تزریق این واکسن‌ها سبب اوتیسم می‌شود

به گفته سازمان غذا و دارو آمریکا، ابتلا به بیماری اوتیسم می‌تواند یکی از اثرات جانبی برخی واکسن‌ها همچون سیاه سرفه، کزاز و دیفتری باشد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان  گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛ بنابر بر گزارشی که سازمان غذا و دارو آمریکا منتشر کرد، ابتلا به بیماری اوتیسم به عنوان یکی از اثرات جانبی شدید استفاده از برخی واکسن‌ها شمرده شد و نگرانی افراد بسیار زیادی را برانگیخت. از جمله این واکسن‌ها می‌توان به واکسن سیاه سرفه، کزاز و دیفتری اشاره کرد.
بعد از گزارش این سازمان دال بر پذیرفتن آثار جانبی این قبیل واکسن‌ها، خرید و فروش این واکسن‌ها متوقف شد. برخی از این واکسن‌ها در دوزهای مختلف در سنین ۶ هفتگی و ۷ سالگی به کودک تزریق می‌شود و به همین علت می‌تواند بسیار خطرناک و سرنوشت‌ساز باشد.
سایر آثار جانبی این واکسن‌ها شامل پورپورای ناشناس کاهش پلاکت، سندروم مرگ زودهنگام نوزاد، آلرژی و حساسیت‌های شدید، عفونت باکتریایی پوستی، تشنج، هیپوتونی و آنسفالوپاتی است.
تحقیقات حاکی از آن است که ابتلا به بیماری اوتیسم می‌تواند واکنشی معکوس از طرف بدن افراد به این واکسن‌ها باشد. این در حالی است که مرکز پیشگیری و کنترل بیماری‌ها، صفحه‌ای را به اطلاعاتی راجع به ارتباط واکسن‌ها و اوتیسم اختصاص داده است و هنوز رابطه بین آن دو را تصویب نکرده است. دانشمندان و محققان در حال بررسی و تحقیقات بیشتری در مورد این موضوع و راه‌حل‌های آن هستند.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*