استاندار خراسان جنوبی: زیرساخت‌های سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در خراسان جنوبی آماده شد

 

خدمتگزار استاندارخراسان جنوبی

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت‌های زیادی است و باید بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری وارد شود، گفت: همه چیز برای سرمایه گذاری کشور چک در خراسان جنوبی فراهم است و ما آمادگی لازم داریم.

 وجه الله خدمتگزار ظهر امروز در دیدار با معاون وزیر امور خارجه کشور چک اظهار داشت: خراسان جنوبی استانی با قابلیت‌ها و پتانسیل‌های زیاد است.

وی با بیان اینکه دولت یازدهم علاقه مند است تا در زمینه کاری ارتباط خوبی با کشورهای مختلف داشته باشد، افزود: جمهوری چک از کشورهای مهم اروپایی است که آمدن وزیر امور خارجه همکاری بین دو کشور تأمین یابد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه امید است دو کشور ایران و چک در حوزه‌های مختلف به ویژه تجاری با یکدیگر همکاری کنند، گفت: استان خراسان جنوبی توان زیادی در بخش صنعت و معدن دارد و امید است بتوانیم در زمینه همکاری تجاری معدنی همکاری داشته باشیم و ما هم در این راستا حمایت و پشتیبانی لازم را انجام می‌دهیم تا با تجار و بازرگانان به نتیجه برسیم.

خدمتگزار با بیان اینکه در تولیدات برخی از محصولات مانند صنایع دستی، محصولات کشاورزی و معادن استان خراسان جنوبی از امکانات خوبی برخوردار است، افزود: ۲٫۵ میلیارد تن ذخایر معدنی در استان داریم و در حوزه گردشگری و صنایع دستی از پتانسیل خوبی برخوردار هستیم.

وی با اشاره به اینکه گردشگران شما می‌توانند از طبیعت کویر خراسان جنوبی استفاده کنند، اظهار داشت: تجاری که علاقه مند هستند تا در بخش خصوصی همکاری کنند می‌توانند از امکانات استان بیشتر استفاده کنند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه یک سوم تجارت و صادرات کشور افغانستان از طریق استان خراسان جنوبی انجام می‌شود، گفت: در بخش معدنی و فرآورده‌های معدنی اگر ماشین آلات مخصوص داشته باشید، می‌توانیدتبادل معدنی با استان خراسان جنوبی انجام شود.

خدمتگزار با بیان اینکه از نظر دانشگاهی، دانشجویان و اساتید جزو استان‌های برتر در کشور هستیم، افزود: در حوزه فناوری علوم نوین نیز قابلیت زیادی داریم و می‌توانیم تبادل علمی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه یکی از شهرهای خراسان جنوبی با یکی از شهرهای کشور چک که قابلیت داشته باشند می‌توانند با یکدیگر همکاری کنند، اظهار داشت: در شرایط فعلی که در دنیا حاصل شده ارتباط خوبی با کشورهای دنیا برقرار کرده است و جمهوری چک هم می‌تواند از این فرصت استفاده کند.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بین ۸ تا ۹ نفر از سفیران کشورهای مختلف به خراسان جنوبی سفر کرده‌اند، گفت: در برخی بخش‌ها توافقات خوبی با آنها حاصل شده است و امیدواریم همکاری در حوزه بخش خصوصی فراهم شود و این مسیر را دنبال کنیم.

خدمتگزار با بیان اینکه ما مصمم هستیم در امر سرمایه گذاری که از طرف شما اقدام شود، ما هم آمادگی لازم برای حمایت داریم، افزود: تاکنون کشورهای چین و آلمان در بخش معدن ما سرمایه گذاری کرده و اگر مجموعه شما هم بیایند در حوزه معدن امکانات خوبی از نظر معدنی و تکنولوژی داریم که با سرمایه گذاری اقدام برد برد حاصل می‌شود.

وی با بیان اینکه خیلی از امور باید به بخش خصوصی واگذار شود، اظهار داشت: دولت از بخش خصوصی حمایت می‌کند و در بحث مذاکرات ۱+۵ که نشان از عزم جدی ایران بود برخی همکاری خوبی داشتند اما در دوران تحریم کشور آمریکا رفتاری دیگر نشان داد اما کشور ایران به گونه ای رفتار کرد که فضا برای همکاری با کشورهای دیگر فراهم بود.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی با وجود هم مرزی با افغانستان امن ترین استان است، گفت: بانک مرکزی آماده سرمایه گذاری تجار شما است و در این زمینه هیچ مشکل و دغدغه نگرانی نداسته باشید.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*