کلاهبردار ۸۰ میلیاردی در زاهدان دستگیر شد

زاهدان- ایرنا- فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: فردی که با جلب اعتماد تجار و کسبه، ۸۰ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال را در استان های تهران، کرمان و سیستان و بلوچستان کلاهبرداری کرده بود، در زاهدان دستگیر شد.

به گزارش روز دوشنبه مرکز اطلاع رسانی پلیس، سردار حسین رحیمی اظهار داشت: در پی دریافت شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه فردی با جلب اعتماد آنان و صدور چک های بلامحل، مقادیر قابل توجهی از آنان کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی استان قرار گرفت.
وی گفت: کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی سیستان وبلوچستان پس از انجام بررسی های میدانی و پایش مداوم اطلاعاتی، سر نخ هایی از این کلاهبردار سابقه دار را به دست آوردند.
فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: کارآگاهان پلیس با اشراف اطلاعاتی دریافتند که این فرد برای انجام کلاهبرداری های متعدد از کسبه و تجار، در شهرستان های تهران، بم و زاهدان تردد می کند، شب گذشته موفق شدند محل اختفای این متهم را در شهر زاهدان شناسایی و او را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کنند.
سردار رحیمی با اشاره به اینکه این کلاهبردار حرفه ای از سال ۹۳ به دلیل دریافت وام های کلان از بانک های مختلف و عدم پرداخت اقساط در فهرست سیاه بانک مرکزی قرار گرفته و ممنوع المعامله بوده است، تصریح کرد: وی در تحقیقات تخصصی کارآگاهان پلیس اعتراف کرد پس از اینکه با تعدادی از کسبه در شهرستان های تهران، بم و زاهدان معامله انجام داد با پرداخت پول نقد اعتماد آنان را جلب و در معامله های بعدی با این افراد، در قبال خرید کالا چک بلامحل صادر و از آنان ۸۰ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده است.
وی با اشاره به اینکه در این زمینه تاکنون ۱۹مال باخته از استان های تهران، کرمان و سیستان و بلوچستان شناسایی شده اند، خاطر نشان کرد: تجار و کسبه به منظور پیشگیری از سوء استفاده افراد فرصت طلب، در هنگام انجام معاملات اقتصادی دقت کنند تا گرفتار دام افراد سودجو نشوند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*