آخرین خبر :

مدیرکل فنی و حرفه ای خراسان جنوبی خبر داد: آغاز ثبت نام مسابقات ملی مهارت در خراسان جنوبی

 

مهارت

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان جنوبی از آغاز ثبت نام هفدهمین مسابقات ملی مهارت، انتخابی و چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت ابوظبی ۲۰۱۷ خبر داد.

حسین خوشایند در جلسه هماهنگی ثبت‌نام مرحله شهرستانی مسابقات ملی مهارت در بیرجند اظهار داشت: علاقه‌مندان به شرکت در هفدهمین مسابقات ملی مهارت، انتخابی چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت ابوظبی ۲۰۱۷ می‌توانند از هم اکنون تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه امسال نسبت به ثبت نام خود به صورت الکترونیکی و از طریق پرتال جامع  این سازمان به آدرس http://advari.irantvto.ir اقدام و پس از ثبت نام، مدارک لازم را برای تأیید به  مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان محل اقامت خود تحویل دهند.

وی افزود: مدارک لازم برای ثبت نام در هفدهمین مسابقات ملی مهارت شامل عکس ۴×۳ تمام رخ جدید، کپی از تمام صفحات شناسنامه، کپی کارت ملی، کپی آخرین مدرک تحصیلی یا معرفی‌نامه از نهاد آموزشی مرتبط، کارت پایان خدمت یا معافیت نظام وظیفه برای داوطلبان ذکور و مشمول، گواهی اشتغال به تحصیل برای دانشجویان و محصلان به ویژه داوطلبان ذکور که معافیت تحصیلی دارند و ارائه رضایت‌نامه کتبی از والدین برای حضور در هر یک از مراحل مسابقات ملی مهارت است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان خراسان جنوبی در خصوص شرایط سنی داوطلبان این دوره گفت: تاریخ دقیق ابتدایی سن شرکت کنندگان، برای رشته‌های «ساخت و تولید تیمی» و «مکاترونیک» ۱۱ دی ماه ۱۳۷۰ و برای بقیه رشته‌ها ۱۱ دی ماه ۱۳۷۳ به بعد است.

خوشایند بیان کرد: شرکت کنندگان متولد ۱۱ دی ماه ۱۳۷۹ به بعد شرایط سنی حضور در مسابقات ملی مهارت را دارا نیستند.

وی افزود: ارتقای فرهنگ مهارت آموزی در میان جوانان، معرفی آموزش‌های مهارتی و اهمیت نقش آن در توسعه اقتصاد به عموم مردم و جلب نظر مسئولان، بنگاه‌های اقتصادی، صنایع و صنوف برای مشارکت هرچه بیشتر در اجرای مسابقات ملی مهارت، ارتقای سطح استانداردهای آموزش مهارت در کشور و ایجاد بستر مناسب برای ارتقای مهارت‌های حرفه‌ای کشور تا سطح مهارت‌های جهانی را از جمله اهداف برگزاری مسابقات مهارت اعلام کرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین شناسایی کمبودها در آموزش‌های فنی وحرفه‌ای و برنامه‌ریزی برای رفع آنها، ایجاد فرصتی مناسب برای تبادل اطلاعات فنی و تجارب حرفه‌ای، شناسایی و معرفی افراد ماهر و نخبه به صنایع و بنگاه‌های اقتصادی، فراهم کردن فرصت مناسب برای رقابت سالم میان جوانان کشور، کشف استعدادهای حرفه‌ای جوانان و ایجاد فرصت مناسب برای شکوفایی مهارت‌ها و ایجاد انگیزش در جوانان برای کسب مهارت از دیگر اهداف برگزاری مسابقات مهارت است.

خوشایند بیان کرد: سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور به عنوان نماینده ایران در سازمان جهانی مسابقات ملی مهارت در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری به صورت سالانه بوده که مرحله شهرستانی این دوره از مسابقات ملی مهارت در تاریخ ۲۵ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۵، مرحله استانی در تاریخ ۷ و ۸ مردادماه و مرحله کشوری نیمه دوم مهر ماه سال ۹۵ برگزار می‌شود.

وی گفت: جوانان ماهر شامل کارآموزان و آموزش‌دیدگان مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای، هنرجویان آموزش و پرورش در رشته‌های کار و دانش، فنی و حرفه‌ای و نظری، دانشجویان آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و آموزش عالی و کارگران واحدهای صنعتی و صنفی می‌توانند با رعایت شرایط سنی در این دوره از مسابقات ملی مهارت شرکت کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی در خصوص تسهیلات اعطایی به برگزیدگان مسابقات ملی مهارت بیان کرد: اعطای مدال، لوح تقدیر، استفاده از برگزیدگان به عنوان مربیان آموزشی، معرفی به بنیاد ملی نخبگان و سایر حمایت‌های مادی و معنوی برای جذب، حفظ و نگهداری آنها به عنوان نخبگان مهارتی کشور از جمله تسهیلات اعطایی به برگزیدگان مسابقات مهارت است.

خوشایند افزود: برگزیدگان نهایی هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت پس از شرکت در اردوهای آماده سازی و گزینش نهایی درچند رشته منتخب به چهل و چهارمین مسابقات جهانی مهارت که در سال ۲۰۱۷ در ابوظبی برگزار می شود، اعزام خواهند شد.

وی اظهار داشت: هفدهمین دوره مسابقات ملی مهارت در رشته‌های ساخت و تولید، مکاترونیک، طراحی مهندسی مکانیک، تراش CNC، فرز CNC، فناوری اطلاعات (راهکارهای نرم افزاری برای تجارت)، جوشکاری، کاشی کاری دیوار و کف، صافکاری خودرو، لوله کشی و گرمایشی، الکترونیک، طراحی وب، آجرچینی، کنترل صنعتی، رباتیک، کابینت سازی، اتصالات چوبی، جواهر سازی، گل آرایی، خیاطی، قنادی، فناوری اتومبیل، نقاشی خودرو، طراحی فضای سبز، تبرید و تهویه، فناوری اطلاعات، فناوری طراحی گرافیک، تاسیسات الکتریکی، آکواترونیک، کار با صفحات فلزی و آشپزی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای خراسان جنوبی یادآور شد: خراسان جنوبی در شانزدهمین دور مسابقات ملی مهارت موفق به کسب سه مدال برنز و یک دیپلم افتخار شده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*