آخرین خبر :

صبح امروز؛ سومین جشنواره «اسوه‌های صبر و مقاومت» در خراسان جنوبی برگزار شد

سومین جشنواره ملی و بین المللی اسوه‌های صبر و مقاومت ‌با تجلیل از ۷۵ نفر از مادران‌‌، همسران، خواهران و دختران شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان خراسان جنوبی همزمان با سراسر کشور در سالن اجلاس دانشگاه پیام نور بیرجند برگزار شد.

سرهنگ علی قاسمی امروز (۱۸ فروردین) در مراسم سومین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت اظهار کرد: امسال در تمامی استان‌ها جشنواره تجلیل از اسوه‌های صبر و مقاوت به صورت همزمان در سراسر کشور و در چهار استان نبطیه، صور، بلعبک و بیروت از کشور لبنان و استان لازغیه سوریه برگزار شد.

وی با بیان اینکه جریان سازی فرهنگی- اجتماعی در راستای ترویج ارزش های مشارکت زنان در دفاع مقدس از اهداف کلی برگزاری این جشنواره است، افزود: همچنین
تجلیل از مقام شامخ و ارزشمند زنان مجاهد و آزاده با محوریت همسران رزمندگان، شهدا، جانبازان، تبیین نقش مادرانه همسران ایثارگران و شهدا و تاسی ایشان به الگوی فاطمی و زینبی و زمینه سازی جریان فرهنگی و ارزشی متعالی دفاع مقدس از دیگر اهداف جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: در سومین جشنواره اسوه‌های صبر و مقاومت از ۷۵ نفر از مادران‌‌، همسران، خواهران و دختران شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان تجلیل و تقدیر خواهد شد.

قاسمی در ادامه جریان سازی فرهنگی به منظور پرورش روحیه تکریم ایثارگران در جامعه و بویژه در نسل جدید، تقویت ایمان، معرفت دینی و ترویج فرهنگ دفاع مقدس بویژه در حوزه زنان و خانواده انسجام بخشی فعالیت های حوزه زنان و دفاع مقدس در دستگاهها و سازمانهای دولتی و غیر دولتی، تلاش برای ایجاد زمینه های حضور و مشارکت زنان و خانواده ها در ارائه سبک زندگی اسلامی ایرانی منطبق بر دوران دفاع مقدس و فعال سازی ظرفیت های مردمی در زمینه الگوهای فرهنگی دینی و ترویج فرهنگ دفاع مقدس به ویژه در حوزه زنان و خانواده را نیز از جمله اهداف جشنواره است.

وی با تاکید بر اینکه زنان در دوران دفاع مقدس نقش اساسی در پشتیبانی از رزمندگان برعهده داشتند، عنوان کرد: در موضوع خانواده در دفاع مقدس کم کاری شده است در حالی که برخی از خانواده‌ها چندین شهید تقدیم نظام مقدس اسلامی کردند و در نهایت صبر و مقاومت بودند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی از وجود ۷ هزار شهید زن در ایران اسلامی خبر داد و بیان کرد: همچنین ۴ هزار و ۶۰۰ جانباز زن و پنج آزاده زن در کشور هستند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*