رئیس محیط زیست نهبندان خبر داد افزایش ۳۰۰ درصدی بازدید مسافران نوروزی از تالاب نهبندان

 

تالاب کجی نهبندان

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از ۳ هزار نفر مسافر و گردشگر از تالاب کجی نمکزار نهبندان بازدید کردند که این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل قریب ۳۰۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

محمد شکرگزار اظهار داشت: تالاب کجی نمکزار نهبندان به لطف بارش باران و حضور پرندگان مهاجر آبزی و هوای بسیار خوب، شرایط ویژه و منحصر به فردی برای بازدید مسافرین نوروزی و علاقه مندان به طبیعت ایجاد کرده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نهبندان گفت: تالاب کجی نمکزار نهبندان به عنوان تنها تالاب موجود در سطح استان پهناور خراسان جنوبی، پدیده طبیعی زیبا و شگفت انگیزی  است که غالبا در اواخر زمستان و اوایل بهار به دلیل آبگیری  تالاب و حضور پرندگان مهاجر آبزی و بویژه در طی تعطیلات نوروز مورد بازدید علاقه مندان قرار می‌گیرد.

شکرگزار افزود: شرایط فوق الذکر به علاوه فرهنگ سازی احترام به طبیعت و اطلاع رسانی انجام شده باعث افزایش چشمگیر حضور مسافران در منطقه پناهگاه حیات وحش تالاب کجی نمکزار و  تماشای جلوه‌های زیبای طبیعی تالاب  شده است.

وی تصریح کرد: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از ۳ هزار نفر مسافر و گردشگر از تالاب کجی نمکزار بازدید کردند که این آمار نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل قریب ۳۰۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

شکرگزار با اشاره به سیاست  منطقی و به جای دولت در امر توجه ویژه به صنعت گردشگری گفت: تالاب کجی نمکزار یکی از نقاط بسیار مستعد استان برای توسعه گردشگری طبیعی است که امید است با توجه ویژه به آن و حل نواقص موجود از جمله بهسازی مسیر دسترسی به تالاب و ایجاد امکانات رفاهی لازم، شاهد به فعلیت رسیدن استعدادهای بالقوه آن برای توسعه گردشگری باشیم.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*