گفته می شود

 

نظر یک مرجع تقلید درباره اقتصاد مقاومتی
آیت‌الله جوادی‌آملیدر دیدار با سقائیان‌نژاد شهردار و سیدمهدی صادقی استاندار قم که در بنیاد بین‌المللی علوم وحیانی اسرا انجام شد گفت: اقتصاد مقاومتی فنی نیست، بلکه فرهنگی بوده و در این اقتصاد به ایستادگی در برابر مشکلات توجه ویژه شده است، زیرا اگر بخواهیم در برابر بیگانه نه بگوییم باید وضعیت اقتصادی مناسبی داشته باشیم و ملت گدا قدرت ایستادگی ندارند. این خبر را ایسنا منتشر کرده است.

 

گفته می شود گروه تروریستی داعش با انتشار تصویری بر روی اینترنت تهدید کرده که حملاتی مشابه حملات تروریستی بروکسل پایتخت بلژیک در آلمان اجرا می کند.در این بیانیه آمده است که دفاتر صدر اعظم آلمان و فرودگاه شهر بُن از جمله اهداف داعش هستند. پلیس فدرال آلمان همزمان با انتشار این تصویر اعلام کرد: افرادی که دارای گذرنامه آلمانی بوده و از سوریه و عراق باز می گردند تحت مراقبت قرار می گیرند.سخنگوی پلیس آلمان افزود که با این وجود سطح تدابیر امنیتی بالا نمی رود. این خبر در خبرگزاری میزان منتشر شد

.
 
نباید بی هیچ بهانه ای در حفظ رای مردم کوتاهی شود
محمدرضا عارف رئیس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان در پیامی که به مناسبت سالروز ۱۲ فروردین در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد نوشت: مردم ایران در دوازدهم فروردین به «جمهوری اسلامی» با قاطعیت آری گفتند. مساله «جمهوریت» و «اسلامیت» سابقه‌ای فراتر از آنچه در ۱۲ فروردین ۵۸ در کشور ما اتفاق افتاد دارد. ۱۲ فروردین ۵۸ مهر تاییدی بود بر آنچه سال‌ها در کشور ما وجود داشت. ملت ایران قرن‌هاست اسلام را به عنوان حقیقتی ناب انتخاب کرده است از این رو اسلامیت نظام ما ریشه در انتخاب جمهور مردم دارد. امری که مورد تاکید رهبر فقید انقلاب بود. به همین دلیل نباید با تفاسیر ناصواب و غیرمنطقی از اسلام، جمهوریت را در مقابل اسلامیت قرار دهیم. در جمهوری اسلامی ایران رای مردم سرنوشت‌ساز است و حرف آخر را مردم می‌زنند و نباید بی‌هیچ بهانه‌ای در حفظ رای مردم کوتاهی شود. دوام و پایداری جمهوری اسلامی در گرو جلب رضایت مردم است که مهمترین راه آن پاسداشت رای ملت است.

 

.
مجلس دهم سه فراکسیون خواهد داشت
غلامرضا تاجگردون نماینده اصلاح طلب مجلس شورای اسلامی معتقد است که تندروی ها باعث شکست اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم شد. بخشهایی از گفت وگوی نوروزی با این نماینده مجلس را می خوانید:علت شکست اصولگرایان در انتخابات مجلس دهم چه بود؟ تندروی و عدم همسویی با خواست ملت بود. معنای مشارکت ۶۳ درصدی مردم در انتخابات مجلس دهم چه بود؟ این مشارکت نشاندهنده حضور بیشتر اصلاح طلبان در انتخابات بود ،الان اگر توجه کنیم می بینم آقای حداد عادل رای شان نسبت به دوره قبل هیچ تغییری نکرده است .پیش بینی تان از مجلس دهم چیست؟ مجلس معتدل و کارامدتر نسبت به مجالس قبل است .چندفراکسیون در مجلس آینده تشکیل می شود؟ سه فراکسیون که عبارتنداز امید که تلفیقی از اصلاح طلبان و اصولگرایان است ،رهروان ولایت و اگر اصولگرایان اقلیت نیز تشخیص دهند فراکسیونی را تشکیل می دهند .این گفت و گو در نامه نیوز منتشر شد.
 

 

 

 

گفته می شود نماینده اصلاح طلب منتخب مردم تهران گفته ابطال آرای یک منتخب پس از انتخابات به لحاظ قانونی ایراد دارد.محمود صادقی در گفت‌وگویی، در تحلیل حقوقی خود از موضوع رد صلاحیت و ابطال آرای مینو خالقی منتخب مردم اصفهان با بیان اینکه تفسیر شورای نگهبان این است که نظارت بر انتخابات استصوابی است و این نظارت شامل همه مراحل انتخاباتی است، تاکید کرد: ماده سه قانون انتخابات این مسئله را اینگونه تصریح می‌کند که «شورای نگهبان بر همه مراحل انتخابات نظارت خواهد کرد» ما این نکته را به همین شکل می پذیریم اما نکته اینجاست که این نظارت بر اقدامی است که وزارت کشور انجام می‌دهد.صادقی افزود: اقدامی که هیات‌های اجرایی انجام دادند بر مبنای نظر شورای نگهبان بود که صلاحیت خانم خالقی را قبلا تایید کرده بود و این تایید صلاحیت به معنای قطعی صورت گرفته و وزارت کشور هم انتخابات را بر همین اساس برگزار کرده و اصل انتخابات هم در کلیت تایید شده است؛ بنابراین معنایی ندارد ما به استناد نظارت استصوابی آرای یک کاندیدای منتخب را ابطال کنیم.

گفته می شود رئیس اتحادیه کاشی در رابطه با وضعیت بازار این کالا در سال ۹۴ گفته وضعیت اقتصادی کشور در سالی که گذشت و در بخش کاشی اصلا رضایت بخش نبود، زیرا رکود بسیار سنگین بود و تولیدکنندگان با مشکلات زیادی مواجه شدند.وی ادامه داد: همان کالاهایی هم که از قبل تولید شده بود با کمبود مشتری مواجه بود و کسی خریدی نمی‌کرد، از طرفی صادرات نیز رونقی نداشت.وی تأکید کرد: تعدادی از کارخانه‌های صنف کاشی به دلیل نبودن نقدینگی و رکود زیاد با وضعیت بسیار نامناسبی روبه رو شدند به طوری که در نهایت حتی برخی از آن‌ها تا مرز ورشکستی و تعطیلی پیش رفتند. گودرزی اظهار داشت: حتی در برخی کارخانه‌ها کارگران دست به اعتصاب زدند، اما واقعیت این است که نه کارفرما مقصر بود و نه کارگر، اما از آن جهت که انبارها پر بود از کالاهای انباشته شده لذا مشکلات روز به روز بیشتر می‌شد. وی گفت: موجودی انبارها آن چنان زیاد است که اگر چنان چه همین الان نیز تولید را متوقف کنیم تا یک سال آینده کاشی به اندازه کافی داریم.این خبر در نسیم آنلاین منتشر شده است.

 

 

گفته می شود دادگاه استان وان ، واقع در جنوب شرقی ترکیه ۲ تبعه ایران را به اتهام جاسوسی به ۶ سال و ۸ ماه حبس محکوم کرد. عبدالقاسم تاتاری و محمد محمدیان، اتباع ایران متهم شده اند در اکتبر سال ۲۰۱۵ هنگام تلاش برای ربودن سرگرد نیروی هوایی ایران که نامش ذکر نمی شود، در استان وان بازداشت شدند.
گفته می شود جواد خیابانی مهمان برنامه صفر صفر با اجرای رضا رشید پور بود و حرف‌هایی تازه به زبان آورد.رشیدپور از او درباره ثبت نامش برای نامزد شدن در انتخابات مجلس شورای اسلامی پرسید و به او گفت که ما مجری ها نباید وارد عرصه سیاست بشویم چون شهرت ما از جای دیگری آمده است. اما خیابانی در جواب گفت: «مگر بد است آدم دلش به خاطر شهر و مردمش بسوزد؟ من می توانستم و می توانم اتوبان تهران – کرج را دو طبقه کنم.

گفته می شود دولت مالزی روز پنج شنبه اعلام کرده هر ایرانی گردشگر در مالزی برای اقامت ۷٫۷ روزه در این کشور جنوب شرق آسیا پنج هزار و ۸۸۰ رینگیت (یکهزار و ۴۷۰ دلار) هزینه می کند. معاون وزیر فرهنگ و گردشگری مالزی در آیینی در شهر «شاه عالم» مرکز ایالت سلانگور با تشریح وضعیت گردشگرانی که از کشورهای اسلامی به مالزی سفر می کنند، گفت که گردشگران ایرانی در مدت اقامت ۷٫۷ روزه خود در این کشور یکهزار و ۴۷۰ دلار هزینه می کنند.مالزی تاکنون آمار گردشگران ایرانی که سال ۲۰۱۵ از این کشور دیدن کردند را منتشر نکرده، اما سال ۲۰۱۴ میلادی ۷۲ هزار و ۲۶۴ گردشگر ایرانی به مالزی سفر کردند.پیش بینی می شود تعداد گردشگران ایرانی که سال گذشته میلادی به مالزی سفر کرده اند به بیش از ۸۰ هزار نفر رسیده باشد که با این احتساب ایرانیان سال گذشته ۱۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار دلار در مالزی هزینه کرده اند.این در حالی است که ایرانیان سال ۲۰۱۴ به عنوان دومین گروه پرجمعیت گردشگران مالزی از غرب آسیا شناخته شدند و با ۷۲ هزار و ۲۶۴ گردشگر حدود ۱۵۹ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۳۲۴ دلار درآمد برای دولت مالزی ایجاد کردند.این خبر در اقتصادنیوز منتشر شده است.

نصب مجسمه خیام در یکی از ایالت‌های آمریکا
به همت مدیر انجمن بین‌المللی فرهنگ ایران، طی مراسمی روز چهارشنبه ۱۱ فروردین‌ماه، از مجسمه خیام نیشابوری، ساخت حسین فخیمی در دانشگاه اوکلاهما آمریکا با حضور گسترده دوستداران فرهنگ و هنر ایران‌زمین پرده‌برداری شد.در این مراسم که جمع کثیری از اساتید، دانشجویان ، رئیس دانشگاه و ایرانیان مقیم وعلاقه‌مندان به فرهنگ و هنر ایران‌زمین حضور داشتند، مهدی فریدزاده، مدیر انجمن بین‌المللی فرهنگ ایران و رئیس هیئت امنای مرکز اسلامی نیویورک ضمن تقدیر از استاد فخیمی گفت: این اثر ماندگار با حمایت علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مساعدت قالیباف شهردار تهران برای انتقال به امریکا و اهدا به جامعه فرهنگی امریکا آماده شده است.برادران فرزانه از ایرانیان مقیم آمریکا، ضمن حمایت از توسعه برنامه آموزش زبان فارسی و ایرانشناسی اعلام کردند با کمک مالی به این دانشگاه، زمینه گسترش بیشتر اینگونه برنامه‌ها را فراهم خواهند کرد.این خبر در تسنیم منتشر شده است.
گفته می شود پایگاه خبری لوکال اتریش مدعی شد که درخواست ایران از اتریش برای ممانعت از برگزاری یک تجمع ضد ایرانی در وین و رد این درخواست از سوی مقامات اتریشی علت لغو سفر رئیس جمهوری ایران به وین بود.روحانی قرار بود  در صدر هیأت عالیرتبه سیاسی و اقتصادی عازم اتریش شود و با مقامات این کشور دیدار و رایزنی کند. سایت ریاست جمهوری ایران علت لغو این سفر را مسائل امنیتی عنوان کرده است.هاینس فیشر رئیس جمهوری اتریش در مصاحبه با شبکه بی بی سی از لغو سفر حسن روحانی رئیس جمهوری ایران به وین ابراز ناخرسندی کرد اما تاکید کرد که روابط دو طرف قوی باقی خواهد ماند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*