آخرین خبر :

عضو اتاق بازرگانی چک در بیرجند: ظرفیت‌های بالقوه منطقه ویژه اقتصادی بکارگیری شود

 

منطقه ویژه اقتصادی بیرجند

عضو اتاق بازرگانی جمهوری چک گفت: ظرفیت و مزایای خراسان جنوبی به ویژه منطقه ویژه اقتصادی آن بسیار مطلوب است و این ظرفیت را از طریق اتاق بازرگانی چک به سایر شرکت‌ها و فعالان اقتصادی اطلاع رسانی خواهیم کرد.

ایلیا مانژاک شامگاه دوشنبه در بازید از منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی اظهار داشت: در حقیقیت روابط اقتصادی و تجاری بین جموری چک و فعالان اقتصادی در ایران از تاریخ بسیار طولانی و موفق برخوردار بوده است.

وی افزود: هر دو کشور پروژه‌های فراوانی را پیاده سازی کردند به ویژه در ایران شرکت‌های تجاری چک در زمینه ترابری، منابع آب و نیرو کارهایی انجام داده اند و قطعا خواستار این هستیم که این مسیر را ادامه دهیم.

عضو اتاق بازرگانی کشور چک تصریح کرد: صنعت و معدن کاملا بخش تخصصی از اقتصاد است و اساسا از فرانسه و آلمان در این حوزه نیز فعالیت‌های بسیاری دیده شد اما صنعت و معدن چک نیز از تاریخ بیش از ۲۰۰ سال برخوردار است.

ایلیا مانژاک اظهار داشت: بخش‌های تخصصی و دانش فناوری در سرزمین‌های جمهوری چک افتتاح و اختراع شده و در زمینه رقابتی نیز فعالیت می‌کند.

وی با اشاره به منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی گفت: علاقه از سمت جمهوری چک برای ارتباط و همکاری وجود دارد و شرکت‌های متعددی در چک هستند که به صورت مشوق و استفاده از مزایای می‌توانند در مناطق مختلف حضور داشته باشند که منطقه ویژه اقتصادی بیرجند مزایای بسیاری دارد.

عضو اتاق بازرگانی چک بیان کرد: از مزایای منطقه ویژه اقتصادی خراسان جنوبی می‌توان به مرکزیت قرار گرفتن در ۴ مسیر ترانزیت بین الملل و فرودگاه قابل توجه آن اشاره کرد.

ایلیا مانژاک تصریح کرد: ظرفیت و مزایای خراسان جنوبی به ویژه منطقه ویژه اقتصادی آن را از طریق اتاق بازرگانی چک به سایر شرکت‌ها و فعالان اقتصادی اطلاع رسانی خواهیم کرد.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*