عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: تعرفه‌ها در برخی بیمارستان‌ها رعایت نشده است/پزشکان مقیم در منزل به سر می‌برند

 

خبرگزاری فارس: تعرفه‌ها در برخی بیمارستان‌ها رعایت نشده است/پزشکان مقیم در منزل به سر می‌برند

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: با وجود نقاط مثبتی که در طرح تحول سلامت شاهد بودیم اما کاستی هایی در اجرای آن دیده شد به گونه‌ای که در برخی از نقاط کشور تعرفه‌ها رعایت نشد و هزینه‌های گزافی بر دوش بیماران تحمیل شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، سلیمان عباسی، افزود: طرح تحول سلامت توانست هزینه های پرداختی از جیب مردم را به طور چشمگیری کاهش دهد و با رونمایی از کتاب ارزش گذاری نسبی خدمات نیز توانست تعرفه های پزشکی را با کمک بیمه ها افزایش دهد.

وی یادآور شد: البته با وجود نقاط مثبتی که در طرح تحول سلامت شاهد بودیم اما باز کاستی هایی در اجرای آن دیده می شد به گونه ای که در برخی از نقاط کشور تعرفه ها رعایت نشده و هزینه های گزافی بر دوش بیماران تحمیل شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، نقاط ضعف و قوت اجرای طرح تحول نظام سلامت را تشرح کرد و گفت: وزارت بهداشت باید گام های موثری در امر کنترل و پیشگیری از بیماری ها بردارد.

عباسی همچنین از نحوه اجرای طرح حضور پزشکان متخصص مقیم در بیمارستان‌های وزارت بهداشت در طرح تحول سلامت انتقاد و تاکید کرد: با وجود آنکه پزشکان مقیم بابت حضور خود در روزها و شب های تعطیل در بیمارستان حقوق دریافت می کنند اما متاسفانه در بیمارستان ها مقیم نمی مانند و در منزل به سر می برند همچنین مشاهده شده که برخی از بیمارستان ها بیمار را به بخش ارجاع می دهند که انتظار بود با اجرای این طرح مشکلات این چنینی برطرف شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس، گفت: امیدواریم در سال ۹۵ وزارت بهداشت بتواند گام های موثری در حوزه سلامت به ویژه کنترل و پیشگیری از بیماری ها بردارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*