۷ استراتژی برای مقابله با افراد منفی

با نشستن و گوش دادن به حرف‌های یک شخص منفی به خودتان فشار نیاورید. انرژی منفی آنها به زندگی شماهم نفوذ کرده و رفتارتان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

این افراد منفی بطور قابل‌توجهی بدبین هستند و دیگران را خسته می‌کنند. انرژی مخرب و منفی همه جا با آنها هست. اگر مراقب نباشید، ممکن است شما را هم درون آشفتگی خود فرو ببرند، تمرکزتان را برهم بزنند و اهدافتان را متزلزل کنند.

۱- مرز تعیین کنید

با نشستن و گوش دادن به حرف‌های یک شخص منفی به خودتان فشار نیاورید. انرژی منفی آنها به زندگی شماهم نفوذ کرده و رفتارتان را تحت تاثیر قرار می‌دهد. بین خودتان و این افراد محدودیت بگذارید و فاصله را رعایت کنید. اگر مجبورید نزدیک چنین فردی باشید، تعاملاتتان را کم کنید. شما نمی‌توانید رفتار منفی را کنترل کنید، اما می‌توانید مشارکت خود را کنترل نمایید.

۲- از کسانی که مدام شکایت می‌کنند دوری کنید

افرادی که از همه چیز شکایت می‌کنند هیچوقت زندگی‌تان را بهبود نمی‌دهند. راه حلی پیشنهاد نمی‌دهند و تنها مشکلات را گوشزد می‌کنند. آنها ایده‌هایتان را کوچک می‌شمارند و شما را به غم و افسوس خود راه می‌دهند. اگر یکی از اعضای خانواده ، یک دوست یا همکار چنین علائمی را از خود نشان داد، از ارتباط زیاد با او پرهیز کنید. فقط درصورت اجبار، با او سر و کار داشته باشید.

۳- افراد منفی را حذف کنید

فرهنگ سازمان شما بخش اصلی برند شماست. یک کارمند ناکارآمد ممکن است کل سازمان را تحت تاثیر قرار دهد، کارکنانی که قبلا مثبت بودند علائمی از نارضایتی نشان دهند و یا حتی بدتر، ممکن است عادات رفتاری همکار منفی‌شان فرابگیرند. هرچه زودتر با کارمندان منفی مقابله کنید، سریع‌تر می‌توانید موقعیت را حل و فصل نمایید. با فرد مورد نظر جلسه بگذارید، نگرانی‌تان را ابراز کرده و فرصتی برای تغییر به او بدهید. اگر رفتار ناخوشایند وی ادامه داشت، احتمالا وقت رفتن اوست.

۴- جبهه‌ی خود را مشخص کنید

هرزمان که کسی شما را خشمگین کرد خود را درگیر نکنید. نه تنها اهل بحث و جدل جلوه خواهید کرد، بلکه انرژی منفی او را به زندگی خود راه خواهید داد. بجای بحث، سعی کنید نظرات منفی را نادیده بگیرید. احساسات خود را کنترل کنید و اجازه ندهید موقعیت تشدید گردد. از نزاع غیرضروری بپرهیزید. مطمئنا بخاطر روشی که پیش گرفته اید مورد احترام واقع می‌شوید.

۵- موقعیت را تحلیل نکنید

ممکن است گاهی انسان‌های منفی غیرمعقول رفتار کنند. اگر بخواهید اعمالشان را درک کنید، انرژی و زمان باارزش خود را هدر داده‌اید. هرکاری می‌توانید انجام دهید تا احساسات‌تان را خرج مشکلات آنها نکنید.

۶- یک سیستم حمایتی ایجاد کنید

گروهی از دوستان و آشنایان مثبت تشکیل دهید. اگر کسی هست که دقیقا می‌داند چطور شما را عصبانی کند، ممکن است خودتان به تنهایی نتوانید شرایط را کنترل کنید. هوش عاطفی داشته باشید تا تشخیص دهید چه وقت به کمک احتیاج دارید. وقتی بیش از اندازه احساساتی می‌شوید، به یک دوست یا مشاور زنگ بزنید و به آرامی شرایط را توضیح دهید. اغلب افراد بی‌طرف می‌توانند دیدگاه و رویکردی جدید به شما نشان دهند.

۷- تجسم مثبت داشته باشید

خوب بودن و خوشحالی شما آنقدر مهم هست که نگذارید نظرات منفی و گستاخانه‌ی دیگران شما را غمگین کند یا نحوه‌ی نگرش نسبت به خودتان را تغییر دهد. مثبت بمانید و زمان محدودی را با افراد منفی سپری کنید. مثبت اندیشی شما برای اینگونه افراد زننده خواهد بود و آنها کم کم خودشان از شما فاصله می‌گیرند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*