آخرین خبر :

مدیرکل بحران خراسان جنوبی خبر داد کاهش ۱۸ درصدی حجم خسارات ناشی از سیل در خراسان جنوبی

 

سیل در پاکستان1

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی با بیان اینکه از ۲۵ اسفندماه ۹۴ تاکنون ۸ سیل در استان رخ داده است، گفت: میزان خسارت سیل در این مدت ۱۱۷ میلیارد ریال بود که با توجه به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد حجم خسارات کاهش داشته است.

سیدابوالحسن میرجلیلی اظهار داشت: از ۲۵ اسفندماه سال ۹۴ تاکنون  وقوع ۸ سیل در خراسان جنوبی رخ داده است.

وی با بیان اینکه سیلاب‌ها در این مدت در شهرستان‌های درمیان، نهبندان، سربیشه، زیرکوه و طبس بود، افزود: خسارات ناشی از سیل بیشتر به راه‌های روستایی، پل‌ها، تخریب مزارع، باغ‌ها، قنوات کشاورزان، آبگرفتگی معابر، تخریب شریان‌های حیاتی، آب و برق بود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: سرجمع خسارات ناشی از وقوع سیل از ۲۵ اسفند ۹۴ تاکنون ۱۱۷ میلیارد ریال است که حجم آن نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۸ درصد کاهش داشت و این کاهش در راستای اطلاع رسانی به موقع هواشناسی، مدیریت بحران به دهیاران و مردم بود.

میرجلیلی با بیان اینکه تعداد وقوع سیل در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل تغییر زیادی نداشته است، افزود: در روز ۱۴ فروردین ماه امسال سرمازدگی را در شهرستان‌های فردوس و سرایان شاهد بودیم و این سرمازدگی خساراتی را به باغ‌های کشاورزی وارد کرد.

وی اظهار داشت: از تمامی کشاورزان و باغداران استان خراسان جنوبی تقاضا داریم که نسبت به بیمه کردن محصولات و  باغ‌های کشاورزی خود اقدام کنند، زیرا سازمان مدیریت بحران کشور اعتبار خسارات را بیشتر در مباحث زیرساختی و زیر بنایی، بازسازی قنوات، مباحث آب و فاضلاب شهری و روستایی می‌دهد و طبق قانون مدیریت بحران اعتباری برای جبران خسارت محصولات کشاورزی از طریق مدیریت بحران داده نمی‌شود.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری خراسان جنوبی گفت: کشاورزان محصولات خود را بیمه کنند تا با توسعه فرهنگ بیمه محصولات کشاورزی در استان گسترش یابد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*