معاون وزیر خارجه چک در بیرجند: کشور چک در بخش صنعت و انرژی در ایران سرمایه‌گذاری می‌کند

 

سرمایه گذاری

معاون وزیر خارجه جمهوری چک گفت: ما آمادگی داریم که بتوانیم ارتباطات قوی با جمهوری اسلامی ایران برقرار کنیم و در بخش صنعت و انرژی نیز سرمایه گذاری کنیم و بتوانیم ارتباطات اقتصادی خوب و جدیدی را داشته باشیم.

مارتین تلاپا صبح امروز در نشست فعالان اقتصادی خراسان جنوبی و جمهوری چک اظهار داشت: حضور در این جلسات مثبت ارزیابی شده است و چهار نکته ارتباط بین جمهوری چک و خراسان جنوبی را حائز اهمیت کرده است.

وی با اشاره به این چهار نکته افزود: یکی از این موارد سنت و ارتباطات سیاسی ما با ایران است که بیش از ۹۰ سال است یعنی در زمان صنعتی سازی ایران بسیاری از شرکت‌ها از جمهوری چک بوده است.

معاون وزیر خارجه جمهوری چک با اشاره به ارتباط بین کشور ایران و جمهوری چک بیان کرد: ما با ایران همکاری تاریخی داشتیم و امید است بتوانیم ارتباط تجاری خود را تقویت کنیم و رفاه و حمایت مالی را داشته باشیم.

مارتین تلاپا با بیان اینکه در ایران رشد اقتصادی ۷ درصد و در جمهوری چک ۴ درصد است، تصریح کرد: امید است در سطح عملیاتی پروژه‌هایی را داشته و با یکدیگر سودآوری زیادی داشته باشیم.

وی با اشاره به چهار نکته حائز اهمیت ارتباط بین جمهوری چک و خراسان جنوبی اظهار داشت: علت دوم این روابط تعهد و اراده قوی دولت ما بوده است.

معاون وزیر خارجه جمهوری چک خاطرنشان کرد: همچنین صحبت‌های خوبی در تهران صورت گرفت و بنده تمایل به دیدار با استاندار و تسهیل مسیر سیاسی دارم.

مارتین تلاپا یادآور شد: ما به شما کمک می‌کنیم که بتوانیم ارتباطات قوی برقرار کنیم و در بخش صنعت و انرژی نیز سرمایه گذاری کرده و ارتباطات اقتصادی خوب و جدیدی را داشته باشیم.

وی تأکید کرد: خوشحال می‌شویم که پروژه‌هایی با فعالان اقتصادی شما داشته باشیم و امروز فصل جدیدی را در ارتباطاتمان با خراسان جنوبی آغاز می‌کنیم و اتفاقات درخشان در این راستا رخ خواهد داد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*