دراجتماع پرشور مردم سمنان روحانی: برجام یک افتخارسیاسی و حقوقی برای تاریخ ملت ایران ثبت کرد

 

رئیس جمهوری با دفاع از دستاوردها و «گشایشهای برجام »در طول سه ماه اخیر و انتقاد شدید از «هجمه های غیراخلاقی» برخی رسانه ها گفت: برخی سئوال می کنند و می گویند که برجام برای ما چه کرده، این در حالی است که برجام یک افتخار سیاسی و حقوقی برای تاریخ ملت ایران ثبت کرده است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی امروز سه شنبه در جمع پرشور مردم سمنان در ورزشگاه تختی این شهر افزود: دولت یازدهم زمانی کار خود را آغاز کرد که اسلام هراسی و ایران هراسی وهمچنین تحریم ها درنطقه اوج بود.
وی ادامه داد: کار خود را در حالی آغاز کردیم که تورم، رکود، بیکاری و عدم آرامش در بازار، زندگی مردم و آینده کشور و اقتصاد را در ذهن مردم با تردیدهای فراوان مواجه کرده بود.
وی بیان داشت: ملت بزرگ ایران یک تصمیم تاریخی گرفت، تصمیم گرفت تا اسلام هراسی و ایران هراسی قدرت های بزرگ جهانی و صهیونیسم بین الملل را با شکست مواجه کند تا همه فشارهایی که بر سر این مردم بود، فشارتحریم و مشکلات منطقه ای و بین المللی یکی بعد از دیگری را حل و فصل کند.
روحانی افزود: باید از ملت بزرگ ایران تقدیر و تشکر کنم که در طول مدت ۳۱ ماه گذشته همواره در کنار دولت و نظام و پاسخگوی ندای رهبری فرزانه انقلاب بوده اند و امروز ما در پیمودن فراز بلندی که پیش رو داشتیم و ارتفاع بلندی که باید بپیماییم، تقریبا به قله آن نزدیک شده ایم.
رییس جمهوری تصریح کرد: ملت بزرگ و سرافراز ما توانست با قدرت خود تمام قطعنامه های تحریمی فصل هفت علیه ایران را از بین ببرد و همه قطعنامه هایی که علیه این کشور بود امروز لغو شده است.
وی ادامه داد: چه کسی گمان می کرد که شش قطعنامه شورای امنیت و ۱۲ قطعنامه شورای حکام یکی پس از دیگری لغو شود و به زباله دان تاریخ برای همیشه انداخته شود.
روحانی اظهار داشت: مگر مردم ما یادشان رفته است که برای فروش نفت ایران که به عنوان یک قدرت اقتصادی در صحنه اقتصادی و بین المللی حضور داشت به نصف تقلیل دادند. مگر مردم ما شاهد و ناظر آن نبودند که کشتیرانی به سمت بنادر ایران تحریم شد و همه کالاها باید به بندر کشور دیگر برود و تخلیه شود و از آنجا با لنج ها و کشتی های کوچک به بنادر ایران حمل شود و هیچ پول بانکی به کشور دیگر نمی شد منتقل کرد؟!
رییس جمهوری خاطرنشان کرد: با کمال تاسف، به قرن نوزدهم رفته بودیم و همه چیز از طریق صرافی ها حل و فصل می شد، تمام کانال های بانکی و بیمه ای به روی ایران بسته شده بود.
وی به همین دلیل از رسانه ها خواست در تحلیل دستاوردهای برجام و مذاکرات هسته ای، اخلاق را مد نظر قرار دهند.

*** ملت، آشوب وهرج ومرج رسانه ای را نمی پسندد/منویات رهبری در اقتصاد مقاومتی را عملیاتی می کنیم
رئیس جمهوری گفت: انتقاد به دولت اشکالی ندارد و نقد دولت گاهی لازم است اما ملت ما آشوب و هرج و مرج رسانه ای را نمی پسندند و هجمه های غیر اخلاقی رسانه ها در شان ملت بزرگ ایران نیست.
روحانی بیان داشت: اگر حمایت شما مردم دلاور ایران نبود نمی توانستیم این موفقیت ها را در برابر قدرت های بزرگ به دست آوریم، برای من جای تعجب است برخی می خواهند القا کنند که ملت ایران پیروز نیست و آمریکا پیروز است!
وی افزود: برای من جای تعجب است که برخی می گویند دیپلمات های ایرانی پیروز نیستند و صهیونیست ها پیروزند باید پرسید تعصب ملی و غیرت دینی کجا رفت؟ واقعیت ها برای مردم روشن شد و چرا برخی در برابر عظمت ملت ایران که یک موفقیت بزرگ تاریخی به دست آورده است، سرفرود نمی آورند، آمریکا و صهیونیست ها عظمت دارند یا ایران عزیز ما؟
رییس جمهوری اظهار داشت: به حول و قوه الهی، زنجیرهای تحریم را گسسته ایم، امروز روابط بانکی بین بانک های ایران و بانک های جهان یکی پس ازدیگری گشوده می شود و به هر کشوری که می رویم نخستین قرارداد ما ارتباط بانکی بانک مرکزی ما با آن کشور و بانک های دیگر است.
وی ادامه داد: ما در پاکستان و ترکیه این قراردادها را امضا کردیم و هر مقام خارجی به تهران می آید نخستین قرارداد ما قرارداد بانکی است اما یادمان باشد وقتی ویرانه رخ می دهد بازسازی زمان می برد.
وی افزود: امروز موانع از پیش پای ما برداشته شده است، مسیر پیش پای تاجران، کارآفرینان و صادرکنندگان ما باز شده است، اما در عین حال وقتی موانع برداشته شد برای اینکه سرمایه گذاران خارجی به ایران بیایند و سرمایه گذاری کنند نیاز به زمان دارد.
رئیس دولت یازدهم اضافه کرد: فقط سه ماه از برجام گذشته است اما برخی تصور می کنند ۳۰ سال از برجام گذشته است اما باید دید در مدت سه ماه گذشته چه گشایش های فراوانی ایجاد شده است.
وی بیان داشت: امروز گردشگران روز به روز برای بازدید از ایران زیبا به کشور ما می آیند و هر روز تعدادی از شرکت ها و بخش خصوصی خارجی وارد ایران می شوند و قراردادها امضا می شود، مگر شرکت های بزرگ دنیا بیکار هستند که دو هفته به ایران بیایند و مذاکره کنند، این ها شرکت های بزرگ جهانی هستند و ساعت و دقیقه آنها قیمت دارد چرا نمی خواهیم واقعیت را بپذیریم؟
وی افزود: صادرات نفت ما قبل از اجرای برجام یک میلیون بشکه در روز بود، امروز صادرات ما بیش از دو میلیون بشکه است، ما جایگاه خود را در بازار نفت که به ناروا و ظالمانه گرفته بودند، بازستاندیم.
روحانی گفت: امروز در زمینه هسته ای که دیروز می گفتند برای ایران منطقه ممنوعه است، کیک زرد خریداری می کنیم، اورانیوم غنی شده و آب سنگین در بازار دنیا به فروش می رسانیم و این همان موادی است که یک سال و دو سال پیش به عنوان مناطق ممنوعه برای ایران بود.
وی ادامه داد: امروز مسیر و راه برای حرکت ما باز شده است، برخی ازاقلام حساس صنعت نفت و پتروشیمی که تا شش ماه پیش با قیمت گزاف می خریدیم امروز برخی از آنها را به نصف، یک سوم قیمت و حتی یک دهم قیمت در بازار خریداری می کنیم تا دیروز یک کشور در برخی از کالاها فروشنده بود و نمی توانستیم با آنها چانه بزنیم اما امروز ده ها کشور فروشنده هستند و می توانیم در بازار جهانی بهترین کالا را با مناسب ترین قیمت خریداری کنیم.
رئیس جمهوری گفت: ما به تلاش این ملت افتخار می کنیم و برجام ثمره تلاش ملت بزرگ ایران و ثمره هدایت های رهبر معظم انقلاب است.

*** مردم مثل هفتم اسفند پای صندوقهای رای بروند
روحانی گفت: امروز در مقطعی هستیم که بعد از برداشته شدن تحریم ها از این فضا باید استفاده کنیم،رقابت، حزب و جناح در دوران انتخابات اشکالی ندارد، دوران انتخابات دوران رقابت است و امروز که انتخابات در بخش بزرگی از کشور تمام شده و در بخش دیگر باقی مانده است و اوایل اردیبهشت انجام می شود مردم همانند هفت اسفند پای صندوق خواهند رفت.
وی ادامه داد: دیگر باید رقابت ها را کنار بگذاریم، برجام اگر نقدی داشت مربوط به زمانی بود که هنوز تصویب و اجرا نشده بود، برجامی که رهبر معظم انقلاب، مجلس و شورای عالی امنیت ملی و همه تایید کردند امروز زمان اجرای آن است، امروز زمان اجراست، امروز دیگر زمان برخی از نقدها و بیان ها نیست.
وی تاکید کرد: امروز باید از این فرصت و فضا استفاده کنیم و همه ما باید برادرانه و منسجم در کنار هم برای ساختن ایرانی آباد تلاش کنیم و اطمینان داشته باشید دولت منتخب شما به حول و قوه الهی با هدایت های رهبری وکمک شما مردم در تمام میدان ها چیزی را کم نخواهد گذاشت.
روحانی ادامه داد: در اجلاس سازمان کنفرانس اسلامی که با حضور ۵۶ کشور عضو این سازمان برگزار شد، یکی دو کشور دنبال این بودند که صحنه کنفرانس اسلامی را به گونه ای کنند که بگویند ایران دشمن آرامش منطقه است و در امور داخلی دیگر کشورها مداخله می کند اما در سرتاسر این کنفرانس همه نطق ها و سخنرانی ها ما کاری که خود می خواستیم انجام دهیم را انجام دادیم، می خواستیم بگوییم دشمن دنیای اسلام، تروریسم و صهیونیسم است و در این هدف بلند موفق بودیم.
رئیس شورای عالی امنیت ملی گفت: سراسر این کنفرانس در مذاکره و نطق سران کنفرانس فضایی بود که از ایران تجلیل شد ولو اینکه یکی دو کشورهمواره دنبال این بودند که زهر خود را بریزند اما عظمت این ملت و کشور جایگاه خود را در دنیای اسلام و سراسر جهان خواهد داشت و روز به روز بیشترخواهد شد.
روحانی گفت: امروز زمانی است که همه ما باید در فضای بعد از برجام به دنبال اخلاق و اقتصاد باشیم این در حالی است که در گفت و گوی تلفنی ایام عید با مراجع تقلید، یکی از مراجع بزرگ قم عنوان کرد که امسال کاری کنید سال برجام اخلاقی باشد، به تعبیر او برجام دو باید برجام اخلاقی باشد و ما باید در سال جاری اخلاق، ادب، راستگویی، خدمت به مردم و عظمت کشور را همواره مد نظر داشته باشیم.
روحانی اظهار داشت:امسال سال اقتصاد، اقتصاد مقاومتی و اقدام و عمل است، دیروز دولت و معاون اول رئیس جمهوری برنامه های سال ۹۵ را برای اقتصاد مقاومتی ابلاغ کرد، حدود یکسال روی این برنامه کار و مطالعه شده است این در حالی است که برنامه را نمی توان یک روزه ابلاغ کرد، این برنامه ها تدوین شده و همه اسناد پشتیبان دارد.
وی تصریح کرد: ان شاء الله امسال همه در کنار هم دست به دست هم دستور رهبر معظم انقلاب مبنی بر مقاومتی را اجرا وعملیاتی می کنیم، اقتصاد مقاومتی به معنای این است که بتوانیم صادرات غیرنفتی خود را نسبت به واردات غیرنفتی افزایش دهیم و بعد از ۶۳ سال، سال ۹۴ نخستین سالی بود که دولت توانست در صادرات غیرنفتی بر واردات پیشی بگیرد، این افتخار بزرگ برای ملت ایران بود.

*** تجلیل از مردم سمنان
رئیس جمهوری که در شهر سرخه استان سمنان متولد شده است، در آغاز سخنانش از این استان به عنوان « دیار امن و امان و ایمان» نام برد و بازگشت به آن را دارای لذتی خاص دانست.
روحانی گفت: نگاه به مردم استان سمنان و شهر و دیار و خیابان و خطه استان سمنان برای من یادآور دوران کودکی و جوانی و یادآور سرزمین علم و ادب و اخلاق است.
وی ضمن سلام و درود بر مردم گرمسار ، آرادان، سرخه، سمنان، مهدیشهر، دامغان، شاهرود، میامی و سراسر این خطه تصریح کرد: پیر و جوان و مرد و زن استان سمنان که در تاریخ پرافتخار انقلاب، دفاع مقدس و همه مراحل پشتیبان امام راحل، رهبری نظام و کشور بوده و هستند، همچنان در همین مسیر خواهند بود.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*