شهردار زنجان بازداشت شد

 

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان گفت: به دستور دادستانی و در پی فوت کودک شش ساله، شهردار زنجان به همراه شهردار منطقه ۳ بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری میزان، به دستور دادستان زنجان و در پی فوت کودک شش ساله ،شهردار زنجان به همراه شهردار منطقه ۳  بازداشت شد.

حسن مظفری دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان زنجان به محض اخذ گزارش و اطلاع از وقوع حادثه منجر به فوت یک کودک شش ساله در انتهای خیابان درمانگاه دستورات قضایی لازم را به شعبه دوم بازپرسی صادر می نماید . در همین راستا بازپرس دادسرای زنجان ساعت ۹:۳۰ صبح روز دوشنبه مورخ ۳۰/۱/۹۵ جهت معاینه محل در مکان حادثه حضور می یابد . طی معاینه بعمل آمده از محل مشخص می شود پسر بچه ای شش ساله به هویت محمد امین بیات فرزند علی بعلت نبود حفاظ و درپوش در کانال و چاه های ایجاد شده در منطقه به درون یکی از چاه های آب با عمق حدودی ۴ متر سقوط نموده و بعلت خفگی در آب فوت کرده است.

در همین رابطه به محض دریافت گزارش بازپرس دادسرا ، حجت الاسلام و المسلمین مظفری دادستان مرکز استان زنجان بدون هرگونه فوت وقت شخصاً به همراه بازپرس شعبه دوم دادسرا در محل حضور یافته و از نزدیک محل حادثه را بازدید و علاوه بر معاینه کامل اطراف چاه آب مورد نظر با خانواده کودک فوتی و اهالی محل دیدار کرد.

در همین راستا دادستان زنجان پس از اخذ گزارش بازپرس شعبه دوم دادسرا و استماع صحبت ها و درخواست های مردم منطقه سریعاً  در محل دستورات قضایی لازم را صادر کرد و بلافاصله شهردار زنجان، شهردار منطقه ۳ و مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شهری را احضار و از رئیس شورای شهر نیز دعوت بعمل آمد و با حضور اهالی منطقه در دفتر دادستانی اظهارات مسئولین فوق الذکر و مردم منطقه اخذ شد .

شایان ذکر است در بازدید محل بعمل آمده توسط دادستان ، اهالی محل به شدت از عملکرد شهرداری ناراضی بوده و اعلام داشتند که علیرغم مراجعات مکرر به شهرداری جهت رسیدگی به چاه های بدون حفاظ و سرپوش با بی توجهی و بی اعتنایی مسئولین مواجه شده و پیگیریشان منتج به نتیجه نگردیده است .

در همین رابطه طی دستور دادستان مرکز استان زنجان پرونده حادثه صدرالذکر به کارشناس مربوطه ارجاع گردیده است.

حسن مظفری دادستان مرکز استان زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان در خصوص حادثه منجر به فوت پسر بچه ۶ ساله اظهار داشت: متاسفانه علیرغم تذکرات و هشدارهای مکرر این مرجع به شهرداری در خصوص رعایت استانداردها و اصول ایمنی در انجام پروژه های عمرانی و شهرداری و نیز ارسال مکاتبات متعدد به شهرداری و شرکت‌های خدمات رسان در خصوص رسیدگی به کنده کاری‌های غیر اصولی سطح شهر باز شاهد ضعف مدیریت و کوتاهی مسئولین شهرداری در بحث حفر کانال و چاه بودیم و متاسفانه بدلیل عدم نظارت مناسب و رها کردن اقدامات نیمه کاره و غیر اصولی به حال خود ، با کمال تاسف شاهد فوت یکی دیگر از همشهریان بوده‌ایم.

وی تصریح کرد: طی تحقیقات بعمل آمده و با توجه به عدم انجام نظامات دولتی و عدم نظارت مناسب و کوتاهی انجام شده از سوی مسئولین شهرداری طی دستور قضایی شهردار زنجان به همراه شهردار منطقه ۳ تحت نظر قرار گرفته و بررسی و تحقیقات قضایی بعدی در حال انجام می باشد که به محض تکمیل تحقیقات گزارش نهایی اعلام خواهد شد.

مظفری تاکید کرد: در رابطه با پرونده مذکور با قاطعیت و بدون هیچگونه اغماضی با مسببین حادثه برخورد قانونی خواهد شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*