اخبار کوتاه سیاسی

گفته می شود عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی گفته شرکتهای واردکننده خودرو بیش از صد درصد در فروش محصولاتشان سود می‌کنند بنابراین زمزمه‌های افزایش قیمت این محصولات تنها نوعی زمینه‌سازی برای افزایش قیمت خودروهای داخلی است.علی خاکساری اظهار کرد: موضوع افزایش قیمت خودروهای وارداتی اگرچه از سوی واردکنندگان این محصول مطرح شده اما یک تصمیم هماهنگ شده با خودروسازان داخلی به خصوص ایران خودرو و سایپا است.وی با بیان اینکه برای توجیه افزایش قیمت خودروهای بی‌کیفیت داخلی می‌خواهند قیمت خودروهای وارداتی را افزایش دهند، خاطرنشان کرد: واردکنندگان خودرو هم‌اکنون از فروش هر دستگاه خودرو بیش از صد درصد سود می‌کنند بنابراین دلیلی برای افزایش قیمت این محصولات وجود ندارد.این کارشناس صنعت خودرو ادامه داد: برای مقابله با چنین اقداماتی باید هم تولید و هم واردات خودرو رقابتی شود زیرا در حال حاضر گروه خاصی با ارتباطاتی که دارند واردات خودرو را انحصاری کرده‌اند و مسبب چنین تصمیماتی هستند.

گفته می شود در پی حضور هیئت ایرانی در عربستان برای انجام مذاکرات در خصوص سرنوشت حج سال جاری، “بندر حجار،” وزیر حج سعودی به هیئت ایرانی اعلام کرده برگزاری راهپیمایی یا تجمعات در مکان های عمومی در زمان حج و یا بالابردن صدا هنگام دعا به منظور جلوگیری از اذیت حجاج دیگر ممنوع است.”حاتم قاضی،” سخنگوی رسمی وزارت حج عربستان در مصاحبه با شبکه الجزیره گفت: بندر حجار، وزیر حج سعودی روز پنج شنبه با هیئت ایرانی به ریاست سعید اوحدی (رئیس سازمان حج و زیارت) در جده به منظور بررسی ترتیبات حج سال جاری دیدار کرد.در این دیدار وزیر حج سعودی از هیئت ایرانی خواست در صورت وجود مجلات و یا کتابهایی متعلق به بعثه رهبری در خصوص ادای مناسک حج، ایران باید موافقت وزارت فرهنگ و رسانه عربستان را جلب کند.وزیر حج عربستان همچنین در دیدار با هیئت ایرانی بر مسأله آگاه کردن حجاج پیش از ورود به سرزمین وحی و پایبندی آنها به برنامه حرکت در گروه ها و دسته بندی های مشخص به منظورحفظ سلامت زائران تأکید کرده است.

راه افتادن کمپین «من ستایش هستم»

یک نماینده ی پارلمان افغانستان، به تجاوز و قتل «ستایش»، دختر شش ساله ی افغانستانی در ورامین واکنش نشان داد و از سکوت رسانه ها در ایران انتقاد کرد و گفت: سیاست حاکم بر رسانه های ایران و نفرت پراکنی علیه مهاجران در وقوع چنین جنایت ها و این چنین سرافکندگی ها نقش بسیار دارد.از روزهای پایانی هفته ی گذشته که خبر تجاوز و سپس قتل فجیع «ستایش» دختر ۶ ساله ی افغان در ورامین در جنوب تهران برای اولین بار در شبکه های اجتماعی پیچید، موجی از واکنش افغان ها در شبکه های اجتماعی شکل گرفته از جمله کمپینی به عنوان «من ستایش هستم» در فیسبوک تشکیل شده و به سرعت آمار بازدید آن بالا رفته است.انصاف نیوز این خبر را منتشر کرده است.

اقدامات مستشاری به درخواست “بشار اسد” انجام می شود

معاون سیاسی سپاه گفت: ما به تقاضای حاکمیت سوریه است که اقدامات مستشاری را در مقابل تکفیری‌ها انجام می‌دهیم.سردار رسول سنایی راد معاون سیاسی سپاه در رابطه با بیانیه ضد ایرانی سازمان همکاری اسلامی با بیان این نکته که جنگ نیابتی که پشت سر آن استکبار جهانی و صهیونیسم قرار دارد، امروز در حال توسعه به سایر عرصه هاست اظهار داشت: ما نباید امروز عرصه جنگ نیابتی را صرفا در عرصه نظامی سوریه جست و جو کنیم.وی افزود: جنگ سوریه با استفاده از نیروی انسانی و توان مادی برخی ها در جهان اسلام صورت می گیرد و عامل اصلی آن عناصر سیاسی وابسته به غرب و استکبار هستند و در حقیقت بیانیه دیروز سازمان همکاری اسلامی را می توان در قالب ادامه جنگ روانی و تسری آن در عرصه سیاسی و دیپلماتیک ارزیابی کرد.معاون سیاسی سپاه با بیان اینکه ما قبل از آنکه خود آل سعود را ببینیم باید عوامل اصلی پشت ماجرا که صهیونیست ها و آمریکا هستند را متهم ردیف اول بدانیم عنوان کرد: مشکل ما در جهان اسلام، وابستگی محض برخی از سران کشورهای مسلمان به غرب و نظام استکبار است که امروز شاهد هستیم آنها حاضرند علیه منافع جهان اسلام و به نفع مقاصد غربی ها در مجامع بین المللی ایفای نقش کنند.میزان این خبر را منتشر کرده است.

 

 

 
گفته می شود یک نماینده مجلس با اشاره به دیدار برخی نمایندگان با رئیس جمهور سابق گفته آقای احمدی نژاد بر این نکته اشاره داشت که هنوز یکسال جاری دولت فعلی باید کار کند و مناسب نیست که فضا را در حال حاضر انتخاباتی کنیم.اما برداشت بنده و دیگر افراد حاضر در بازدید این بود که آقای احمدی نژاد قصد حضور در انتخابات ۹۶ را دارد و کاندیدا خواهد شد.احمد بخشایش اردستانی با اشاره به جزییات دیدار نوروزی برخی از نمایندگان مجلس نهم با آقای احمدی نژاد که هفته گذشته در ساختمان ولنجک(دفتر رییس جمهور سابق) برگزار شد گفت: این بازدید با حضور حدود ۱۸ نفر از نمایندگان مجلس نهم انجام شد.عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نهم گفت: با توجه به ظرفیت مناسبی که نمایندگان مجلس دارند هم آقای روحانی و هم احمدی نژاد می توانند از این ظرفیت در زمینه انتخابات استفاده کنند بنابراین طبیعی است که اینگونه دیدارهای نمایندگان با آقای احمدی نژاد استمرار داشته باشد.

 

وخامت حال ابراهیم یزدی تکذیب شد

یک منبع مطلع، انتشار گزارشهایی مبنی بر وخامت حال دکتر ابراهیم یزدی دبیرکل نهضت آزادی را بی اساس خواند و از ترخیص وی از بیمارستان در روزهای آینده خبر داد.علی شاملو روزنامه نگار و از نزدیکان دکتر ابراهیم یزدی گفت: حال دکتر یزدی رو به بهبودی است و او به زودی از بیمارستان مرخص خواهد شد.وی یادآورشد: ابراهیم یزدی اوایل فروردین امسال بر اثر زمین خوردن در منزل دچار آسیب دیدگی از ناحیه کمر شد و توسط پزشکان مورد عمل جراحی قرار گرفت. شاملو تصریح کرد: بعد از چند روز بستری شدن در خانه، دکتر یزدی روز پنج شنبه گذشته به علت سرگیجه همراه با غش و درد در ناحیه گوش میانی به بیمارستان پارس منتقل شد. شاملو گفت: «حال عمومی ایشان الحمدالله بهتر است و به گفته پزشکان معالج، بزودی از بیمارستان مرخص خواهند شد.»وی خاطرنشان کرد که بستری شدن اخیر ابراهیم یزدی ارتباطی با بیماری قدیمی سرطان او که تحت کنترل است ندارد.ابراهیم یزدی متولد ۱۳۱۰ هجری شمسی است و در حال حاضر، ۸۵ سال عمر دارد.ایرنا این خبر را منتشر کرده است.


گفته می شود روزنامه “حریت” چاپ ترکیه با انتشار گزارشی اشاره کرده است که “بنجامین برافمن” وکیل شناخته شده نیویورکی که وکلات چهرهای مشهوری همچون مایکل جکسون را به عهده داشته است قرار است از “رضا ضراب” تاجر ایرانی تبار مقیم ترکیه در دادگاهی در نیویورک دفاع کند.این روزنامه اشاره کرده است که این وکیل به دلیل دفاع از
دومینیک استراوس” صندوق بین المللی پول در جریان اتهامات جنسی مطرح شده علیه او شناخته شده است”.این روزنامه با اشاره به این که رضا ضراب اخیرا بر سر اتهامات وارد شده درباره تقلب مالی و نقض تحریم های ایران در میامی بازداشت شده است می نویسد:”برفمن” تایدی کرده که دفاع از پرونده ضراب را برعهده خواهد گرفت. دادگاه به نظر می رسد در نیویورک در ماه سپتامبر برگزار شود. انتقال ضراب از میامی به نیویورک در روزهای گذشته صورت گرفت.این خبر در سایت فرارو منتشر شد.

۱۰ هزار پیامک علیه مظلومی در اینستاگرام

هواداران استقلال با ارسال کامنت‌هایی متعدد به صفحه اینستاگرام باشگاه استقلال به شدت از عملکرد پروزی مظلومی شاکی هستند.از روز گذشته تا کنون بیش از ۱۰ هزار نفر با مراجعه به این صفحه انتقادات تندی نسبت به عملکرد سر مربی تیم استقلال داشته اند. این خبر در کانال تلگرامی خبرگزاری ایسنا منتشر شد.

 

گفته می شود پس از درگذشت آیت‌الله طبسی و انتصاب آیت‌الله رئیسی به تولیت آستان قدس رضوی به نظر می‌رسد کم‌کم باید شاهد تغییراتی در ساختار مدیریتی و مدیران این مجموعه بزرگ باشیم.  چند روز پیش بود که مراسم چهلمین روز درگذشت آیت‌الله طبسی که سال‌ها تولیت آستان قدس رضوی را بر  عهده داشت در حرم رضوی برگزار شد و حالا کم‌کم باید شاهد شروع به کار رسمی تولیت جدید در آستان قدس باشیم که بی‌شک ناگزیر از تغییر و تحولات در این مجموعه نیست. در همین راستا اخباری به گوش می‌رسدکه گویا شهردار مشهدی تهران یکی از گزینه‌های آیت‌الله رئیسی برای اضافه شدن به تیم جدی مدیریتی تولیت استان قدس است. آنچنان که شنیده‌ها حکایت دارند روز گذشته محمدباقر قالیباف دیداری با آیت‌الله رئیسی داشته و گویا در این دیدار موضوع قائم‌مقامی او در تولیت آستان قدس پیشنهاد شده است.

 

 

 

ایران به دنبال تکرار برجام در منطقه باشد

الهه کولایی در یادداشتی می‌نویسد: برگزاری اجلاس سران همکاری کشورهای اسلامی در استانبول، جدای از حواشی‌هایی که با خود به همراه داشت، بیانگر یک واقعیت مهم بود. این گردهمایی نشان داد که متاسفانه سران این کشورها، نتوانستند خود را با دستاوردهای سازنده و مثبت جامعه جهانی تطبیق داده و همچنان سعی بر تعمیق شکاف‌های میان خود داشتند. در میان شکاف‌هایی که در بین رهبران این کشورها از سال‌ها قبل وجود داشت، بلوک‌بندی تحت سیطره عربستان سعودی هم به نمایش گذاشته شد. همین امر نشان می‌دهد که رهبران کشورهای اسلامی برخلاف کشورهای پیشرفته جهان که به خوبی آموخته‌اند، باید بر محورهای منافع مشترک حرکت کرده و برخوردهای مختلف به ویژه در مسائل اقتصادی و سیاسی را در فضای جهانی‌شده کنونی کنار بگذارند، از چنین توانایی‌هایی برخوردار نیستند.  در این میان جمهوری اسلامی ایران که تجربه موفق برجام و اعتماد‌سازی با جامعه جهانی را در سال نود و چهار تجربه کرده، می‌تواند در تقویت صلح و ثبات، در این منطقه پرآشوب جهان به ویژه در کشورهای اسلامی نقشی تاثیرگذار را ایفا کند. به راستی که الگوی مورد استفاده دولت یازدهم در برجام، ظرفیت و توانمندی جمهوری اسلامی ایران را به نمایش گذاشت. پس جا دارد که دولتمردان ما بار دیگر دنبال تکرار این تجربه باشند اما این‌بار نه با غرب، بلکه با خواهران و برادران مسلمان و رهبران کشورهای اسلامی در سازمان و مجمعی که اساس تشکیل آن تقویت همکاری میان کشورهای اسلامی است.
با پول «معمای شاه» می‌توانستند چند «شهرزاد» بسازند

یک مدرس ارتباطات با اعتقاد بر اینکه این روزها تلویزیون در معرض یک هشدار جدی قرار دارد، مطرح کرد: در حال حاضر شبکه‌های اصلی تلویزیون در محاق قرار گرفته‌اند و با همه‌ی تلاش‌ها، شبکه نسیم به عنوان پربیننده‌ترین شبکه تلویزیون محسوب می‌شود؛ شبکه‌ای که در کانال‌های تلویزیون فرعی محسوب می‌شود. سیدرضا خوشرو مدرس ارتباطات در ادامه‌ی مطلب بالا تصریح کرد: در ایام نوروز شبکه‌های اصلی یک، دو و سه محو شده بودند و این برای صداوسیما هشدار بزرگی است که شبکه اصلی‌تان در محاق قرار گرفته است و شبکه‌های فرعی‌تر مخاطبان بیشتری دارند؛ در حالی که هزینه‌های عمده صداوسیما در شبکه‌های اصلی صرف می‌شود اما ذائقه‌های مخاطب به سمت دیگری است و شبکه‌های فرعی به عنوان شبکه‌های پرمخاطب محسوب می‌شوند. سیدرضا خوشرو در پایان با اشاره به ساخت سریال‌هایی همچون «معمای شاه» که برای تلویزیون ضعف محسوب می‌شوند، یادآور شد: تلویزیون با پول سریالی همچون «معمای شاه» و حذف آن می‌توانست در طول سال ۱۰ سریال همچون سریال «شهرزاد» داشته باشد. بنابراین همه این مسائل بحث استراتژیک دارد. تلویزیون به جای دنبال کردن ۱۰ برنامه موسیقایی که هیچ کدام از آن ها به درد نمی‌خورند می‌توانست سریال‌های درست و حسابی‌تری را طراحی کند. اتفاقا سازمان صداوسیما در حال حاضر در موضع بازتری هم قرار دارد. به نوعی که خیلی از مجریانی که فعالیت‌شان محدود شده بود و ممنوع‌التصویر بودند در حال حاضر به تلویزیون بازگشته‌اند. در نتیجه فضای تلویزیون فضای بازی است ولی آن استفاده بهینه‌ای که باید صورت بگیرد صورت نگرفته است و فکردارتر نبوده است.خبرگزاری ایسنا این خبر را منتشر کرده است.

دیدگاهتان را ثبت کنید

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شدعلامتدارها لازمند *

*