اخبار سیاسی

بدحجابی از اختلاس بدتر است

آیت‌الله علم‌الهدی در ادامه سلسله جلسات تفسیر قرآن هفتگی خود در مهدیه مشهد در مورد علت تأکیدات همیشگی خود روی آسیب‌های مسأله بدحجابی، گفت: انسانی که مالِ مردم را می‌خورد یا حرف حرامی می‌زند یا نگاه حرامی می‌کند، مرتکب گناهانی شده است که فقط خود او را منحرف می‌کند، در حالی که بدحجابی گناهی است که انسان را ابزار می‌کند تا شیطان دیگران را منحرف سازد. وی افزود: آن زن و دختری که خدا و قرآن و معاد را هم قبول دارد اما حجاب را از دست داده و آرایش کرده و با موی پریشان مقابل مرد نامحرم ظاهر شده، علاوه بر اینکه خودش گناه کرده، ابزاری برای وادار کردن حداقل ۱۰۰ نفر دیگر به کار حرام می‌شود، از این‌رو این گناه از بدترین گناهان است. 

 

 

گفته می شود چند روزی است که خبرهایی مبنی بر خرید باشگاه نفت تهران توسط حسین هدایتی شنیده می شود و به نظر می رسد که هدایتی بار دیگر قصد حضور در فوتبال را دارد. این در حالی است که طبق شنیده ها از افراد نزدیک به هدایتی، وی قصد ورود به دنیای فوتبال را ندارد و قرار شده یکی از شرکت های هولدینگ زیر مجموعه استیل آذین باشگاه نفت را در اختیار بگیرد. هدایتی عنوان کرده در صورتی به صورت مستقیم وارد فوتبال خواهد شد که بتواند باشگاه پرسپولیس را در اختیار بگیرد.

شرط عربستان برای برقراری رابطه با ایران

وزیر خارجه عربستان سعودی اعلام کرد که برقراری روابط با ایران در صورتی ممکن است که این کشور از اقدامات «خصمانه» خود در منطقه دست بر دارد.به گزارش المیادین، مقامات سعودی بار دیگر با ادعاهای تکراری خود برای برقراری روابط با ایران به نوعی پیش شرط تعیین کردند.عادل الجبیر» وزیر خارجه عربستان سعودی با ادعای اینکه ایران سیاستهای «خصمانه» در منطقه اتخاذ می کند، گفت: اگر ایران به این سیاستهای خود ادامه دهد، برقراری روابط عربستان با این کشور سخت و دشوار است.پیش از این، «ترکی فیصل» شاهزاده سعودی و رئیس اسبق دستگاه اطلاعاتی عربستان در مصاحبه با شبکه بی بی سی گفته بود که اگر ایران نیروهای خود را از سوریه خارج کند، عربستان آماده است با ایران وارد مذاکره مستقیم شود

 

واکنش سفارت روسیه در تهران به انتشار خبر ازدواج با دختران روسی

به تازگی در شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های تلگرامی عکس زیر به سرعت در حال دست به دست شدن است.گفتنی است متن “خبر در خصوص ویزای ازدواج و دریافت تابعیت روسیه صحت ندارد” که بر روی درب سفارت روسیه در تهران نصب شده در پی واکنش به خبر ازدواج با دختران روسی بوده است.

پارسال از کدام کشورها بیشتر خرید کردیم؟

اولین مبداء واردات ایران در ۱۲ ماهه سال ۹۴، کشور چین است که همچنان اولین شریک تجاری ایران محسوب می‌شود.در این سال، ایران معادل ۱۰ میلیارد و ۴۵۶ میلیون دلار کالا از چین وارد کرده است. واردات ایران از امارات متحده عربی به ارزش هفت میلیارد و ۸۳۷ میلیون دلار و از کره معادل سه میلیارد و ۶۸۲ میلیون دلار است.بر اساس گزارش گمرک از تجارت خارجی ایران در سال ۹۴، ایران در این سال معادل سه میلیارد و ۱۳ میلیون دلار کالا از ترکیه و معادل دو میلیارد و ۵۳۹ میلیون دلار کالا از سوئیس وارد کرده است.ارزش واردات ایران از سایر کشورها نیز معادل ۱۳ میلیارد و ۹۷۳ میلیون دلار است.جمع کل واردات ایران در سال ۹۴ معادل ۴۱ میلیارد و ۴۹۹ میلیون دلار بوده است.نمودار زیر بر اساس گزارش گمرک از تجارت خارجی ایران در سال ۹۴ تهیه شده است. این خبر را اقتصاد نیوز منتشر رکده است.

 

گفته می شود یک نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به واگذاری زمین های دولتی از سوی منابع طبیعی، سازمان جنگل ها و سازمان امور اراضی به افراد و شرکت ها برای مقاصد معین، گفته در ۱۰ سال گذشته سه میلیون هکتار زمین دولتی یعنی حدود ۳۰ میلیارد متر مربع زمین برای انجام پروژه ها واگذار شد اما متاسفانه نظارت قانونی بر این زمین ها پس از واگذاری صورت نگرفته است.وی با بیان اینکه این زمین ها برای مقاصد معین واگذار شدند، افزود: برخی از این زمین ها به دانشگاههای علوم پزشکی برای ایجاد مراکز درمانی، برخی برای احداث شهرکهای صنعی، برخی برای احداث کارخانه ها و ایجاد اشتغال واگذار شدند.منتخب آمل در مجلس دهم گفت: قانون جامعی برای نظارت بر آنها وجود ندارد و معلوم نیست که این زمین برای همان اهداف بکار گرفته شدند یا خیر.یوسفیان افزود: قانون باید تعیین تعکلیف کند که این زمین های واگذار شده برای همان هدف بکار گرفته شدند یا نه. مثلا زمینی که برای شهرک صنعتی داده شده آیا تبدیل به شهرک صنعتی شده یا شهرک مسکونی و از داخل آن برج سبز شده است.افکار خبر این مطلب را منتشر کرده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*