آیت‌الله هاشمی رفسنجانی: دور دوم انتخابات باید مانند دور اول پرشور برگزار شود

 

منتخب نخست مردم تهران در خبرگان پنجم از مردم مناطقی که مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در آن برگزار می‌شود خواست با همان شور و احساس تکلیف و وظیفه دینی و ملی پای صندوق‌های رأی حضور یابند و حماسه دور اول را پرشور تکرار کنند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت ‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی، صبح امروز یکشنبه در دیدار جمعی از اعضای ستاد خبرگان مردم، نتایج انتخابات اسفند ماه ۹۴ را تأکیدی مجدد بر اقتدار اراده ملت دانست و گفت: باید از زحمتی که اقشار مختلف مردم در سراسر کشور به خصوص در تهران کشیده‌اند، قدردانی و از آن در جهت تقویت پایه‌های نظام استفاده کرد.
وی با تشریح گزارش‌های کتبی و شفاهی از هزینه‌های ستاد خبرگان مردم که به ایشان ارائه شد، گفت: بارها گفته بودم که به خاطر شناخت کامل مردم از من، نیاز به تبلیغات آنچنان نیست و فقط کافی است که برنامه‌ها و افکار به مردم معرفی شود.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اهانت به رقبا و زیر پا گذاشتن قانون را بخشی از نبایدهای انتخابات در جمهوری اسلامی دانست و گفت: باید برای رفع این عیب تلاش کنیم ، چراکه انقلاب اسلامی، برای عزت مردم و کشور ایران، گسترش تعالیم مکتب اهل بیت(ع) و تقویت مکارم اخلاق اسلامی و انسانی بود.
هاشمی رفسنجانی با بیان این جمله که «این انتخابات درس‌های زیادی داشت»، گفت: یکی از نکات غم‌انگیز این انتخابات، تلاش بعضی از معمّرین برای تخریب رقبای انتخاباتی بود که اگر جوانان نمی‌دانستند، خودشان می‌دانستند که دارند دروغ می‌گویند.
وی با اشاره به خاطره‌ای از یک جشن مذهبی در پاکستان در سال‌های قبل از انقلاب و همچنین ترجمه کتابی از جرج‌ جرداق درباره ویژگی‌های حضرت‌ علی(ع)، گفت: در صورتی می‌توانیم ادعای مسلمانی کنیم که گوشه‌هایی از گفتار و رفتار آن شخصیت بی‌نظیر را در زندگی خود داشته باشیم.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام حضرت علی(ع) را قرآن ناطق توصیف کرد و با بیان تاریخچه جمع‌آوری قرآن در صدر اسلام، به قرآن منسوب به آن امام همام اشاره کرد و گفت: چنان شخصیتی که عزیز پیامبر(ص) و مسلمانان بود، پس از ماجرای غدیر و اتفاقات پس از رحلت نبوی، در گفتار و رفتار بر رأی و نظر مردم تأکید می‌کردند.
هاشمی رفسنجانی با بیان این جمله که «حضرت علی راستگوترین انسان تاریخ است»، گفت: گفتار ایشان در نهج‌البلاغه و سیره ایشان در تاریخ نشان از توجه عمیق به آرای مردم دارد.
وی با تأکید بر این جمله که «اسلام آمده تا روز قیامت، مردم را هدایت کند»، گفت: بهترین راه برای فهم تعالیم اسلام و قرآن در شرایط فعلی که ۱۴۰۰ سال از آن گذشته، اجتهاد به عنوان مکمّل خاتمیت دین اسلام است.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به برنامه‌های امام راحل به عنوان مجتهدی آگاه و فقیهی سیاسی، برای مبارزه با طاغوت، گفت: ایشان براساس تعالیم امام علی(ع) همواره بر نقش مردم در همه مقاطع انقلاب اسلامی تأکید می‌کرد که علی‌رغم منصب آسمانی ولایت، براساس وصیت نبوی، وقتی مردم را آن‌گونه دید، کارها را به خودشان واگذار کرد و مشغول کشاورزی شد که آثارش در منطقه ینبع عربستان برقرار است.
هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خویش، برگزاری آرام و حضور چشمگیر مردم را از ویژگی‌های انتخابات ۷ اسفند خواند و با اشاره به ابراز رضایت و خشنودی رهبری معظم انقلاب از برگزاری خوب انتخابات، گفت: باید در این مسیر فرهنگ‌سازی کنیم تا نمونه‌ای برای برگزاری انتخابات آرام و سالم در جهان باشیم.
وی با تأکید بر اهمیت برگزاری هر چه باشکوهتر دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در اردیبهشت ماه، از مردم مناطقی که انتخابات در آن برگزار می‌شود، خواست با همان شور و احساس تکلیف و وظیفه دینی و ملی پای صندوق‌های رأی حضور یابند و حماسه دور اول را پرشور و با انتخاب کاندیدا یا کاندیداهای اصلح تکرار کنند.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام جوانان و بانوان را از تأثیرگذاران واقعی در انتخابات و نتایج آن دانست و گفت: کشور ایران، یک کشور جوان است که باید با استفاده از تجربه‌های معمرین، برای آینده آن تلاش کنیم.
هاشمی رفسنجانی، بروز و ظهور طلبه‌های جوان در حوزه‌های علمیه را سرمایه‌‌ای دیگر برای نظام اسلامی دانست و گفت: جوانان دانشجو و طلبه باید برای رشد آگاهی مردم در جهت تقویت پایدار مردم سالاری دینی تلاش و فرهنگ سازی کنند که از ضرورت‌های زمانه است.
وی ملت ایران را ملتی بی‌نظیر و وفادار به مکتب اسلام، مذهب تشیّع و آرمان‌های امام و شهدا توصیف کرد و گفت: باید برای سربلندی سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی این ملت در جهان تلاش کرد که در سایه انقلاب اسلامی، علاوه بر مردها، زنان تحصیلکرده‌ای هم پیدا شده‌اند که بی‌شک آینده کشور در دستان دختران و پسران دانش آموز، دانشجو و دانشمند امروز است.
در آغاز این دیدار که به خاطر انبوه حضور جوانان، بسیاری در گوشه گوشه سالن ایستاده به سخنان گوش می‌دادند، آقایان حبیب پارسا و علی زمانی ضمن ارائه گزارشی از برنامه‌ها و فعالیت‌های ستاد خبرگان مردم به بیان دیدگاه‌های خویش درباره مسایل مختلف پرداختند.
آقای شامحمدی دبیر حزب کارگزاران در شهرری که گزارشی از اوضاع اقتصادی، اجتماعی و سیاسی شهرری ارائه کرد به قرائت شعری درباره اقدام آیت‌‌الله هاشمی رفسنجانی پرداخت و سپس نماهنگی از سخنان رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به همراه تصاویری از اتفاقات سرنوشت ساز انقلاب اسلامی، دعوت نخبگان علمی و هنری از مردم برای شرکت در انتخابات و اهمیت برگزاری پرشور انتخابات پخش شد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*