار گرفته و مردم اصفهان به او رای بالایی دادند حال آقایان به این نتیجه رسیدند که او را رد صلاحیت کنند. این عمل توجیه قانونی ندارد و خلاف رویه جاری بر کشور است.

گفته می شود رحیم شهرتی فر فرماندار شهرستان تبریز گفته درخواست آقای میر علی اصغر الموسوی و حجت الاسلام محمد رضا میرتاج‌الدینی از کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه تبریز، اسکو و آذرشهر مبنی بر بازشماری مجدد آرا، بررسی و مورد موافقت هیات اجرایی و هیات نظارت واقع نشد. آقای محمد اسماعیل سعیدی، دیگر کاندیدای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این حوزه انتخابیه درخواست بازشماری ۴۰ صندوق را داشته اند که قرار شد ۱۰ صندوق به انتخاب و اعلام خودشان مورد بازشماری مجدد قرار گیرد. نتایج بازشماری این ۱۰ صندوق،  اعلام خواهد شد.

اعلام موافقت باهنر با حجاریان

محمدرضا باهنر اظهار داشت:باید پیشنهاد حجاریان در خصوص قانون انتخابات را سیاه مشق کرد. وقتی اداره مجلس به صورت حزبی باشد نمایندگان به صورت شخصی نمی‌توانند رای دهند. فراکسیون حزب‌شان رای نهایی را می‌دهد. ممکن است افراد در فراکسیون‌های خودشان رای متفاوتی داشته باشند و مساله را مورد بحث قرار دهند اما در نهایت رای اکثریت فراکسیون هر چه باشد اقلیت باید تبعیت کند. اگر کسی هم بخواهد تخطی کند قدرتی ندارد که تخطی کند. ما چون چنین قوانینی را نداریم افراد به راحتی تخطی میکنند. من طرفدار طرحی هستم که آقای حجاریان پیشنهاد داده‌اند و برای شما فکت تاریخی می‌آورم که از سال‌های گذشته به دنبال اینچنین مساله‌ای بودم و آقای کروبی می‌تواند در این مورد شهادت دهد و به این نتیجه رسیدیم خود آقای کروبی یک تشکیلات راه بیندازد و جناح راست هم حول آقای ناطق نوری یک حزب تشکیل دهند و حتی آقای هاشمی هم حزب سومی برای طیف خود تشکیل دهد.

گفته می شود محمدرضا تابش اعلام کرده در مرحله دوم انتخابات مجلس ۴۳ نفر از اعضای فراکسیون امید رأی آوردند که با احتساب ۱۲۴ منتخب مرحله اول از لیست امید مجموعاً تعداد اعضای فراکسیون امید در مجلس آینده به ۱۶۷ نفر می‌رسد. از این ۱۶۷ نفر به جز چند نفر مابقی میثاق‌نامه را امضا کرده و به برنامه‌های فراکسیون امید مجلس دهم متعهد شده‌اند. بر اساس میزان رأی‌آوری لیست امید در مجلس دهم، رأی فراکسیون امید در مورد هیأت رئیسه و رئیس مجلس تعیین کننده خواهد بود.

گفته می شود شرکت خودرو‌سازی «سایپا» با معرفی «تیبا» به بازار اوکراین گوی سبقت را از ارزان‌ترین خودروی تولیدی در این کشور ربود. به نقل از «انهار.اوز»، از سالهای گذشته خودرو «روان ماتیز» ازبکستان در اوکراین به عنوان ارزان‌ترین مدل خودرو در این کشور به قیمت ۵ هزار و ۸۰۰ دلار به فروش می‌رسد. هم اکنون خودرو «تیبا» ساخت شرکت سایپا با ۳۶۰ دلار ارزان تر نسبت به خودورهای ازبکستان در رتبه اول ارزان فروشی قرار گرفته است، تولید این خودرو توسط شرکت اوکراینی «بوگدان» صورت می‌گیرد.سایپا در گذشته نمایندگی‌های خود را در شهر‌های «خارکف»، «کیف»، «دونتسک» و «ماریوپل» اوکراین افتتاح و شبکه خدمات پس از فروش را نیز در کنار یک نمایندگی در هر شهر راه‌اندازی کرده بود؛ در فاز جدید گسترش بازار‌های صادراتی بزرگترین صادر‌کننده خودرو ایران شهر‌های «سواستوپل» و «پولتاوا» نیز به جمع مقاصد فروش سایپا در اوکراین پیوستند. ودروی تیبا با نرخ‌های ایران و دلار ۳۵۰۰ تومانی حدود ۱۹ میلیون در اوکراین به فروش می‌رسد این در حالی است که قیمت این خودرو در بازار داخلی حدود ۲۴ میلیون تومان معامله می‌شود.

جلسه منتخبین اصولگرا پشت درهای بسته تشکیل شد

درحالی که قرار بود همایش اصولگرایان در نوبت عصر از ساعت ۱۵ در محل ساختمان مجلس قدیم آغاز شود، اصولگرایان به دلائلی نامعلوم از ساعت ۱۴ به صورت غیرعلنی تشکیل جلسه دادند.

گفته می شود در کتاب «روایتی از زندگی و زمانه آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی» که اخیرا از آن رونمایی شد، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام برای نخستین بار فاش ساخته که به چه کسی در انتخابات ۷۶ رای داده است.در این کتاب آمده است: «همه ‌چیز دست به دست هم داده بود تا رئیس دولت اصلاحات رای بیاورد؛ اتفاقی که در دوم خرداد‌ماه ۷۶ پای صندوق‌های رای رقم خورد. خیلی‌ها از رای آقای هاشمی در انتخابات دوم خرداد پرسیدند. جواب‌ها شبیه هم بود: نمی‌گویم. دیگران هم سوال کردند.با این حال، آیت الله هاشمی در بهار ۹۴ به نگارنده گفت که به ناطق نوری رای داده است.»

حساس ترین بازی های لیگ پخش نمی شود!

اعضای مجمع فدراسیون فو‌تبا‌ل در اعتراض به عدم پرداخت حق پخش تلویزیونی بر پخش نشدن مستقیم ر‌قا‌بت‌های فو‌تبا‌ل تاکید کردند.در جلسه مجمع انتخابات فدراسیون فو‌تبا‌ل و پس از گزارش علی کفاشیان و اظهارات او در مورد مطالبات فدراسیون فو‌تبا‌ل از تلویزیون و عدم پرداخت حق پخش تلویزیونی، اعضای مجمع بر عدم پخش ر‌قا‌بت‌های فو‌تبا‌ل تا پرداخت مطالبات باشگاه‌ها و فدراسیون فو‌تبا‌ل تاکید کردند. پس از بحث و تبادل نظر اعضای مجمع درباره حق پخش، مقرر گردید تا از ورود دوربین ها به ورزشگاهها برای پخش دو هفته آخر لیگ برتر هم جلوگیری شود. البته تا این لحظه هیچیک از اعضای مجمع این خبر را به صورت رسمی تائید نکرده اند.

ضیافت شام قالیباف برای نمایندگان مجلس نهم

رحیم زارع نماینده مردم آباده، بوانات و خرم‌بید از دعوت قالیباف شهردار تهران برای نمایندگان مجلس نهم و خانواده‌های آنها خبر داد و گفت: قرار است که شهردار تهران در پایان دوره مجلس نهم در ضیافت شام با نمایندگان مجلس خداحافظی کند.وی افزود: این ضیافت یکشنبه نوزدهم اردیبهشت در برج میلاد برگزار می‌شود.سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس نهم تصریح کرد: این دعوت با ارسال کارت دعوت صورت گرفته و در آن عنوان شده که این دعوت به مناسبت اعیاد شعبانیه و قدردانی از نمایندگان خواهد بود.

 

توصیه بهنوش بختیاری به الکلی های شب های تهران

بهنوش بختیاری بازیگر سینما و تلویزیون با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش از افرادی که در حالت مستی رانندگی می کنند گله کرد و خواستار مراقبت و احترام بیشتر به پاکبان های شهر شد.بهنوش بختیاری در اینستاپست خود نوشت: اساتیدی که شبها تا خرخره مشروب میل می کنید و میوفتین به جون خیابونا و لایی میکشید و شاخ بازی در میارید، یه آهنگ ساسی مانکنم گذاشتی و جو گرفتتت و در فضا به سر میبری تو رو به جان مشروبت که میدونم بیشتر از همه دنیا دوسش داری مواظب باش به پاکبانهای عزیزمون نزنی، حالا که مسولین بعد از سی سال باور کردن که الکل با تمام مشتقاتش درین مملکت هست، فراوانم هست؛ لااقل وقتی مستی دوستکم پشت فرمون نشین و کل ننداز. نداریم، به خدا نداریم ازین قشر زحمتکش تر و بی هیاهوتر، به پاکبانهامون بیش از این ها احترام بگذاریم.

رمز ناکامی اصلاح طلبان در انتخابات ۸۴

عبدالواحد موسوی لاری عضو شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان در نشست هم اندیشی منتخبان لیست امید که در مسجد سلمان نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: دوستان ما در دولت در جهت تامین خواست ملت بزرگترین معضل بین المللی را حل کردند.وزیر کشور دولت اصلاحات با بیان اینکه رمز ناکامی ما در انتخابات سال ۸۴ ناهماهنگی بود، اظهارداشت: در سال۹۶ باید گام بلندتری را نسبت به ۹۴ برداریم.لاری با تاکید بر اینکه مردم هم راه را خوب انتخاب کردند هم خوب راه رفتند، تصریح کرد: فراکسیون امید بایدنمادی از همدلی و هماهنگی باشد و وقتی فراکسیون به یک جمع بندی رسید همه باید به تصمیم جمع بندی تمکین کنند. این اظهارات را فارس منتشر کرده است.

 

کنایه لاریجانی به پدربزرگ های خارج از مجلس

علی لاریجانی بعد ازظهر امروز در جمع منتخبان مجلس دهم که در جلسه فراکسیون فراگیر شرکت کرده بودند به ایراد سخن پرداخت. وی خطاب به منتخبان گفت: شما افراد نخبه هستید. پس چه نیازی به پدربزرگ‌های سیاسی بیرون داریم که به ما چیز یاد بدهند. شما افراد بالغ هستید و امروز در صحنه ایران مهم آن است که به این نتیجه برسیم که انقلاب حرکت ریشه‌ای و مبنایی است و روحیه انقلابی لازم است .

اسمایل‌های واتس‌آپ حرام است!

یک مبلغ سعودی پس از تفسیر برخی سمبل‌ها و اسمایلی‌های مورد استفاده در “واتس آپ” استفاده از آنها را حرام اعلام کرد.شبکه العالم نوشت: «روزنامه انگلیسی “دیلی‌میل” یک قطعه ویدئویی را از مبلغ سعودی به نام “وجدی عکاری” در سایت خود منتشر کرد که در آن گفته است، استفاده از “موشن‌های فرشته یا شیطان”در شرع جایز نیست، زیرا فرشته‌ها، شکل و حالت فیزیکی ندارند و ما نمی‌دانیم شیطان چه شکلی است پس نمی‌توانیم تصویری از شکل آنها ارائه دهیم.”وی همچنین اسمایلی دو دستی که به علامت دعا به هم چسبیده‌اند را به این دلیل که متعلق به ادیان دیگر است، رد می‌کند.او یک اسمایلی دیگر را هم رد می‌کند. این اسمایلی به شکل یک دست است که انگشتان کوچک و اشاره باز هستند و انگشتان وسط خوابیده‌اند. عکاری این اسمایلی را نشانه “شاخ شیطان” می‌داند و می‌گوید که نمی‌توان از همه اسمایلی‌های موجود استفاده کرد. همه آنها حلال نیستند.”

روزی که پروین، کاویانپور و جمشیدی را نواخت

پژمان جمشیدی در گفت وگویی گفت، ناسزا گفتن آقای پروین مانند ارتباط ما مردها با دوستان‌مان است اما تنها زمانی که دیدم ایشان واقعا عصبانی شد و از کوره در رفت، بازی پرسپولیس و برق شیراز بود. دو، سه هفته قبل از این که قهرمان شویم در آزادی یک بر صفر به برق شیراز باختیم. درست است که همه می‌گویند پرسپولیس آن سال شانس آورد و استقلال به ملوان باخت و قهرمان شد اما اگر ما آن بازی را به برق شیراز نمی‌باختیم در هفته آخر خیلی چیزها روشن شده بود. آن نتیجه خیلی دور از ذهن بود. به‌ همین‌ دلیل آن روز آقای پروین من، کاویانپور و فنایی را از همه بیشتر مورد لطف قرار دادند!

نظر کفاشیان درباره انتخاب رئیس جدید فدراسیون

علی کفاشیان درباره اینکه در فدراسیون ماندگار شد عنوان کرد: اتاقم را در فدراسیون عوض کردم البته قبلا وسایلم را برده بودم. وی درباره نتایج انتخابات گفت:برای انتخابات با همه مشورت کردیم. خودمان پیشنهاد کردیم این فضا فراهم شود مقررات رعایت شد و عین اساسنامه عمل کردیم. همین که دولت قبول کرد با این اساسنامه رای گیری شود اتفاق خوبی بود. رییس فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا از انتخابات راضی است یا نه بیان داشت: بحث راضی بودن ما و یا وزارت ورزش نیست خدا باید راضی باشد. وی درباره شکست مصطفی آجرلو در انتخابات فدراسیون بیان داشت: آقای آجرلو زحمت کشیده و آدم لایقی است. اما ایشان در فدراسیون نبوده و آقای تاج ۷ سال در فوتبال بوده و شناخت بهتری داشت. مجمع به آقای تاج رای داد که راه ما را می رفت. من ۸ سال کار کردم و خسته بودم و بس بود. احساس می کردم ریییس فدراسیون باشم درگیری ها تشدید می شود و این به ضرر فوتبال است. رفتن من به نفع فوتبال بود. وی خاطرنشان کرد: آقای اسلامیان آدم موجهی است که فکر می کردم رای بیاورد. با توجه به فشارهایی که روی فدراسیون بود کاندیدا نشدم و وقتی کنار رفتم فشارها برداشته شد. حتما که نباید رییس باشم حالا هم کار می کنم.

واکنش معاون سیف به نقدینگی ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومانی

پیمان قربانی با بیان اینکه این روزها اظهاراتی نسبت به افزایش حجم نقدینگی در دولت یازدهم و رسیدن رقم آن به مرز هزار هزار میلیارد تومان مطرح می‌شود، گفت: هرچند برخی بر عدد رشد نقدینگی و سطح هزار هزار میلیارد تومان تمرکز کرده‌اند اما اساساً این رویکرد را صحیح نمی‌دانم.معاون اقتصادی بانک مرکزی، عملکرد این بانک را در قالب مجموعه‌ای از متغیرها ارزیابی کرد و گفت: هرچند رشد نقدینگی باید مدنظر قرار گیرد اما باید در صدر این مجموعه نرخ تورم، هدایت و ثبات ارز، مدیریت رشد نقدینگی، ترکیب ترازنامه بانک مرکزی و غیره را نیز مورد توجه قرار داد. معاون اقتصادی بانک مرکزی نسبت به نقدینگی ۱۰۰۰ هزار میلیارد تومانی واکنش نشان داد و گفت: پارسال رشد نقدینگی نسبت به سال‌های قبل بیشتر بود، ضمن اینکه همواره نگران رشد نقدینگی هستیم.

پارلمان سایه توهین به نمایندگان تهران است

اسدالله بادامچیان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در گفتگویی با اشاره به ترکیب مجلس دهم و پیش‌بینی در خصوص آرایش جریان‌های سیاسی در آن، اظهار کرد: وضعیت مجلس فعلی تا قبل از اینکه مجلس مستقر شود و هیأت رئیسه شکل بگیرد، خیلی مشخص نیست و نمی‌توان درباره آن یک حرف قطعی زد.وی افزود: دو جریان اصولگرایی و اعتدالی ـ اصلاح‌طلب از لحاظ تعداد نزدیک به هم هستند یعنی شاید ۵۳ درصد اصولگرایان و مابقی جریان اصلاح‌طلب و اعتدالی باشند. بادامچیان تصریح کرد: امروز اصلاح‌طلبان خودشان قبول دارند که ۳۰ نفری که در تهران رأی آوردند، توانمندی لازم را ندارند تا جایی که یکی از فعالین اصلاحات گفته بود ما باید یک اتاق فکر برای این ۳۰ نفر راه بیندازیم و یا اینکه باید پارلمان در سایه تشکیل دهیم.عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: این شکل از پیشنهادات توهین به ۳۰ نماینده تهران است زیرا نمایندگان خودشان عقلشان می‌رسد که باید چه کاری انجام دهند و اگر اصلاح‌طلبان قرار است برای نمایندگان منتخب تهران، تیم و اتاق فکر بگذارند و پارلمان در سایه تشکیل دهند، درواقع در معرفی این افراد به مردم خلاف کرده‌اند زیرا باید افرادی توانمندتر انتخاب می‌کردند. این گفت و گو را مهر منتشر کرده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*