آخرین خبر :

اخبار سیاسی

هیأت رئیسه مجلس دهم، ترکیبی خواهد بود

حجت‌الاسلام‌ غلامرضا مصباحی‌مقدم در گفت‌و‌گویی، ضمن تحلیل انتخابات هفتم اسفندماه، وضعیت اقتصادی خانواده‌های کم درآمد جامعه و سرخوردگی آنها را موجب کاهش مشارکت حامیان اصولگرایان در انتخابات دانست و وجود لیست‌های ترکیبی در میان اصولگرایان را مصداق خودزنی عنوان کرد. این نماینده مجلس با اشاره به جذب آرای خاکستری از سوی اصلاح‌طلبان، تاکیدات رئیس دولت اصلاحات برای رای دادن به دو لیست اصلاح‌طلبان را نیز در پیروزی آنها در تهران موثر دانست. وی درباره پیش‌بینی خود از ریاست مجلس آینده با بیان این‌که «رئیس فعلی در دستیابی به صندلی ریاست موقعیت برتری نسبت به محمدرضا عارف دارد» گفت که احتمالا هیأت رئیسه مجلس دهم، ترکیبی خواهد بود. این خبر در ایسنا منتشر شد.

پرده برداری ضرغامی از علت برگزار نشدن مسابقه خر سواری!

ضرغامی نوشت “می دانید چرا در دنیا هیچگاه مسابقه ” خرسواری” برگزار نمی شود ؟! پس از انجام تحقیقات میدانی و عملی بسیار جانورشناسان، مشخص شد که اسب ها در میدان مسابقه فقط در خط راست و مستقیم حرکت کرده و نه تنها مانع جلو رفتن و تاختن سایر اسبها به جلو نمی شوند ، بلکه هرگاه سوارکار خودشان یا سایر اسبها به زمین بیفتد، تا حد امکان که بتوانند آن سوارکار سقوط کرده را لگد نمی کنند.اما خرها وقتی در خط مسابقه قرار می گیرند ، پس از استارت اصلا توجهی به جلو و ادامه مسیر مسابقه به صورت مستقیم نداشته و فقط به خر رقیب که در جناح چپ و یا راستش قرار دارد ، پرداخته و تمام تمرکزش ،ممانعت از کار دیگران است، یعنی تنها هدفشان این است که مانع رسیدن خر دیگر به خط پایان شوند. ! حتی به این قیمت که خودشان به خط پایان نرسد.

 

مطهری فراکسیون جدید در مجلس راه می اندازد

علی مطهری نماینده مردم تهران در گفت‌وگویی،‌از بررسی تشکیل فراکسیون مستقلین در مجلس دهم خبر داد.وی افزود: ممکن است فراکسیون مستقلین تحت عنوان “صدای ملت” در مجلس دهم شکل گیرد. منتخب مردم در مجلس دهم در ادامه با اشاره به تعامل مجلس دهم با دولت یازدهم در سال آینده گفت: معقتدم به دلیل تغییر ترکیب مجلس دهم، این مجلس تعامل و همکاری بیشتری در سال ۹۵ با دولت خواهد داشت . عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نهم در ادامه در پاسخ به سوالی درباره اینکه اگر در حوزه‌های انتخابیه گزینه‌های اصلاح‌طلبی به چشم نخورد آیا ممکن است از گزینه‌های اصولگرایی در مجلس دهم حمایت کنید و یا خیر؟، گفت: بله. بالاخره ما از گزینه‌هایی که اصلح هستند،‌ حمایت خواهیم کرد حال آن فرد ممکن است اصلاح‌طلب یا اصولگرای معتدل باشد.این خبر توسط باشگاه خبرنگاران منتشر شد.

 

گفته می شود پس از آنکه اوباما اعلام کرده بود در سفر رجب طیب اردوغان رییس جمهوری ترکیه با او دیدار نخواهد کرد و معاون رییس جمهور آمریکا با اردوغان دیدار خواهد کرد. ‏در نهایت شب گذشته رهبران ترکیه و آمریکا با یکدیگر دیدار کردند و در مورد تروریسم و وضعیت مهاجران تبادل نظر کردند.

گفته می شوددونالد ترامپ در بخشی از مصاحبه با شبکه خبری «ام اس ان بی سی» گفته به نظر من ناتو دیگر بی فایده و کهنه شده است.ترامپ در ادامه، ضمن اشاره به این مطلب که درباره استفاده از سلاح های هسته ای بسیار آهسته، پردرنگ و مردد است، گفت: شاید روزی ما مجبور شویم از سلاح های هسته ای استفاده کنیم.مجری با حالتی شگفت زده پرسید: شاید ما بخواهیم از سلاح های هسته ای استفاده کنیم؟ ما قصد داریم در کجای خاورمیانه (غرب آسیا و شمال آفریقا) سلاح هسته ای بیاندازیم؟ترامپ پاسخ داد: بگذارید توضیح دهم؛ اگر کسی ما را هدف سلاح هسته ای قرار دهد، آیا ما نباید مقابله به مثل کنیم؟ هرچند (احتمال استفاده از) سلاح های هسته ای باید از روی میز برداشته شود، شاید زمانی فرا برسد که ما احتمالاً مجبور به استفاده از این نوع سلاح ها شویم.
گفته می شود حجت الاسلام حسین ابراهیمی در مورد احتمال ریاست هاشمی بر مجلس خبرگان رهبری گفته هاشمی با توجه به ترکیب مجلس خبرگان پنجم نمی‌تواند امید داشته باشد که بازهم به کرسی ریاست مجلس خبرگان تکیه بزند. با توجه به زاویه‌ای که ایشان با جامعه روحانیت گرفته بعید است نمایندگان خبرگان رای به ریاست ایشان بدهند.وی درباره ریاست آینده مجلس خبرگان هم پیش بینی کرد: تصورم می‌کنم رقابت بین آیات موحدی کرمانی و هاشمی شاهرودی خواهد بود.ابراهیمی با بیان اینکه بعید است هاشمی و روحانی در سال آینده در جلسات جامعه روحانیت حضور پیدا کند گفت: هاشمی هیچ وقت نگفته است که در این جلسات شرکت نمی‌کند اما می‌گفتند به دلیل مسائل امنیتی در این جلسات شرکت نمی‌کنند چون معتقد هستند که مکان‌هایی که جامعه در آن تشکیل می‌شود امنیت ندارد.

گفته می شود وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره دلایل لغو سفر رییس جمهور به اتریش توضیحاتی را ارائه کرد.حسن قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت در این باره نوشته قرار بود روز سه شنبه بعد ازظهر، رئیس جمهوری را به همراه تنی چند از وزرا و مشاورین در سفر به اتریش همراهی کنم. در واپسین ساعات سفر از سوی دکتر روحانی لغو و به زمان مناسب موکول شد. دفتر رئیس جمهور علت تعویق سفر را “ملاحظات امنیتی و تامین شرایط مطلوب تر در خصوص برنامه و توافقات مورد نظر دو کشور” اعلام کرد.متحیرانه برنامه ای دیدم که آشکارا رویکرد رییس جمهور اتریش و مقامات آن کشور را بر موضع ریاست جمهوری خودمان ترجیح می داد. اینکه گویی “امنیت در حد اعلا برقرار بوده، تدابیر شدید امنیتی درست شبیه سفر رؤسای جمهور روسیه، چین و آمریکا در نظر گرفته بوده” و … لذا اطلاعیه دفتر رییس جمهوری ایران بی اساس است!درد است. متاسفانه عده ای ندانسته، و چه بسا برخی هم آگاهانه، حقایق و منافع ملی را به پای سیاست قربانی می کنند. و البته مقامات و بخش های مسئولی هم، با کم کاری و بی دقتی، باعث تخریب و تضعیف مواضع جمهوری اسلامی؛ و بهانه دادن به این و آن، می شوند.در همین حد و با اطلاع دقیق از جزئیات رویداد، اعلام می کنم که رئیس جمهوری شجاعانه و از موضع “عزت، حکمت و مصلحت” یک تصمیم انقلابی گرفت. تا از این پس، همه میزبانان نماینده ملت رشید و عزیزمان بدانند که “عزت و اقتدار ایران و ایرانی” از چه درجه اهمیتی برخوردار است. این تصمیم، مستحق تکریم و قدرشناسی است یا تخریب؟! و آیا شایسته است که بدلیل عدم امکان بیان خیلی از مسایل (بخاطر مصلحت و منافع کشور)، بهره برداری سیاسی شود و افراد و تریبونها حقوق مردم را نادیده بگیرند؟

 

 

 

عزم ده نمکی برای ساخت فیلم هاشمی ها!

مسعود ده نمکی در اینستاگرام خود به نقد دیدگاه های آقای هاشمی با موضوع «شاید فیلم هاشمی ها را بسازم» پرداخته است که بخشی از آن را در زیر می خوانید:هاشمی ها عنوان فیلمی می تواند باشد که نسل امروز و فردا را با تاریخ معاصر ایران به ویژه نیم قرن اخیر بیشتر آشنا کند، بازیگری توانمند که هم می تواند نقش اپوزیسیون را بازی کند و هم اپوزسیون، هم رئیسی باشد که بادیگاردهای سیاسی اش دنبال مادام العمر کردن حکومتش باشند و هم خودش معلم دموکراسی.هم می تواند زیر میز بازی باخته بزند و هم می تواند خود را استاد رعایت اخلاق و قواعد بازی سیاسی جا بزند؛ هم می تواند چپ ها و ملی مذهبی ها را در دوران قدرتش آب خنک بخوراند هم می تواند پدرخواندگی آنها را در دوران فترتش بکند و هم قصه شاه و شاه بازی را از افکار عمومی پاک کند. اما مطمئناً تاریخ در توییت خلاصه نمی شود.شاید با ساخت این فیلم جوانان خوش قلب کشورم بفهمند که نباید بازیچه کسانی شد که هم از دیوار لانه جاسوسی بالا می روند و هم پایش بیفتد سر زیر آب می کنند و شهید می سازند و هم نقش معلم دموکراسی و مدارا می شوند.اگر فیلم هاشمی ها را بسازم شاید دیگر نیازی به ساخت فیلمی تاریخی برای ترسیم انحراف خواص و شکل گیری عاشورای سال ۶۱ هجری نخواهیم داشت چون دوران ما پر شده از کسانی که نقش آقاها و آقازاده های صدر اسلام را بازی می کنند.خدا کند در این صف بند که هر روز پر رنگ تر می شود، آقایان به فکر دین خود باشند نه دنیای خود.لازم به توضیح است بعد از نگارش این متن هر اتفاقی و رسوایی برای من افتاد این صفحه حک شده بوده و ارادت خود را به حاجی گرینف ها ثابت کردم.

 

روایت جدید از مکالمه تلفنی روحانی و اوباما

شبکه «بی‌بی‌سی» در مستندی با موضوع عملکرد اوباما، روایت جدیدی از مکالمه رئیس‌جمهوری اسلامی کشورمان و رئیس جمهوری آمریکا مطرح کرده است.دربخشی از مستند شبکه دوم تلویزیون بی‌بی‌سی موسوم به «پشت دیوارهای کاخ سفید» که به بررسی حوادث دوران ریاست‌جمهوری باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا می‌پردازد، محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران هم به اظهار نظر در این باره پرداخته است.بخشی از قسمت سوم این مستند با عنوان «خرابش نکن» مسائل مربوط به دولت اوباما در قبال ایران را بررسی می کند. اظهارنظرها درباره مسائل مربوط به مکالمه تلفنی اوباما و روحانی در همین قسمت مطرح شده‌ است.در اولین سفر روحانی به نیویورک برای شرکت در شصت و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در مهرماه سال ۱۳۹۲ گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره احتمال ملاقات اوباما و روحانی مطرح شده بود.این ملاقات انجام نشد، اما در لحظات بازگشت روحانی به ایران گفت‌وگوی تلفنی بین دو طرف انجام شد.بن رودز»، معاون مشاور امنیت ملی آمریکا در این مستند بی‌بی‌سی در همین‌باره می‌گوید: «وقتی به نیویورک رسیدیم، هنوز مشخص نبود که آیا این دیدار قرار است برگزار شود یا خیر. هر بار که بنا بود قرار این ملاقات تنظیم شود، اینطور به نظر می‌رسید که آنها با فشارهایی از تهران، پا پس می‌کشند و در نهایت به نظر رسید که برای آنها دشوار است که این ملاقات انجام شودپس از «بن‌رودز»، محمد جواد ظریف می‌گوید: «می‌دانم که هر دو طرف از اینکه این ملاقات انجام نشده بود، ناراحت بودند و دنبال فرصتی بودند که به نوعی آن را جبران کنندگوینده «بی‌بی‌سی» در اینجا ادعا می‌کند که ایران پیشنهاد گفت‌وگوی تلفنی میان روسای جمهور دو کشور را مطرح می‌کند.

گفته می شود میثم دوست محمدی منتخب ۲۴ ساله مجلس خبرگان در گفت و گویی بیان داشت، تایید صلاحیت بنده برای انتخابات خبرگان رهبری به گونه ای مرا تبدیل به پدیده انتخابات کرد به طوری که رسانه های بیگانه سعی داشتند با حمایتشان مرا وارد لیست خود کنند. به گمان دشمن رویش در حوزه علمیه وجود ندارد و خط فکری طلاب جوان نیز همسو با انقلاب نیست.حضور من در این انتخابات برای از بین بردن گمان های غلط دشمن است. من برای کسب رای و نشستن بر صندلی قرمز حضور پیدا نکردم. من برای اثبات این امر آمده ام که رویش های انقلاب اسلامی پس از ۳۷ سال تنها در حوزه هسته ای و پزشکی نیست بلکه در زمینه نمایندگی مجلس خبرگان رهبری نیز رویش وجود دارد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*